August 14, 2011 | In: Nezaradené

Dopravný podnik Bratislava spamuje

Vo štvrtok som sa stavil v Bratislave a keďže je pre mňa výhodnejšie kupovať SMS lístok, tak som si jeden kúpil. Vtedy sa nič nestalo, ale keď som si kupoval druhý tak mi obratom prišla okrem lístka aj ďalšia SMS. Nebolo by na tom nič divné, ale kedy som dal súhlas DPB na zasielanie reklamných SMS? 

Znenie SMS: “AK SI V TOMTO TYZDNI KUPITE DALSI SMS LISTOK, BUDETE ZARADENY DO ZREBOVANIA O SKVELY MOBIL! V HRE JE AZ 8 TELEFONOV APPLE iPHONE 4! viac info na www.dpb.sk”
Zaujímalo by ma či si len zabudli vypnúť Caps Lock, alebo to všetko písali veľkým schválne.  

Informáciu, že kúpou SMS lístka dávate DPB súhlas na zasielanie reklamných SMS som nenašiel ani na letákoch, ktoré sú na zástavkách a ani na webe DPB. Na webe je zverejnené aj: “Tarifné podmienky pre prevádzku elektronického cestovného lístka zakúpeného mobilným komunikačným zariadením vo forme sms je súčasťou dokumentu Tarifa mestskej hromadnej dopravy  v Bratislave.”

Preto som sa rozhodol prezrieť ja tento dokument, či náhodou neobsahuje informácie, že objednaním SMS lístka dávam DPB súhlasím so zasielaním reklamných SMS. Konkrétne  SMS lístkom sa venuje Čl. 12, Podmienky zakúpenia a použitia SMS cestovného lístka. Bohužiaľ ani v tomto dokumente sa nevraví nič o tom, že objednaním SMS lístka dávam DPB súhlas na zasielanie reklamných SMS.

Je až poľutovania hodné, že DPB, ktorý argumentuje zvýšenie cien tým, že DPB sa nachádza v strate a zvýšenie bolo potrebné robí takúto súťaž. Pochybujem, že ceny do súťaže poskytol niekto DPB zadarmo. Taktiež SMS-ky, ktoré posiela DPB nie sú zadarmo. Takto sa snaží DPB  vykryť straty? Zaujímalo by ma koľko ich bude tento špás stáť a či sa to aspoň čiastočne vráti. Keďže predpokladám, že SMS lístky si väčšinou kupujú ľudia, ktorí sú v BA len raz za čas.

Podmienkou je, počas jedného týždňa zakúpenie 3 SMS lístkov. Tipujem, že väčšina si za týždeň kúpi jeden/dva, ale reklamnú SMS dostanú. DPB takto vyhadzuje peniaze zbytočne, nakoľko pochybujem, že si človek kúpi ďalšie lístky len preto, aby sa zapojil do súťaže a pri tom ich reálne nevyužil.

Peniaze, ktoré takto minú na súťaž mohli radšej investovať do vecí, kde by z nich mali radosť viacerí. Nie len jeden výherca, ktorý vyhrá telefón. Verím, že tieto peniaze by sa pri troške snahy dokázali využiť efektívnejšie. Všetko to samozrejme záleží od vedenia. Toto sa rozhodlo posielať reklamné SMS bez súhlasu. Klobúk dolu!

Kontaktoval som aj hovorcu DPB, aby poskytol vyjadrenie. Bohužiaľ ešte neposlal odpoveď. Ak tak urobí, tak článok budem aktualizovať o jeho vyjadrenie.

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

5 Responses to Dopravný podnik Bratislava spamuje

Avatar

Jozef Sukovský

August 14th, 2011 at 13:57

Takéto správy zvykne mať na svedomí sms agregátor, ktorý konkrétne služby prevádzkuje. A aj keď prístup je nekorektný, tak samotný dpb to nemusí nič stáť. Dokonca pri objemoch správ, ktoré agregátor spracováva sú to aj pre neho zanedbateľné náklady.

Avatar

Smith

August 14th, 2011 at 14:13

Jozef to áno. Ale aj tak im niekto nedal súhlas na zasielanie SMS. A ked si vezmeme, ze tie sms predsa len nieco stoja, tipujem minimálne cca 0,02 eur, tak pri vacsom mnozstve to uz nejakú tu sumicku spraví. Ak si prirátame promo ku súťaži, výhry atd. Tak uz je to predsa len pár stoviek eur, ktoré mohli použiť inak a lepšie.

Avatar

Jozef Sukovský

August 14th, 2011 at 14:54

To, že ide o nekorektné správanie, keď to posielajú nevyžiadane som nijako nechcel spochybniť. Tiež mi také veci prekážajú. Skôr som sa snažil narážať na to, že možno si súťaž organizuje agregátor len pod hlavičkou dpb. Budem sledovať, či ti odpíšu, lebo takto len špekulujem.

Avatar

Smith

August 14th, 2011 at 14:56

To naozaj netuším. Ale skôr si myslím, že súťaž organizuje DPB. Aj ked na webe som nenašiel žiadny poriadne info o súťaži, kto je organizátor atd

Avatar

Martin

August 17th, 2011 at 20:58

Tiež mi prišla tá SMS, ale tento pohľad ma nenapadol. Inak súhlasím s názorom, že iba ľudia, ktorí málo chodia do BA alebo málo využívajú hromadnú dopravu si kupujú tieto lísky. Ja som si ich kúpil, lebo som mal auto v servise a musel som využiť hromadnú dopravu. Navyše keby som nenastupoval na zastávke, kde nebol automat, tak by som si sms lístok nekúpil. Podľa môjho názoru zlá akcia a vyhodené peniaze

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska