Marec 9, 2010 | In: Nezaradené, Reklama

Facebook a fanúšikovia

Už aj na najväčšej sociálnej sieti Facebook sa dá obchodovať s ľuďmi. Na Facebook‐ u je viac ako 350 miliónov užívateľ a viac ako jeden milión Slovákov.
Na slovenských a českých inzertných serveroch sa od začiatku roka čoraz masívnejšie rozbiehajú inzeráty s ponukou na predaj skupín, stránok alebo „dotovaných statusov“ na Facebook‐u.
Státisícové stránky
Stránka s desať tisícmi fanúšikov sa dá predať od 100 eur vyššie. Na čo sa dá podobná stránka využiť? Najzaujímavejšie sú tieto stránky pre majiteľov rôznych eshopov, kde prídu ľahko k množstvo fanúšikova a následne ich pomocou príspevku na nástenke hromadne osloviť.
Firma tak nemusí usilovne získavať nových fanúšikov, presviedčať ich aby sa stali fanúšikmi alebo poskytovať kvalitné služby. Stačí keď si vyberie s ponuky stránok na predaj. Záleží len na názve stránky a počet fanúšikov od ktorých sa odvíjajú aj ceny.
Skupiny na predaj
Skupiny na predaj sú ešte výhodnejšie ako stránky. Pri kúpe stránky musíte akceptovať názov už vytvorenej stránky, pri skupine si môžete názov jednoducho zmeniť. Podobne to využili aj priaznivci Jiřího Paroubka, keď zo skupiny 70 tisíc fanúšikov skupiny “10 náhodne vylosovaných členov tejto skupiny vyhrá každý týždeň iPhone!” urobila voličov predsedu českých sociálnych demokratov Jiřího Paroubka. A to len pomocou zmeny názvu skupiny. Pri skupinách existuje aj ďalšia možnosť, a to hromadne odoslať správy fanúšikom. Našťastie pre fanúšikov, pri presiahnutí hranice 5tisíc fanúšikov už nie je umožnená.
Dotované statusy
Na inzertných serveroch nájdete aj tzv. „dotované statusy“ za pár českých korún. Majiteľ stránky Vám umožní zverejniť status s odkazom na Váš web, ponuku alebo akciu. Aby to nebolo moc nápadné, tak je to sformulované ako názor majiteľa stránky, že Vám z vlastnej skúsenosti odporúča produkt alebo službu. V prípade skupín Vám zas ponúknu rozposlanie hromadnej správy maximálne 5tisíc fanúšikom. Viac Facebook neumožňuje.
Byť či nebyť na Facebook‐u pohľadom firiem
Pre firmy sa natíska otázka, či sa majú alebo nemajú pridať na Facebook.  Tak ako si firma môže budovať svoju značku na Facebook‐u, tak rýchlo jej môže aj uškodiť. A netýka sa to len Facebook‐u ale aj iných sociálnych médií .
Množstvo firiem má aj viac svojich „oficiálnych stránok“ ktoré vytvárajú jednotlivý zamestnanci firmy v snahe pomôcť firme byť na Facebook‐u. Stalo sa nám, že nás kontaktovala firma so záujmom vytvoriť stránku na Facebook a po hľadaní sme našli tri rozdielne stránky, ktoré vytvorili samotný zamestnanci bez vedenia firmy. Je tomu v prípade hlavne väčších firiem, ktoré nemajú stanové kto môže a kto nemôže komunikovať cez sociálne médiá.
Ako sa brániť v prípade porušovania vlastníctva? Facebook má na to svoje oddelenie, kde kontroluje dodržiavanie zásad reklamy na Facebook a v prípade zistenia falošnej stránky, prechádza na pravého majiteľa aj s fanúšikmi. Facebook zatiaľ nekontroluje fanúšikovské skupiny, ale iba stránky. Na základe našich skúseností, viem povedať, že Facebook koná v tomto prípade veľmi rýchlo a podvodné alebo stránky založené zamestnancami sa zrušia a fanúšikovia z týchto stránok sa prevedú pod officiálnu stránku.
pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

1 Response to Facebook a fanúšikovia

Avatar

Midraholding

Marec 9th, 2010 at 9:10

Facebook a množstvo fanúšikov? Získajte ich "podvodne" http://tinyurl.com/ygru4ab

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska