Október 31, 2011 | In: Facebook, Marketing

Diva’s Energy Drink a ich nezvládnutá komunikácia

Diva’s Energy Drink som už raz písal článok, ktorý bol o tom akým spôsobom získavajú fanúšikov. V tej chvíli mali už nakúpených asi 4 500 fanúšikov. Dnes majú už takmer 19 tisíc. O tom, že fanúšikov nakupujú ďalej netreba pochybovať. 

Stačí sa pozrieť na ich nástenku, kde priemerne uvidíte pri jednom príspevku cca 10-15 reakcií od fanúšikov. Naozaj výnimočne sa stane, že reakcia fanúšikov je vyššia. 116 – to je číslo, ktoré vyjadruje koľko ľudí o stránke hovorí. Toto číslo vyjadruje počet ľudí, ktorí sú aktívny a vykonali napríklad zdieľanie obsahu a ďalšie interakcie (like, check-in, komentár…) – ide vlastne o vytváranie príbehov.

Ak si vezmeme počet fanúšikov – takmer 19K a číslo hovoria o stránke – 116 tak je jasne viditeľné, že väčšina fanúšikov je neaktívnych. Dnes práve na svojej Facebook stránke vyzvali fanúšikov, aby spoločne prekročili hranicu 19tisíc fanúšikov. Nedalo mi to a hneď som do komentáru napísal, že koľko z nich si nakúpili. Odpísali mi, že ani jedného, že ich získali ako napríklad Nike, Coca Cola a iné firmy a prečo si myslím, že si ich kupovali.

Na čo som do komentáru napísal odkaz na svoj článok, ktorý som o nich napísal. Prišla reakcia, ktorú som nečakal. Administrátor stránky ma zmazal a celú diskusiu vymazal. A tak sa teraz síce môžem stať fanúšikom, ale nemôžem na ich stránku prispievať. Toto však nie je prvý krát keď vymazali komentár, ktorý sa im nepáčil. Už pri tomto príspevku vymazali celú diskusiu.

 

Takto by ste určite nemali reagovať. Zmazať fanúšika, ktorý reaguje (aj keď je to negatívne) je to najhoršie čo môžete spraviť. Namiesto toho sa radšej pokúste nájsť spoločnú reč. Iná vec by bola, keby ste mali na stránke provokatéra, ktorý prišiel iba provokovať a viete, že šíri klamlivé informácie.

Zo strany Diva’s Energy Drink išlo však o veľmi zlý krok. Je jasné, že fanúšikov si kupovali a tým, že zmazali celú diskusiu a ešte ma zablokovali to len potvrdili. Že by niekto u nich, prípadne v agentúre nevedel zniesť to, že ich niekto odhalil? Administrátori mali perfektnú možnosť vysvetliť, ako k danej situácii došlo. Namiesto toho radšej spravili pre nich jednoduché riešenie – vymazať a zahladiť stopy.


pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

4 Responses to Diva’s Energy Drink a ich nezvládnutá komunikácia

Avatar

Netro

Október 31st, 2011 at 19:09

Michal, co myslis tym, ze nakupili fanusikov? Myslis tym, ze si spravili Facebook Ads aby ziskali fans, ale bez nejakeho zmysluplneho engagementu?
Preco myslis, ze cislo 116 (talking about this) je zle? A kolko by malo byt pri 20K fans, alebo povedzme kolko by malo byt na kazdych 10K fans? Nejaky benchmark?
Mas nejaku vlastnu alebo klientovu stranku s lepsimi statistikami? Dik :)

Avatar

Smith

Október 31st, 2011 at 20:27

@Netro kukni predchádzajúci článok. http://midra.sk/facebook/ziskajte-tisice-fanusikov-ako-diva%C2%B4s-energy-drink tam som to myslím jasne napísal.
Ku cislam, neviem, ale 116 na 20K sa mi zda dost malo. Ja na svojej page mam 265 fans a 57 hovoria o tom. To je dost velky rozdiel nemyslis? Podla mna ano.

Avatar

fabulator

November 15th, 2011 at 22:58

ja mam 140 fanusikov a interakciu 66 . kazdopadne michal nevravim ze je to v poriadku to co spravili ale tiez to neni moc dobre pre nich(aj ak to je pravda aj ak nie ) ked im pises ze si kupuju fanusikov

Avatar

Smith

November 16th, 2011 at 1:02

Adam pokial by sa tam potom nechvastali tym ze ich ziskali tak ako Coca Cola, Nike atd tak by to bolo dajme tomu v pohode. Ale oni sa budu este hrat na nevinnych? Navyse ked isli do toho kupovania fans tak mali s tym ratat ze sa proste casom moze tato info dostat von

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska