August 5, 2011 | In: Facebook

Najčastejšie prehrešky v súťažiach na Facebook-u

Jedna z najjednoduchších ciest ako získať stovky/tisíce fanúšikov na Facebook-u sú práve súťaže. Veľké množstvo firiem (ale aja agentúr) o týchto pravidlách vie, ale aj tak ich porušuje. Niektoré dokonca argumentujú tým, že nemajú na to budget, aby pripravili súťaž podľa pravidiel. Prípadne argumentujú tým, že veď nie sme podvodná stránka, tak čo sa staráte. A vyhovárajú sa na prísne podmienky FB – ktoré mimochodom, už nie sú tak prísne. 

Najčastejšie chyby sú tieto:

1. Súťaž mimo externej aplikácie
Každá súťaž na Facebook-u musí prebiehať v externej aplikácii. Nie je možné využívať natívne funkcie FB ako napríklad nástenka, fotky, lajky atď. Aj napriek tomu, väčšina firiem uskutoční jednoduchú súťaže, ako napríklad:
- označte svojich priateľov na fotke – tu ide jednoznačne o spam. Nikoho nepoteší, keď ho priateľ označuje kde tade po fotkách.
- pridajte fotku na našu nástenku a kto bude mať najviac lajkov ten vyhráva
- pozvite xxx svojich priateľov – odporučiť stránku priateľom pritom už neexistuje. Stránku môžu odporučiť priateľom len administrátori
- a ďalšie.

Príklad je stránka soZlavou.sk , ktorá využíva prvý spôsob, kde treba označiť seba, aby ste mohli vyhrať. Najzaujímavejšie je, že majitelia o porušovaný pravidiel vedia. Ako inak si môžeme vysvetliť, že pod fotkou je “zázračná” formulka:

“Táto súťaž nie je sponzorovaná, schválená alebo inak podporovaná stránkou Facebook. Súhlasíte, že všetky údaje poskytujete výhradne portáluwww.sozlavou.sk
This promotion is no way sponsored, authorised or otherwise supported with Facebook. You agree that all information is provided exclusively to site www.sozlavou.sk

2. Kontaktovanie výhercu cez jeho email, ktorým sa prihlasuje
Na kontaktovanie výhercu musíte získať jeho email v aplikácii, nie je možné použiť jeho email, ktorý má v profile. Teda, musíte mať v aplikácii miesto na pridanie emailu, čísla alebo iného kontaktného údaju. Jeho email, ktorý vám povolí pri vstupe do aplikácie nemôžete použiť na jeho kontaktovanie. (screen nižšie)

3. Nútenie do aktivít
Nemôžete nútiť, aby užívatelia zdieľali váš obsah na nástenke. taktiež nemôžete nútiť, aby ho následne nevymazali. Príklad bola česká aplikácia pre AXIM Tours, kde porušili toto pravidlo a aj pravidlo vyššie. Pozrite si pravidlo 12. a 13.  v screene nižšie.

S týmto súvisí aj ďalšie pravidlo. Užívateľ má možnosť pri zdieľaní príspevku si vybrať či ho bude publikovať, alebo ho preskočí. Nemôžete podmieniť ďalšie časti aplikácie tým, že ak ho nedá publikovať tak nemôže pokračovať. To bol príklad aj aplikácie vyššie, kde ak ste klikli na preskočiť, tak ste nemohli ďalej pokračovať. To je proti pravidlám!

4. Publikovanie automatického obsahu
Nemôžete pridávať automatický text. Ako príklad uvediem nesprávnu verziu a správnu verziu:

Nesprávna verzia, v ktorej je automatický text:

Správna verzia obsahuje miesto na publikovanie je prázdne. Obsah si tam môže užívateľ dopísať sám:

Pravidlá sa netýkajú len súťaží na Facebook-u. Nemôžete napríklad mať na webe súťaž o najlepší príspevok, kde sa hodnotí pomocou lajkov. Alebo napríklad, že užívatelia posielajú fotky k Vám na email a vy ich následne publikujete na FB a opäť vyhráva ten, ktorý má najviac lajkov.

Ako zlý príklad uvediem súťaž od westendtower.sk, ktorá organizuje súťaž tak, že jej musíte poslať fotky, ktoré následne pridajú na FB do ich albumu a musíte získať čo najviac lajkov.

Pred spustením súťaže na FB odporúčam naštudovať všetky potrebné dokumenty, hlavne teda info o súťažiach, základné pravidlá a informácie o aplikáciach Privacy policy a najmä Platform policy.

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

7 Responses to Najčastejšie prehrešky v súťažiach na Facebook-u

Avatar

Mladykreativec

August 5th, 2011 at 12:22

ťa inšpiroval moj včerajší tweet ? :)

Avatar

Smith

August 5th, 2011 at 12:24

Ani nie. O nich som už mal rozpísaný príspevok cca týždeň :)

Avatar

Martin Kolčaba

August 5th, 2011 at 12:26

Zrovna dneska jsem se chystal pravidla FB soutěží hledat, takže díky za článek, pomohl :)

Avatar

Kateřina Fadljevičová

August 5th, 2011 at 14:06

Hezký a trefný článek. Jako agentura spravujeme několik účtů na FB a nikdy bych klientovi nedovolila pořádat soutěž proti pravidlům. Nepřijde mi to tolik složité, pravidla stačí přečíst a dodržovat, že:-) A výmluvy na vysoké náklady atd. jsou opravdu jen výmluvy. Myslím, že u většiny těch, kteří pravidla porušují jde o lenost, pohodlnost a drzost…. Jinak mám pro vás další tip – shrnutí pravidel soutěží na FB najdete i u Dana Dočekala na http://www.bradbury.cz snad se bude hodit:-)

Avatar

michalminar

August 7th, 2011 at 16:03

Výborný článok, Michal:) Pri tej formulke, ktorú používa soZlavou.sk som sa trochu zamyslel, pretože pokiaľ si pamätám, tak niečo podobné sa pri súťaži musí uverejniť, resp. napísať do aplikácie, cez ktorú súťaž prebieha. Takže možno to mysleli v dobrom, akurát im chýbala tá aplikácia :D

Avatar

Smith

August 7th, 2011 at 19:27

@Michal ved prave to, ze oni o tom ze sutaz porusuju vedia. Argumentuju tym ze FB ma prisne podmienky a aps podla pravidiel by stala viac eur ako to ako robia teraz ;)

Avatar

fcbkr

Október 1st, 2011 at 11:07

Ahoj, nezmenilo sa nahodou uz to pravidlo s emailom, ze aplikacia moze vyuzivat na kontaktovanie email, ktory uzivatel potvrdi v extended permission?
https://developers.facebook.com/docs/guides/policy/examples_and_explanations/Communicating_With_Users/

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska