Od novembra 2009 platia na Facebook-u nové pravidlá, ktoré usmerňovali aj pravidlá ohľadom organizovania súťaží. Medzi podmienkami bolo okrem iného, že potrebujete súhlas od Facebook-u na organizovanie súťaže, musíte preinvestovať určitú sumu na reklame a množstvo ďalších. Ako napríklad, že súťaž musí byť pre osoby staršie ako 18 rokov, nesmie propagovať hazard, alkohol alebo adult. Na Slovensku aj v Česku sa týmito pravidlami neriadil nikto. So súťažami sa roztrhlo vrece a pomaly na každej tretej stránke bola súťaž. Samozrejme proti pravidlám.
Na verejnosť sa dostal email, v ktorom zástupcovia Facebook-u informujú o tom, že už nebudú vyžadovať súhlas a ani preinvestovanie sumy na reklamách. Tieto novinky, však ešte stále nie sú zahrnuté v pravidlách takže ešte sa nimi neriaďte a radšej si počkajme, kedy budú zahrnuté aj v samotných pravidlách. Taktiež ostanú v platnosti niektoré ustanovenia, čo sa môže a čo už nie. Takže to neznamená, že budú povolené všetky súťaže. Pred organizovaním si radšej poriadne preštudujte pravidlá, aby sa Vám nestalo, že Vám Facebook následne zruší stránku, alebo ju zablokuje.
Určite to bude krok dopredu, nakoľko získať súhlas bolo niekedy naozaj náročné a vyžadovalo si veľa úsilia. Aj keď budú súťaže teraz jednoduchšie, je potrebné si uvedomiť, že súťažou síce nalákate množstvo užívateľov na svoje stránky, ale ich efektivita je následne takmer nulová. Ako príklad môže byť stránka CK Sunflowers, kde prebiehajú súťaže o víkendové pobyty. Fanúšikovia sú aktívny, len vtedy, keď prebieha súťaž. Inokedy ich aktivita zamŕza.
7 Responses to Robíte súťaž na Facebook-u? Ešte počkajte!
Martin Hrkut
November 30th, 2010 at 9:23
RT @michaldragan: Robíte súťaž na Facebook-u? Ešte počkajte! Príde zmena, chvalabohu pozitívna :) « Midra blog http://t.co/by5evzR via @ …
Michal Dragan
November 30th, 2010 at 10:11
Robíte súťaž na Facebook-u? Ešte počkajte! Príde zmena, chvalabohu pozitívna :) « Midra blog http://t.co/by5evzR via @michaldragan
peter.kucerka
November 30th, 2010 at 10:31
si ma predbehol :D
Smith
November 30th, 2010 at 10:35
si mal byť aktívnejší :) Ja som sa len teraz zobudil :DD
Martin Hrkut
November 30th, 2010 at 10:43
Zatial mi mail neprisiel :) dufam ze coskoro. Samozrejme kazda zmena podobneho typu je krok dopredu. Ale pokial viem tak aj s udelenym suhlasom bolo mozne na sutaz, resp. jej propagaciu a vyhlasenie vyuzit len XFBML stranku pridanu k nasej facebook page. Nevies o tom ci zostane aj nadalej zakazane vyzadovanie aktivity ako “urcenie vitaza na zaklade poctu likov” alebo “sutaze o najlepsi komentar, foto” ? Lebo pokial viem aj podla toho nasledne FB urcuje co zobrazi medzi top novinkami resp. na nastenke ludi ktory su fanusikmi. Povolenie takto umeleho zvysovania interakcii by im ten system dost naburalo.
K tomu poslednemu odstavcu – ked pozeram na ich page tam je to tam sama sutaz a iny obsah tam ani nevidim :) Niekedy to trva kym clovek pride na nieco co ludi naozaj zaujme a co sa oplati pridavat ako obsah. Pokial im sutaz ako tahak funguje a zarabaju tym tak je to ich rozhodnutie. Vyuzivaju sice FB len na polovicu (nesnazia sa ziskavat spatnu vazbu na svoje sluzby), ale to je neduhom mnohych SK/CZ pages.
Smith
November 30th, 2010 at 10:50
Ak sa nemýlim tak podobné veci ako súťaž o najlepší komentár, foto atď. ostanú v platnosti.
Súťaže už bez súhlasu a reklamy « Midra blog
December 2nd, 2010 at 10:12
[...] uviedol nové pravidlá, ktoré platia od 1. decembra. Ako som už písal v predchádzajúcom článku, Facebook už nebude vyžadovať písomný súhlas a preinvestovať určitú sumu peňazí na PPC. [...]