December 30, 2009 | In: Marketing

Ako začať sledovať návštevnosť firemnej web stránky?

Google Analytics je jedným z nástrojov na meranie a sledovanie návštevnosti internetových stránok. Je to v súčasnosti asi najvýkonejší program na sledovanie návštevnosti a správania sa návštevníkov na vašej web stránke, ktorý môžete využívať. Dokonca je bezplatný.

Inštalácia je veľmi jednoduchá a zvládne ju každý.

1. Krok – vytvorenie vlastného konta
Prvým krokom k inštalácii je zriadenie vlastného konta na stránke:http://www.google.com/analytics/

Po registrácii sa zobrazí nové okno na ktorom bude zobrazený váš unikátny kód ktorý musíte umiestniť na firemnú web stránku. V prípade, že si robíte stránku sami môžete si ho hneď skopírovať do zdrojového kódu. Ak vám stránku robí firma, prepošlite jej uvedený kód. Jeho pridanie na stránku nezaberie firme viac ako pár minút. Kód by mal byť umiestnený aj na všetkých podstránkach (ideálne všetkých stránkach), aby ste si zabezpečili globálne sledovanie správania sa návštevníkov celého webu (nie napríklad iba titulnej stránky).



2. Krok – sledovanie návštevnosti a správania sa návštevníkov

Po inštalácii Google Analytics môžete sledovať nasledovné funkcie:

  • návštevnosť
  • návštevnosť jednolivých stránok na vašom webe
  • priemernú dĺžku návštevy užívateľov
  • prehľad odkiaľ k vám návštevníci prišli (vyhľadávače, odkazy, priame zadanie url adresy atď.)
  • pomer nových návštevníkov a vracajúcich sa návštevníkov
  • kde návštevníci na vašej stránke ukončili návštevu (ktorú posledú stránku videli, predtým ako opustili váš web)
  • krajinu z ktorej pochádzajú jednotliví návštevníci
  • a mnoho ďalších užitočných informácii

Tieto štatistiky vám výrazne napovedia viac o správaní návštevevníkov webu a celkovo poskytnú dôležité informácie o vašej www prezentácii.
V prípade, že realizujete internetovú kampaň (máte niekde umiestnené bannery alebo odkazy na vašu stránku), môžete pomocou Google Analytics presne monitorovať úspešnosť internetových kampaní. Dozviete sa akú majú jednotlivé bannery úspešnosť a koľko nových návštevníkov vám priniesli na vašu firemnú stránku.

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska