August 10, 2011 | In: Bartrujeme.sk

Bartrujeme.sk – 3.diel – vykrádanie databázy / pokračovanie

Včera som tu písal o spoločnosti IT PROFI Servis s.r.o., ktorá nám vykrádala emailové adresy firiem na Bartrujeme.sk Keď už som si myslel, že je všetko zažehnané, tak ma pán Majerov (majiteľ firmy IT PROFI Servis) prekvapil. A nie len mňa, ale aj veľmi veľa ostatných ľudí. 

Ale poďme pekne po poriadku. Daná firma sa zaregistrovala na Bartrujeme.sk Jej cieľom však nebolo to, aby uskutočňovala barterové obchody. Jej cieľom bolo hnusne ukradnúť databázu našich užívateľov a potom ich ešte nechutnejšie spamovať, aby sa zaregistrovali na portály Barterland.sk – ktorý patrí práve menovanej spoločnosti.

To však spoločnosť netušila, že naši užívatelia nám to oznámia. Všetkým im ďakujem, že sa nám ozvali a mohli sme to riešiť. V tej chvíli sme však na 100% nevedeli, že emaily získala z Bartrujeme.sk, ale aj napriek tomu sme ju okamžite zmazali a pánovi majiteľovi som napísal email, aby ukončil protiprávne konanie. Ak neukončí tak podnikneme právne kroky.

Opäť vďaka našim šikovným užívateľom sa nám podarilo zistiť na 100%, že emaily pochádzajú z Bartrujeme.sk – takže ten malý škriatok nám ich normálne ukradol a začal spamovať. To však nemal robiť, keďže vďaka iniciatíve Pavla Holeša z Allycom-u sa samotní užívatelia  dohodli a chceli podať hromadné podanie na telekomunikačný úrad, keďže im poslal spam.

Takto vyzeral jeho ultra sexi spam. Všimnite si hlavne vypísané výhody barterového obchodu. Nejak mi až moc pripomínajú postupnosť akú som zvolil v našom článku. Že by aj tie výhody skopíroval?

Dobry den,
kedze uz mate skusenost s vymennym obchodom – bartrom, dovolujeme si Vam zaslat nasledujucu ponuku.
S pozdravom
VÁŠ  BARTERLAND TEAM

 

Ja som samozrejme všetko prešiel s právnikom a chceli sme firmu zažalovať za rôzne porušenia zákonov. Po dlhšej debate s právnikom sme však dospeli k záveru, že by to nemalo zmysel vzhľadom k tomu, že sme na Slovensku.

A tak som využil ponuku našich užívateľov. Všetkým ktorí chceli poslať podnet na prešetrenie som poslal email a ponúkol im možnosť, že im vypracujem šablónu ako má vyzerať podnet a oni to len odošlú. Na moje prekvapenie je ich už cca 10 a číslo stúpa, ktorí chcú podať podnet. Ďakujem!

Keď už som si myslel, že je to všetko vybavené a uzavrieme to tým, že užívatelia podajú hromadný podnet prišla paródia ako hrom. Toto by ani Spielberg nevymyslel. Pán Majerov sa ospravedlnil, ale nie nám, ale užívateľom. A to aj napriek tomu, že mu odpísali už na prvý email, že si neželajú, aby im posielal emaily.

Nižšie uvádzam celý jeho email. Keďže email je dlhší tak som ho rozkúskoval. Znenie emailu je v úvodzovkách a pod ním je môj skromný komentár.

 

Dobrý deň,

pred dvoma dnami Vam bola na Vas mail  zaslana emailom informacia o jednom novom bartrovom portali, ktoru ste niektori  z Vas brali ako nevyziadanu postu  a podrazdene ste sa ku tomu postavili.

No bodaj by nie. Koho by potešilo, keby ho niekto začal z ničoho nič spamovať? Vás by to nenasralo, keby ste sa niekde zaregistrovali a potom by vám nejaký “vychcanec” spamoval emialovú schránku?

Za tento email sa Vam hlboko ospravedlnujem. Viem, mohli ste byt tymto mailom kontaktovany aj osobnejsie a nie tak neosobne, ako sa to stalo. Nieco taketo som urobil vo svojom zivote prvy krat a to podnikam uz viac ako 12 rokov.

Ja sa modlím, aby telekomunikačný úrad rozhodol tak ako má a naparil vám poriadnu pokutu. A potom by to bolo nielen prvý krát, ale hneď aj posledný. A to či ste ich kontaktovali osobnejšie, alebo nie nič nemení na tom, že ste ich spamovali. Len sa čudujem, že za 12 rokov sa u vás nenazbierali skúsenosti, ktoré iné firmy získajú za pár mesiacov.

Dokonca   prevadzkovatel portalu bartrujeme.sk nas oznacil na jeho blogu ako vykradacov databaz a to iba preto,ze sme  na jeho portali nasli Vase emailove adresy,  ktore sme pracne – rucne  zhromazdili, bola to viac ako hodina prace .

No áno chúďatko naše. Nemáme vás ešte ľutovať, že ste zabili s tým jednu hodinu? Viete koľko to dalo práce nám, aby sme tam užívateľov získali a presvedčili ich, aby sa k nám pridali? A vy si len prídete a za hodinu skopírujete emaily a ešte sa budete sťažovať? Podnikanie nie je len o tom, že vytvoríte web a začnete spamovať. My sme projektu venovali hodiny a hodiny práce. Postupne každej zaregistrovanej firme posielam osobný email s odporúčaním, komunikujeme s užívateľmi atď – to sú naozaj hodiny práce. A nie takej ako vy, že CTRL+C a potom CTRL+V a čakať, ktorá rybička sa chytí.

 

Tych adries bolo neuveritelnych 54!!, ta databaza moc velka nie je,  takze o nejakom vykradani sa neda vraviet, adresy sa ziskali rucne a nie nejakym skriptom.

Keby bola aj jedna. Nikto vám nedal súhlas, aby ste emaily využíval na iné účely ako sú určené. A to, na nadviazanie barterového obchodu. Nie na to, aby ste ich spamovali svojim portálom! Užívatelia vám nedali žiadny súhlas, my ako prevádzkovatelia tiež nie.

A ešte jeden príklad pre porovnanie ručnej práce a scriptu. Ak si najmem 10 holohlavých, aby vám ukázali ručne stručne ako sa veci majú tak to bude o.k.? A keby som to spravil ja osobne tak už nie? Myslím, že je to to isté a nie je rozdiel či by prišli na návštevu holohlavý, alebo ja. To isté je aj vo vašom prípade. Je úplne jedno či ste ich vykradol ručne, alebo scriptom.

 Ak tu hodinu prace prevedieme na peniaze napr 20EUR/hod, tak jedna emailova adresa nas vysla takymto sposobom na  0,37 EUR co je drahy spas, vsak?  Uvedene kontakty som ziskal aj preto,ze som chcel s viacerymi z Vas priamo riesit obchodne aktivity.

Riešiť obchodné aktivity tým, že ste chceli aby sa u vás registrovali? Inak, viete koľko stojí nás jedna registrácia? Jedna konverzia cez PPC nás vychádza na cca 10 eur. A vy prídeš a ešte sa budete sťažovať, že vás jeden email vyšiel na 0,37eur. Vy ste už načisto škriatok, inak to neviem vysvetliť. Ak si vezmem, že z tých 54 emailov ktoré ste skopírovali bola len polovica cez PPC reklamu, tak nás to stálo 270 eur. A vy sa idete sťažovať, že vás vyšli na 20 eur? Necítite sa teraz tak trošku ako dilino? Lebo ja na vašom mieste by som sa tak cítil.

 

Kedze ste boli otvoreny bartru, radsej urobim obchod s Vami ako s niekym za peniaze. V tom je podstata vyhod bartrovania.

Kto z Vas , kto ma firmu, alebo v nejakej firme pracuje  si na webe nenasiel nejaku adresu a potom na nu nereagoval formou zaslania cieleneho mailu?

V zakone o SPAME je stanovene, ze SPAM je akakolvek nevyziadana posta. Takze ak ja niekomu poslem poziadavku, na nieco co chcem od neho kupit, uz to, ze si to dany clovek odo mna nevyziadal sa da povedat,ze je SPAM, tak isto ked Vam poslem email, v ktorom Vas budem ziadat o povolenie pre zaslanie informacii  o nejakom produkte, uz dana ziadost je emial, ktory ste si nevyziadali a tym padom je spam. Alebo sa mylim?

 

Odporúčam naštudovať zákon č. 610/2003 Z. z, kde citujem:

§ 65
Nevyžiadaná komunikácia

(1) Elektronickou poštou je akákoľvek textová, hlasová, zvuková či obrazová správa zaslaná prostredníctvom verejnej siete, ktorú možno uložiť v sieti alebo v koncovom zariadení príjemcu, kým ju príjemca nevyzdvihne.

(2) Na účely priameho marketingu je dovolené volanie, zasielanie faksimilných správ, správ elektronickej pošty vrátane služby krátkych správ užívateľovi len s jeho predchádzajúcim súhlasom. Za súhlas sa považuje aj súhlas osoby, ktorú užívateľ splnomocnil na používanie svojho prístupu k sieti. Udelený súhlas možno kedykoľvek odvolať. Je zakázané zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu, z ktorej nie je známa totožnosť a adresa odosielateľa, na ktorú môže užívateľ zaslať žiadosť o skončenie zasielania takých správ

Takže dali vám súhlas firmy? Nedali! Takže sa teraz nesťažujte a nabudúce si naštudujte zákony.

Kedze ste boli registrovany na portali bartrujeme.sk  mate zaujem riesit obchod nie len za peniaze ,ale ste otvoreny aj bartrovaniu a z tohto titulu Vam bol zaslany uvedeny email.

Áno, barter majú záujem riešiť. Ale to vám nedáva oprávnenie vykrádať databázy firiem a následne im posielať ponuku s registráciou na vašom portály.

Ak by som Vam zaslal ponuku na kosmodisk, upratovacie prace, prenajom lesenia  alebo nejake ine produkty, o  ktore isto nemate zaujem tak pochopim Vase rozhorcenie. Tiez mi denne chodia spamy rozneho druhu a nie som tym nadseny, kto z nas by bol,  vsak? Ak mi nieco pride raz, OK. prehltnem to a mail vymazem, ak mi dana firma  posle ponuku 5 krat tak to uz je vrchol, zvlast ak je to naozaj vec, ktoru nepotrebujem.

Žiadny kosmodisk. Vám by mal niekto poslať príručku slušného správania. Takto sa verejne priznať a ešte sa hrať na chúďatko, že som vás obvinil z toho, že ste nám vykradol databázu to nenapadne hocikoho.

 Ale ak mi pride mail, aj ked nevyziadany na ponuku, ktoru viem a mozem vyuzit, mozno sa mu aj potesim,ze som sa dozvedel o niecom o com som doteraz nemal ani zdanie.

Co si predstavite pod statmi  USA, GRECKO, TALIANSKO, SPANIELSKO. Kazdy si pri nich predstavi nieco ine, ale maju spolocnu jednu vec. Rozbehli  dalsiu krizovu vlnu, ktora bude este vacsia ako ta predosla.

A presne ako dopadli oni dopadnete aj vy. Len pre upresnenie, barterový obchod nie je vhodný pre všetky firmy. Firma ktorá chce uskutočňovať barter musí byť finančne stabilná, keďže odvody a ostatné veci sa barterovať nedajú. Takže ak firma nemá dostatok hotovosti, alebo zákazníkov za cash tak ju barter môže skôr poškodiť a dopadne presne ako menované krajiny vyššie.

A preto  robit obchody za peniaze bude stale coraz tazsie a tazsie a preto bartrujte a je jedno s kym a cez ktory portal. Na Slovensku je ich zatial 6 . Kazde maju svoje plusy a minusy.

Jedno to v skutku nie je. A ako sami vidíte, tak aj napriek tomu koľko firiem ste ospamovali, tak ste si vyslúžili skôr desiatky negatívnych reakcií. A to hlavne od užívateľov. Či už priamo tu na blogu, alebo na FB, Twitteri ale aj inde. Takže zatiaľ máte veľké mínus.

 

Pisat, ktore su to Vam sem nejdem, bola by to skryta reklama, ak ma o to poziadate, poslem Vam ich zoznam. ;-)

Ďakujem  za Vas cas

S pozdravom

Jozef Majerov – konateľ

Asi by to  chcelo aj odkazy na reakcie užívateľov. Takže Samuel Boskovič to pekne napísal na Facebook-u, pár zmienok bolo aj na Twitteri napríklad tu, tu, tu a ešte aj tu a samozrejme aj na našej stránke na FB. A samozrejme nejaké tie reakcie prišli aj mailom, ako napríklad: “tak tento chlapik je neskutocny trapko, este taketo nieco napisat… ja by som ten email zverejnil, nech ma este vacsiu hanbu ;)” alebo “Kkkt jasny. Ten fakt nevie ako je pisany ten zakon. Ako ked uz pisem takyto mail, tak uz si ten zakon nastudujem.. Lama..”

Čo viac k tomu dodať. Pán konateľ, ktorý podniká 12 rokov sa uchýlil k tomu najhoršiemu a nedopadlo to zrovna dobre. Navyše tento ospravedlňujúci email užívateľom len poukazuje o akého človeka sa jedná. Sám sa prizná, že nám kopíroval databázu firiem a následne posielal nevyžiadanú poštu a ešte sa bude sťažovať, že ho to stálo 20 eur. A ešte to pošle užívateľom, ktorí mu už predtým písali, že si nežiadajú ďalšie jeho emaily. Prípadne tým, ktorí sa už včera vyjadrili, že dajú na neho podnet pre spam.  To je už naozaj paródia a neviem či sa smiať, alebo plakať. Momentálne my je viac do smiechu. Nakoľko ak toto má byť naša konkurencia, tak môžeme byť len radi.

Opäť sa ukázalo aj to, že ako sa my podnikatelia správame k našim zákazníkom tak sa oni budú správať k nám. My sa snažíme ku každému klientovi pristupovať na 100%. Začíname hneď po jeho registrácii tým, že im posielam ďakovný email. Žiadny automatický, ale osobný. Snažíme sa im načúvať a komunikovať s nimi. A preto som rád, že s nami teraz užívatelia spolupracovali pri tejto “kauze” a sami mi preposielali emaily, ktoré dostali od Barterland.sk

Je to pre mňa určité zadosťučinenie, že to čo robíme, respektíve to ako to robíme je dobré. Že aj ľudia s ktorými sa reálne nepoznáme nám sami od seba pomáhajú. Ak by sme to nerobili dobre tak by sa na nás pravdepodobne vykakali. Ale teraz nám sami pomáhajú. Už sa budem opakovať, ale naozaj vám za to ďakujeme.

Ako vidíte, tak firma nám skopírovala 54 emailov. Nie je to veľa, ale zas, ani málo. Aj keby to bol len jeden užívateľ, tak je to prúser. Firmy sa k nám neregistrovali preto, aby ich následne otravovali ostatné firmy. Prišli k nám preto, že chcú uskutočňovať barterové obchody. Pre nás aj jedna firma, ktorá bude nespokojná je veľký prúser. Nakoľko portál robíme pre firmy a preto chceme aby boli spokojné.

Som preto naozaj rád, že firmy sa postavili na našu stranu a ukázali Barterland.sk, že cestou spamovania nevyhrajú. Podnikanie nie je vždy len o rýchlom zisku, je to vždy niečo viac. Vzťah so zákazníkom, dôvera k nám a množstvo iných vecí, ktoré sa nedajú vyčísliť.

Snažím sa veriť, že telekomunikačný úrad rozhodne správne a firme naparí pokutu, aby mala na túto svoju aktivitu spomienku. Ani nie kvôli tomu, že firmy oslovovala. Ale preto, ako to robila a preto, že teraz sa hrá ešte na tú, ktorá je poškodená tým, že som ich obvinil z toho, že nám vykrádajú databázu.

Nemám problém komunikovať s konkurenciou. Dokonca s niektorými vychádzam naozaj dobre a niektoré už dostali echo, aby si na IT PROFI Services dávali pozor, pre jej praktiky. Každá barterová firma na SR funguje totiž trošku inak. A každému klientovi vyhovuje iný spôsob. Preto nevidím dôvod, prečo by sme nemohli medzi sebou spolupracovať – ale na slušnej úrovni a nie rôznymi obkľukami a naozaj neštandardnými spôsobmi poškodzovali svoju konkurenciu. Takto sa biznis nerobí, a ak sa robí tak časom padne. Nie je totiž postavený na hodnotách.

Ako príklad si zoberme Martinus.sk, kde ľudia nenakupujú knihy. Vždy je za tým niečo viac, či už super predavači/-ky, príjemná atmosféra v predajniach, kopa príbehov, alebo napríklad ich komunikácia so zákazníkmi. A tiež milé prekvapenia, ako napríklad dnes na Twitteri pri príležitosti 1500 followerov.

To isté sa týka WebSupportu. Myslíte, že ľudia tam kupujú len domény a webhosting? Nemyslím, že je tomu tak. Väčšina z klientov je tam preto, lebo WebSupport sa k ním správa dobre. Dáva im rôzne bonusy, aj bez toho, aby to verejne hlásal. Stavia biznis na skvelom helpdesku, kde odpoveď príde do pár minút. A opäť na komunikácii, kde sa za nič neschovávajú.

Berte si preto príklad z tých dobrých a nie z tých zlých. Máte tu hneď 2 dobré príklady a jeden zlý. Dva dobré som dal preto, lebo možno nie každý pozná Martinus, alebo WebSupport. Ale určite viem, že minimálne jednu z nich poznať budete ;) A nie je nič lepšie, ako vám to ukázať na reálnych príkladoch. Len sa prosím vás vyhnite podnikaniu ako to teraz predviedol Barterland.sk, lebo to bude vaša cesta na dno. A tam sa predsa nikto z nás nechce dostať.

P.S píšem že vykradli databázu. Je jedno či to pomenujem, že si ju vykradli, alebo napíšem  že ju pracne zhromaždili. V každom prípade ide takmer o to isté, len je to inak pomenované.

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

15 Responses to Bartrujeme.sk – 3.diel – vykrádanie databázy / pokračovanie

Avatar

peter

August 10th, 2011 at 20:42

20 eur :D

Avatar

Smith

August 10th, 2011 at 20:44

Pre neho práca ocenená 20 eurami, pre nás nevýčisliteľná strata :/

Avatar

Spyros

August 10th, 2011 at 20:53

Ja by som to rozdelil na 2 casti.

1. Podla mna neslo o vykradanie databazy. Kradez je definovana inak.

2. Keby sa nepriznal k spamu tym svojim emailom, tak podla mna, a kazdeho slusnejsieho pravnika, by som to ani ako spam nepovazoval tiez. Pouzil by som carovne slovicko “barter”.

3. Asi by som tiez napisal taky rozhorceny dlhy prispevok, keby sa mi to stalo.

Avatar

Smith

August 10th, 2011 at 20:58

1. prečo nie? Využívali kontakty na našom portály, aby firmám posielali email nie s ponukou barteru, ale s ponukou registrácie na ich portály. Na to poprvé nemali súhlas a po druhé kopírovali údaje ktoré zadali užívatelia nám. Minimalne by mohlo ísť o nekalú súťaž a dali by sa tam nájsť aj iné porušenia.

2. barter? to by si chcel ako obhájiť? vid vyssie, oni predsa neposielal ponuku na barter, ale na registráciu na jeho portály. Takže spam.

3. uznávam, že som ho napísal až moc dlhý ;)

Avatar

Peter Druska

August 10th, 2011 at 21:13

Neuveriteľná hlúposť u daného človeka. Mňa zaráža to, že chce robiť internetový biznis a akékoľvek informácie na webe pokladá za svoje automaticky. By som sa radšej teraz stiahol, ako sa pochovať totálne.

Avatar

Tomáš Chorvát

August 10th, 2011 at 21:38

Nebudem tu obhajovať toho spamera, ale jedna vec ma tak trochu nepríjemne prekvapila. Prečo boli tie e-mailové adresy viditeľné práve prihlásenému používateľovi (nech je to ktokoľvek)?
E-mailová adresa je už osobný údaj, ktorý spadá pod ochranu osobných údajov a teda nie každý môže mať k nej prístup. Ak bartrujeme.sk vyžaduje e-mail, musí ho aj podľa zákonov spracovať – teda minimálne by ho nemal poskytovať tretím osobám bez predchádzajúceho súhlasu. A v tomto prípade je treťou osobou ktokoľvek zaregistrovaný na bartrujeme.sk.
Pravda, nečítal som podmienky registrácie a pokiaľ je tam tá formulka, že súhlasím s poskytnutím údajov tretej osobe, tak je všetko košer. Ale aj tak, nebolo by lepšie, keby sa mailová adresa nezverejňovala a použil sa radšej kontaktný formulár?
Ja osobne si vždy dva krát premyslím, či sa zaregistrujem na nejakej službe, ktorá veselo prepošle moje údaje niekomu ďalšiemu. Dokonca si dávam bacha aj pri podpise rôznych zmlúv (napr. s tel. operátorom, bankou a pod.)…

Avatar

Smith

August 10th, 2011 at 21:42

Tomáš a ako inak by potom firmy spolu komunikovali? Navyše email sa neráta medzi osobné údaje pokiaľ ide o firmu (teda aspoň čo som zisťovaľ), to však neznamená, že na firemné emailové adresy zas môžeme veselo spamovať.
Na portál by sa mali registrovať len podnikateľské subjekty, aj keď úprimne teraz počas freeútestovacej verzie sme miernejsi a nechavame aj sukromne osoby.

Avatar

Tomáš Chorvát

August 10th, 2011 at 21:56

no firemné typu riaditel@firma.sk tam isto nespadajú, ale nebol by som si istý adresami typu jozko.mrkvicka@firma.sk. Ale popravde toto je skôr otázka pre právnika, než nejaké dohadovanie sa v komentároch :)
Nevedel som, kto všetko sa tam môže registrovať, preto som to napísal tak všeobecne. A ako som písal, isto toho pána “podnikateľa” neobhajujem. Len našiel cestičku, ako sa jednoducho dostať k e-mailom a využil ju.
A tú komunikáciu firiem na priamo chápem. Ale osobne by som to vyriešil tak, že prvý kontakt by bol cez formulár, ale oslovenej firme už príde pekne mail ako keby priamo od druhej firmy. A nie typu “firma XY vám zaslala e-mail cez formulár na yx.sk”.
Tým pádom by e-maily zostali skryté a komunikácia firiem by bola okrem prvého kroku priama, bez sprostredkovateľa.

Každopádne držím projektu palce. A hlavne aby bol tento prípad prvý aj posledný…

Avatar

Smith

August 10th, 2011 at 22:09

Díky za nápad ohladom prvého komentára. Premyslíme to, a mohlo by to fungovat.
Ono podla mna, aj keby sme sa akokolvek snazili tak to nedokazeme ochranit. Vzdy je to na rozhodnuti uzivatela ci sa rozhodne ze bude spamovat alebo nie. Vzdy si ludia dokazu najst cesticky, ako napriklad tento.
Tu ma skor vsak zaraza jeho pristup a cely jeho ospravedlnujuci email, kde nakoniec z jeho emailu este vychadzame zle my, ze my sme ho vlastne nemali obvinit atd.

Avatar

Spyros

August 10th, 2011 at 22:29

Dotycny to mohol v pohode uhrat, ze je registrovany na bartrujeme.sk a ostatnym poslal ponuku na barter, ze ponuka barter na jeho barter domene. Proti tomu by sa nedalo namietat uplne nic.

Kto nebartruje, nech neje :-D

PS: Napoveda od mozno skusenejsieho. Miesto mailu dost uspesne pomaha formular.

Avatar

Tomáš Gluchman

August 11th, 2011 at 8:36

Pre mňa je pozoruhodné, ako sa počas toho emailu zmenila jeho nálada :)

Avatar

Peter Druska

August 11th, 2011 at 12:56

@Tomáš Chorvát, dostal sa síce k emailom, ale to ho neoprávňuje rozosielať spam. Je to rovnako podlý čin, ako sme videli za posledné dni v UK. Proste prišiel, vyraboval, zneužil, pokazil meno (hlavne sebe) a zrejme sa dostal do rozporu so zákonom.

@Spyros barter na barter by zaskočil každého. Neverím, že by to nebolo podozrivé.

Avatar

Jozef Sukovský

August 12th, 2011 at 1:23

Na jednej strane ma prekvapilo, aký dlhý príspevok si napísal. Na druhej strane boli niektoré prifarbenia emóciami príjemné pobavenie. Veľmi som sa zabavil na pánovom pomenovaní “zákon o spame”, lebo mi pripomenul iného pána, ktorý urobil tiež niečo zlé a argumentoval “zákonom o spame”. Pánov nevyrovnaný prejav, ktorý rozoslal emailom ma žiaľ až tak neprekvapuje. Tiež to asi písal v aktuálnom rozpoložení a nevedel sa rozhodnúť či sa chce brániť, či chce útočiť alebo len chce dať najavo, ako je urazený. Na podobné situácie pomáha 24 hodinové oneskorenie na vychladnutie :)

Avatar

Janko

August 24th, 2011 at 13:13

Pokial ma niekto zverejnenu adresu ako kontaktnu adresu je diskutabilne ci je to spam alebo nie. Ako mam kontaktovat firmu ak ma len mailovu adresu? A ak by som aj pouzil adresy nie je to spam pokial by som uviedol podla zakona do mailu moznost sa odhlasit. Ano je to nefer ale najskor by som riesil seba a zabezpecenie a az potom riesil niekoho kto tak konal ako konal. Navod ako to zlepsit tu uz bol.

Avatar

Smith

August 24th, 2011 at 14:51

je to spam. Kedze na to aby si zaslal ponuku musis mat od adresata povolenie.

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska