Júl 21, 2011 | In: Facebook

Získajte tisíce fanúšikov ako Diva´s Energy Drink

O podvodných stránkach, alebo možnostiach ako získať množstvo fanúšikov som tu už pár krát písal. Ale, že sa k tomuto spôsobu budú pridávať aj známe značky ma prekvapilo. Dnes som si všimol, že ako si veľa priateľom sa páči stránka Diva´s Energy Drink na Facebook-u.

Najskôr som myslel, že konečne začali robiť niečo na  ich Facebook stránke. To bol samozrejme omyl. Niekto u nich vo firme, alebo ich šikovná agentúra sa rozhodli si pár fanúšikov “nakúpiť” cez podvodné stránky. Je to jednoduché. Zaplatíte si počet fanúšikov a zhruba taký počet aj získate. Spôsobov je naozaj veľa, či už rôzne aplikácie, stránky ale aj rôzne ďalšie.

Funguje to nasledovne. V prvom kroku vytvorí niekto šikovný stránku na tému, ktorá rezonuje. V tomto prípade je to, že užívatelia FB chcú späť starý chat. Stránka vyzerá nasledovne:

Následne sa väčšina užívateľov stane fanúšikmi, lebo naozaj čakajú, že sa im objaví info ako sa dostať späť k starému chatu. Ako by sa šírila stránka a “vírus” ďalej ak by nebolo potrebné stránku ďalej zdieľať? Samozrejme zdieľanie musí byť a nechýba ani na tejto stránke. A ľudia zdieľajú ako ….
P.S. ľudia naozaj si myslíte, že to ide? Nebuďte ovce!

A potom už len jeden klik a ste na stránke, kde musíte dať lajk čo najväčšiemu počtu stránok inak neuvidíte video. A ovečky klikajú a stávajú sa fanúšikmi stránok. Ten čo založil stránku je spokojný, že zarobil a firmy (agentúry), že získali množstvo oviec, sorry – fanúšikov. Nižšie v screene vidíte, ktoré stránky si zaplatili nárast fanúšikov. Sú tam aj stránky autora týchto podobných “aplikácií”, ktoré potom využíva na reklamu, prípadne ďalší predaj celých stránok.

Je naozaj smutné, že aj veľké značky, ktoré by mali ísť príkladom sa schyľujú k takýmto podradným technikám ako získať fanúšikov.

Firmy a aj agentúry by si mali uvedomiť, že sociálne média nie sú o tom, že kto má viac fanúšikov (takéto porovnávania nechajte chlapcom na základné školy, kde si porovnávajú pipíkov), ale o tom, aká je kvalita fanúšikov, ako reagujú atď…. Odporúčam vám prečítať a naštudovať si pojem relationship marketing lebo práve o tom sú sociálne média.

Rada pre Diva´s Energy Drink – radšej to ukončite. Neprinesie vám to vyššie zisky, ani väčšiu obľubu u ľudí. Získate množstvo mŕtvych fanúšikov, ktorí sa skôr alebo neskôr odhlásia. Ktorí nebudú reagovať a tak síce budete mať tisíce fanúšikov, ale len pár aktívnych. A o to nestojíte, alebo …. ? Začnite rozmýšľať inak, ale úplne inak ako teraz.
P.S. platí to aj pre iné firmy a agentúry, ktoré si honia ego na počte fanúšikov

Klienti, by mali prestať odmeňovať agentúry na základe počtu fanúšikov. Tiež by si nemali prepočítavať investície, ktoré vložia do sociálnych médií na jedného fanúšika. Zamerajte sa iné údaje, lebo veľkosť nie je vždy rozhodujúca a merať sa dajú aj iné údaje.

Agentúra, freelanceri, študenti ale aj ostatní, ktorých si klienti najímajú, by zas nemali priskočiť na klientove návrhy, že sa bude kampaň vyhodnocovať, na základe počtu fanúšikov. Aj keď, niekedy sa to nedá, preto sa to snažte aspoň eliminovať podobné návrhy a začnite klientov vzdelávať. Ukážte im ako na to. Ak to nejde, radšej si nájdite iného klienta, ktorý vie čo je dobré a čo je zlé.

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

11 Responses to Získajte tisíce fanúšikov ako Diva´s Energy Drink

Avatar

Michalos

Júl 21st, 2011 at 20:57

Čo robia admini facebooku? Prečo to nebloknú?

Avatar

Smith

Júl 21st, 2011 at 20:59

to by aj mňa zaujímali ;)

Avatar

Anonym

Júl 21st, 2011 at 21:09

uz som zacinala rozmyslat, preco si na FB dal like ich stranke:) toto vela vysvetluje.. kazdopadne fajn clanok ako vzdy, mal by si este zistit co naozaj (ne)robia ti admini, ked to nestopnu a napisat o tom dalsi, ten by ma dost zaujimal:)

Avatar

Hofo22

Júl 22nd, 2011 at 10:14

Admini na to kašlú.Možno že majú z toho tiež peniaze že im povolia tieto podvodné stránky.V Dnešnej “peniazovej” dobe urobí hocikto hocičo len aby mal viac peňazí.

Avatar

Radovan Andrej Grezo

Júl 22nd, 2011 at 10:27

miso, chapem preco pises clanok o podvodnom fan buildingu.
nechapem vsak preco si sa obul do nejakej konkretnej firmy, pritom si v celom blogu nepriniesol nic ani len trochu podobnemu faktom, ci dokazom. jedine co si doniesol je tvrdenie, ze “akosi veľa priateľom sa páči stránka Diva´s Energy Drink” a ze nezacali robit ziadne aktivity na page. a na zaklade toho si ich obvinil z nejakej nefer praktiky. vobec to nemusi znamenat, ze nakupili fans. uprimne povedane, toto, co si predviedol je ohovaranie tak, ako ho definuje zakon. a urobil si to iba preto, aby si ziskal vacsiu citanost svojho blogu – co je taktika v svojej podstate velmi podobna tej, ktoru tu kritizujes.

think before you blog.

Avatar

Smith

Júl 22nd, 2011 at 10:30

Rado však nižšie je screen kde je jasné, že je tam odkaz na Divas drink. Ten co to tam pridal dostal za to zaplatené, takže je jasné, že niekto s Divas drink alebo ich agentúry si to zaplatil. Ten chalan by to tam len tak nedal (myslím ten posledný screen, kde sú odkazy na page).

Avatar

Radovan Andrej Grezo

Júl 22nd, 2011 at 10:33

aha, ok, beriem a ospravedlnujem sa. nevsimol som si to tam.

Avatar

Milan Orszagh

Júl 22nd, 2011 at 10:42

Facebook – uz sme si zvykli ;)

Avatar

Rasto

Júl 22nd, 2011 at 17:23

1 je funkcni!!!!

Avatar

Diva's Energy Drink nevie komunikovať | Midra blog

Október 31st, 2011 at 17:50

[...] O Diva’s Energy Drink som už raz písal článok, ktorý bol o tom akým spôsobom získavajú fanúšikov. V tej chvíli mali už nakúpených asi 4 500 fanúšikov. Dnes majú už takmer 19 tisíc. O tom, že fanúšikov nakupujú ďalej netreba pochybovať.  [...]

Avatar

PodnikanieNET

November 27th, 2011 at 19:05

Pri niečom takom ako je energy drink sa to ešte dá, lebo potencionálny zákazník je v podstate ktokoľvek. Horšie je to už pri nejakých tématických biznisoch, kde len záujemca môže byť tak jeden zo sto…A to nehovoriac o tom, kto sú tí ľudia čo poklikajú na hocičo kôli nejakému videu. Ale najhoršie sú asi tie aplikácie, čo sa ideš len pozrieť čo to je a už to automaticky zdieľaš.

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska