Júl 16, 2011 | In: Nezaradené

Mať na blogu reklamu?

Dnes musel Exot napísať článok, aby čitateľom vysvetlil, že je možné na jeho blogu kúpiť reklamu a že, keď bude dopyt bude aj ponuka. Takže mať na blogu reklamu, alebo nie?

Myslím, že rôzne formy reklamy ako bannery, PPC, intextová reklama čitateľom nevadia. Ale PR články, ktoré dodá zadávateľ a bloger ich iba zverejní im už vadia. Samozrejme pre blogera je to dobrý zdroj príjmov a niektorí, dokážu z týchto príjmov celkom pekne vyžiť a zarobiť viac, ako niektorí ľudia čo poberajú minimálnu mzdu.

Môj názor je, že pokiaľ je na blogu, hlavne tých osobných reklama vo forme bannerov, PPC a iných tak sa nič nedeje, užívateľ ju prežije, prípadne si ju niekedy ani nevšimne ak má rôzne doplnky na nezobrazovanie reklám.

Problém nastáva v prípade PR článkov. PR články totiž väčšinou píše zadávateľ a bloger ich iba zverejní. Ale čitatelia berú blogera trošku viac ako len blogera. Lebo reprezentuje svoje názory, má určitú autoritu a ľudia od neho niečo čakajú a určite to nie sú PR články. Majú ho v záložkách, alebo RSS preto, lebo chcú vedieť čo napísal on a nie inzerent. A každý bloger si musí uvedomiť, že čitatelia im prinášajú zisk a nie inzerent, lebo bez čitateľov nebudú inzerenti.

Ja sám som tu publikoval pár PR článkov, alebo tlačových správ. Okrem pár som však všetky písal ja. Vždy som sa snažil písať ich skôr ako recenzie a nie ako PR články. Ak s tým mal inzerent problém, tak bohužiaľ. Nemám záujem písať o niečom čo neviem, či je také ako píše inzerent. Všetky tlačové správy, ktoré mám napríklad ja na blogu sú o produktoch/službách, ktoré reálne využívam. To je ten rozdiel medzi dodaným PR článkom a recenziou. Pri recenzii ide už o názor blogera, kým v prípade PR článku o “názor” inzerenta.

Je len na vás, či budete publikovať PR články, alebo radšej nie. V prvom rade, by ste však mali brať názor čitateľov a nie eurá, ktoré vidíte prichádzať od inzerenta. Lebo nie všetko sa dá vyčísliť v eurách.

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

8 Responses to Mať na blogu reklamu?

Avatar

exot

Júl 16th, 2011 at 16:23

Opat sa o tom da polemizovat. Bez EUR nebude motivacia na kvalitny obsah a na realne know how, vlozene do clankov a bez toho taktiez nebudu citatelia. Mozno sa na nasom internete zrodilo zopar samaritanov, ktori tuto ideu popieraju, ale ani tomu velmi neverim, kedze linkami z blogov (minimalne) podporuju x svojich projektov. Reklama je vsade a je nutna, jej formy su uz dalsia vec ale vzdy je to len reklama. Ved sprav soft ktory obide v RSS kategoriu “reklama” a nebudu sa ti zobrazovat PR clanky… Je to velmi diskutabilne, ale som rad, ze si sa k tomu vyjadril.

Avatar

exot

Júl 16th, 2011 at 16:26

Btw mne viac ako PR vadi intext, je dost otravny. To je zas moj nazor :)

Avatar

blade

Júl 16th, 2011 at 17:15

Kolko zaraba ten intext? Ak by ti to teda nevadilo aspon orientacne prezradit :) Klika na to vobec niekto?
Mne osobne intext dost vadi, ale ked je zaujimavy content, tak sa da nad to povzniest.. a urcite je to lepsie ako blikajuce flashove kraviny.

Avatar

Smith

Júl 16th, 2011 at 17:20

@brm dost na hovno. Neoplatí sa, ale že vôbec. Cena za klik je strašne malá. čakám na dosiahnutie hranice na výplatu a potom to stopnem.
@exot mne zas skor PR clanky. Tie si prečítam na iných weboch, blogy čítam, lebo ma zaujíma čo si myslí autor. Este tlacove spravy sa daju zniest, ale PR to nechám iným webom.

Avatar

Smith

Júl 16th, 2011 at 17:31

@exot a ja nevravím, že reklama na blogoch nemá čo robiť. Mne osobne len vadia PR články. Ak je tam banner, intex, PPC, odkazy to nech je. To mi nevadí, ale PR článok je pre mňa žumpa a hlavne ak je to často tak potom daný blog nečítam. Nemám záujem čítať marketingové keci inzerentov ešte aj na blogoch.

Avatar

hrki

Júl 17th, 2011 at 0:11

je to len o osobnom rozhodnuti kazdeho blogera. banner a PPC niesu tak agresivne ako PR clanky alebo intext. odhadujem ze je to hlavne tym ze sa nehraju na to ze niesu reklamou.

naproti tomu intext si dost ludi myli zo standardnym odkazom z webu (resp. vyrusuje ked sa clovek na sekundu zamysli ci o je normalny odkaz alebo intextova reklama), rovnako ako PR clanky sa s casti tvaria ako normalne prispevky na blogu. drobne pismo naznacujuce ze sa jedna o prispevok v kategorii reklama je casto nedostacujuce odlisenie a ludia sa potom mozu taktiez citit ako blbci ze to vobec zacali citat.

osobne si myslim ze ked sa reklama poda bez zbytocnych pokusov oklamat navstevnika tak nevadi nikomu. no treba uvazovat nad tym, ci dokaze na prvy pohlad navstevnik urcit co je reklama a co nie.

pri intexte mi urcite nestacia bodky miesto celeho podciarknutia a ani dvojte podtrhnutie odkazu. proste ma to permanentne myli. zvolil by som skor vzhlad kedy sa to netvari ako odkaz (napr. kurziva+bold) no to by uz asi inzerenti nepokladali za zaujimave.

PR clanky to maju lahsie, tam sa da velmi lahucko dat pred nazov clanku text “Reklama: ” pripadne “PR sprava: “. no znova, ktovie aka by bola reakcia inzerentov.

Avatar

Smith

Júl 17th, 2011 at 9:23

Ja to beriem tak, ze viem čo je reklama a nevadí mi to. Ale pri PR článkoch je často označenie reklama, alebo PR malé. Začnem čítať a potom sú tam tie marketingové žvásty od inzerenta. Zatváram blog a idem inde.

Ak sa to stane viac krát tak ku danému blogerovi neprídem. Lebo ja čítam blogy, práve kvôli osobnosti daného blogera, viem že ten je veľká huba, ten zas kritizuje, tan má dobré tipy atd..a ked tam prídem a nájdem tam pár krát PR články tak ma to znechutí. Ja na blogu nechcem PR, chcem články autora.

Avatar

Áno – aj na tomto webe je reklama

Júl 17th, 2011 at 17:15

[...] Mať na blogu reklamu? Tweet Pridaj článok na: [...]

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska