Október 3, 2012 | In: Nezaradené

Nový buzzword – sexistický

Ako zistíte, že to čo robíte je naozaj dobré? Jednoducho. Vzbudzuje to emócie a priťahuje hejterov (mimochodom, ďalší buzzword, ktorý dobil slovensko). Tak, ako sa to teraz podarilo konferencii Mexpo. Stačila maličkosť a konferencia dostáva zaujímavé promo a taktiež množstvo hejterov. 

Poďme na to postupne.

Organizátori začali druhý ročník komunikovať inak – čo je základ, aby ste sa odlíšili a vypadli z davu. Problém nastal, keď sa na social media a ich web stránke objavila možnosť vybrať si hostesky. Áno, hlavne podľa fotiek. No len si to predstavte, hostesky sa vyberali podľa vzhľadu a nie podľa ich CV kde malo byť detailne uvedené ich vzdelanie, skúsenosti, jazykové zdatnosti a iné. Ale nie, my ich máme vyberať podľa fotiek. Hneď sa vyrojili na social media poznámky o tom, aké je to sexistické. Rozmýšľam prečo? Preto, lebo organizátori ich nevybrali sami a namiesto toho dali možnosť návštevníkom, aby vybrali oni?

Ako vyriešili organizátori konferencie hejterov? Použili ich ako zľavový kód aj s popisom. Netradičné riešenie, ale povedzme si rovno – vyriešené naozaj excelentne a konečne sa tu našiel niekto, kto pochopil, že nemusíte byť s každým kamarát. Teda ak hráte fér a nemeníte si parochne častejšie ako ponožky.

Sexizmus naberá dych. Fotka Trishy na Facebook stránke konferencie. Opäť je to podľa niektorých ľudí sexistická fotka. Prečo? Preto, že tam vidno kúsok pŕs (hoďte kameňom, kto ste ešte nevideli ženské prsia). V prvom rade je Trisha fotografka, preto jej prezentácia môže byť iná. Nemusí sa prezentovať ako riaditeľka banky v kostýme a na pozadí veľké logo banky na stene. Asi ťažko by ste verili pekárovi v obleku, alebo? Robí sa tu veda z niečoho čo nie je podstatné?

Vyvrcholenie prišlo, keď spíkerka z ČR odmietla kvôli týmto dôvodom prísť na konferenciu.

Najzaujímavejšie na tom všetkom je, že ľudia namiesto toho, aby riešili obsah/spíkrov začali riešiť nepodstatné veci. Pritom spíkri sú naozaj zaujímaví. Kto je tu teda sexistický? Sú to organizátori, alebo sú to práve tí hejteri, ktoré riešia tieto veci dookola? Zas a opäť?

Na celú situáciu zareagoval aj Juraj vo svojom článku “Do akcií sa nekope“. Nedá mi to nereagovať na jeho poznámku: “Našťastie, už sa tu formuje isté “konkurenčné” prostredie, vďaka čomu úroveň akcií u nás z roka na rok stúpa a nie sme odkázaní na jedno-dve stretnutia ročne.” - ktoré konferencie to sú? Tie konferencie, ktoré sú obsadené spíkrami z radov sponzorov? Tie konferencie, kde si spíkri zaplatia za to aby tam mohli vystúpiť? Tie konferencie, kde polovičku slajdu zaberá logo firmy rečníka? Tie, ktoré si robia lacné promo? Alebo sú to konferencie, kde sa promo robí prostredníctvom oviec? Áno, len ovce dávajú príspevkom RT len preto, aby vyhrali.

Zrazu tu máme konferenciu, ktorá ide na to inak. A veľa firiem by si z nej mohlo brať príklad. Robiť veci inak je dobré. Nemať potrebu vyhovieť každému je tiež dobré. A prečo? Pozrite koľko príspevkov dostala konferencia zadarmo, ako sa jej zastali užívatelia a ako vzbudzuje emócie. To či to bude super konferencia sa dozvieme však až v sobotu večer. Ja verím, že sa im to podarí a dopadne to na výbornú.

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

38 Responses to Nový buzzword – sexistický

Avatar

Juraj Grečnár

Október 3rd, 2012 at 0:37

Opäť útočíš ad hominem a zosmiešňuješ. V otázkach, ale predsa. Obmedzím sa preto len na odpoveď na otázku, ktoré to sú: TEDxBratislava, TEDxNitra, TEDxKošice, UniCamp, StartupCamp, Spot, .. zdá sa to málo? Mne nie. A robia kvalitné stretnutia aj bez hlasovania o hosteskách a odmietania prednášajúcich z dôvodu komunikácie v sociálnych médiach. Takže na tom niečo bude. Toľko ja k tomu.

Avatar

Smith

Október 3rd, 2012 at 0:42

Opäť otázka ako na FB, čím zosmiešňujem? Kde útočím? Tým, že sa pýtam čo je tu sexistické?
A sorry, odsudzovať konferenciu dopredu je povrchné. Gratulujem k tomu.

Avatar

Smoliak

Október 3rd, 2012 at 5:58

” To či to bude super konferencia sa dozvieme však až v sobotu večer. ”

Ale my uz predsa vieme, ze je TOP :)

Avatar

sloper

Október 3rd, 2012 at 6:58

Domnievať sa, že ak niečo “Vzbudzuje to emócie a priťahuje hejterov” je “naozaj dobré” je naivné, detinské, smiešne.

Avatar

Peter Bires

Október 3rd, 2012 at 7:24

Juraj Grecnar poprosil by som ta nezavadzat ludi vo svojich prispevkov. Mmozes mi napisat tich spikov ktori odmietli ucast z dôvodu komunikácie v sociálnych médiach? Neviem ci mas presnejsie informacie ako ja a to som jeden z organizatorov – viem vsak o jednej jedinej.

Avatar

Maru

Október 3rd, 2012 at 7:45

Páni, ťaháte sa tu za slovíčka, myslím si, že Michal to tentokrát vystihol do bodky. Navyše, som žena a ich prístup mi absolútne nevadí, naopak, páči sa mi, že to poňali úplne inak ako ostatní. Je to táto doba, ktorá robí z ľudí hejterov z princípu? Vidíte fotku baby v podprsenke a už je celá konferencia odsúdená ako sexistická? Halo!

Avatar

...

Október 3rd, 2012 at 7:48

Osobne proti tomu, že tam budú prítomné pekné hostesky, absolútne nič nemám (a áno, priznám sa že ja sama sa rada obzriem za krásnou ženou) . Na mnohých takýchto akciách sa vyskytujú. Takisto mi nevadí samotný bodypainting, ktorý sa mi z umeleckého hľadiska veľmi páči.

Problém je v tom, akú ste si zvolili propagandu, ako ste to všetko prezentovali. Lebo robiť to v štýle “Jéééj príďte všetci sem, budeme mať strašne seeexi hostesky!” mi príde naozaj sexistické a na dospelých mužov naozaj detinské. Gratulujem, znížili ste sa na úroveň bulvárnych časopisov. Teraz sa tam nenahrnú ľudia, ktorí majú záujem o samotnú konferenciu ale stádo nadržancov, ktorí sa nevedia dočkať, kedy budú maľovať polonahé telá.
Interaktívne hlasovať za hostesky – to kde sme, na výstave dobytka?

Nie, ne”hejtujem” (s tým slovíčkom to už pekne preháňate). Nemám nič proti vašej osobe, proti vašej práci. Len s vami prosto v niektorých veciach nesúhlasím a som maximálne úprimná.

Myslím, že keby ste z bodypaintingu a krásnych hostesiek urobili akési prekvapenie, ohlasy by boli omnoho pozitívnejšie…

Avatar

Martin

Október 3rd, 2012 at 8:04

@sloper
co ma spolocne to, ze nieco vzbudzuje emocie a pritahuje haterov spolocne s tym, ze je to dobre?

ked ti pojebe niekto frajerku, je to dobre?
vzbudi to emocie aj to pritiahne hatera

Avatar

Martin

Október 3rd, 2012 at 8:06

edit:
@sloper
asi tak

@autor
co ma spolocne to, ze nieco vzbudzuje emocie a pritahuje haterov spolocne s tym, ze je to dobre?

ked ti pojebe niekto frajerku, je to dobre?
vzbudi to emocie aj to pritiahne hatera

P.S.: sorry za retardovane napisany prvy koment :D

Avatar

Martin

Október 3rd, 2012 at 8:07

aj za druhy :D

Avatar

Viktor Hanacek

Október 3rd, 2012 at 8:14

Souhlasim s uzivatelem sloper a dal bych like. Mne nejde o to, jestli dali na vyber hostesky, jde spis o to, jak se organizatori stavi ke kritice. Misto vyjadreni nejakeho vysvetleni/vlastniho postoje/nazoru na vec, toho dotycneho ponizite za to, ze vyjadril nazor. Zesmesnit nekoho slevovym kodem (ano, zda se mi to zesmesnujici), se mi zda jako smesna reakce od pubertaka.

Avatar

Peter Druska

Október 3rd, 2012 at 8:28

Tu sa zastanem názoru Juraja Grečnára. Sex predáva, lacno a ľahko. Prečo má úspech porno, Pokec? Priťahovať pozornosť (pozitívnu/negatívnu) na základe odhaľovania sa je ľahké. To vie každý. Nie je v tom umenie, nie je v tom krása, nie je v tom nič zaujímavé.

Poviem to inak.

Keď dostaneš ako dar k narodeninám striptérku, páči sa Ti to, že? Komu by sa nepáčilo? Keď dostaneš niečo, čo presne vystihuje Tvoju osobu, keď to je niečo, na čom vidíš, že človek premýšľal, že Ťa pozná, nie je to lepšie? Nie je lepšie dostať ako dar niečo, čo presne triafa Tvoje potreby?

Podľa mňa, ak sa konferencia snaží robiť promo aj takto, okrem obsahu (ktorý vyzerá byť dobrý), je to bieda. Obsah je kráľ. Podľa mňa by táto konferencia pritiahla ľudí aj bez tohto. Vejerná polemika sa dá vyvolať aj inak, viac profesionálne (tu nechcem znevažovať prácu striptérok, modeliek, …, je to určite drina).

Avatar

vlado

Október 3rd, 2012 at 8:42

Pointa námietky “sexizmu” je v inom. Ešte stále sú ľudia a je ich dosť, čo túto stránku života považujú za intímnu a teda nevhodnú do akéhokoľvek verejného kontextu. Patrím k nimi. Akékoľvek využitie sexuálneho pudu (áno ide o pud nie racionálnu časť vedomia) na zviditeľnenie je minimálne neférové. Úroveň morálky má každý posunutú inak a teda hodnotenie nemorálne nepoužijem. Na mexpo som nebol, ale z tejto kampane má jedinú asociáciu – bujará žúrka, baby a chľast geekov. Ak to bolo cieľom komunikácie, tak bola zvládnutá. Jedine mi nesedí k tomu nesedí obsah prednášok a “manager” v názve.

Avatar

vlado

Október 3rd, 2012 at 9:20

A eštet 2 veci.

1. k tomu “nefér” čo som spomenul vyššie – nefér preto, lebo z pyramídy potrieb oslovuje potrebu základnú = fyziologickú na ktorú sa primárne reaguje bez akéhokoľvek racia. Je to ako hlad, strach. Len v to nevytvára v človeku negatívnu emóciu ale naopak vzbudzuje záujem a preto po tom marketéri siahajú. Je to však posúvanie príjmateľa do úlohy tupého zvieraťa bez rozumu.

2. gratulujem @michaldragan @juroot, ktorý bez pochýb získali touto témou veľmi slušný traffic a to z pozície tretej strany, ktorá je “relatívne” bezpečná.

Avatar

Smith

Október 3rd, 2012 at 9:36

Vlado – tým pádom kde nakupuješ? Však sex je takmer všade. pozeráš si katalóg oblečenie a čo tam vidíš? Polonahé ženy. Takže tiež to na teba útočí a teda prestaneš nakupovať?

Peter – dovolím si nesúhlasiť. Vidíš to imho dosť zle. organizátori na tom nestavili. Boli to práve ti ľudia, ktorí to začali riešiť. Organizátori to zverejnili len kvôli tomu, aby zapojili komunitu. To je na tom zlé? Sú zlí oni, alebo tí ľudia ktorí v tom vidia sex? ja si myslím, že tí ľudia.

Viktor Hanacek – ak sa nemylim tak organizatori uz tri dni vypisuju po social media, aby ludia uviedli konkretny dovod, co je na tom sexisticke. A odpoved? Ziadna. Ziadny z tych hejterov im nenapisal konkretny dovod preco je to sexisticke.

Martin – kto povedal, ze emocie musia byt len dobre? Su aj zle emocie. Ale aj tie su dobre. Co by si radsej? Zil s tou frajerkou xx rokov ale bez emocii? Keby ste sa len v byte obchadzali? To ze by ta podjebala – holt, zla emocia, ale aj ta je lepsia ako ziadna. nemyslis?

…. myslis, ze tam ludia pojdu len kvoli hosteskam a programu? Dost naivna predstava, ked okrem pohladu nedostanu nic. Za tie prachy si uz mozu ist aj do bordelu. Ak su taki nadrzani, tak si asi zvolia bordel a istu jebacku a nepojdu na konferenciu, nie?

Avatar

Peter Druska

Október 3rd, 2012 at 9:44

Smith, mne to hlasovanie prišlo ako predaj bieleho mäsa čisto len zaostrením na pud rozmnožovania. Ako aj všetky tie MISS súťaže. Nič viac, nič menej. Súhlasím s Jurom, stojím si za názorom. Nechám vás už diskutovať bezo mňa, nepresvedčíme sa navzájom, len som chcel doplniť ďalší z pohľadov.

Avatar

...

Október 3rd, 2012 at 10:22

Možno to konkrétne vyjadrenie o nadržancoch bolo silné, ale za svojim si aj tak stojím. To, ako ste všetci propagovali záležitosť okolo hostesingu a bodypaintingu, vyzeralo, akoby ste hostí mali za blbcov riadacich sa predovšetkým základnymi pudmi. Súhlasím s pánom Druskom. Internetové hlasovanie za hostesky mi pripadá ponižujúce a urážlivé voči dievčatám, ktoré nemali to “šťastie” a nedostali dostatok hlasov.

Zaujímavé, že k tomu ostatnému ste sa už akosi nedokázal vyjadriť, pán Michal… Žeby som mala pravdu? ;)
Takisto sa mi protiví, ako ponižujete ľudí, ktorí vyjadrili svoj názor.
To čo ste urobili dotyčnej (záležitosť so zľavovými kupónmi) , ktorá sa na twitteri vyjadrila k tejto propagande, bolo fakt nechutné. Chlapi, spamätajte sa, veď už snáď nemáte 15… takto sa správajú pubertálni spratci v mojej škole, nie skutočne vyzretí muži.
Niekto vyjadrí svoj názor a už “hejtuje”. Myslím že si o sebe príliš namýšľate…

Jasné, je to predsa dnes v móde staviť na sex. Tak sa hneď ako ovce musíte pridať…

Avatar

Smith

Október 3rd, 2012 at 10:40

…. – v prvom rade, ja nie som organizátor. S konferenciou nemám žiadny vzťah, takže písať tu štýlom, že ja som mohol, ja som mal niečo inak a podobne je nesprávne.

Ale k veci:
Lebo robiť to v štýle “Jéééj príďte všetci sem, budeme mať strašne seeexi hostesky!” mi príde naozaj sexistické a na dospelých mužov naozaj detinské. – môžete mi ukázať, kde organizátori dali takéto, alebo podobné vyhlásenie? Ak sa pamätám tak len padlo info, že ludia si môžu zvoliť hostesky. Nič viac, nič menej. Kto je tu sexistickí? organizátori, alebo ľudia, ktorí v tom hneď videli sex?!

Teraz sa tam nenahrnú ľudia, ktorí majú záujem o samotnú konferenciu ale stádo nadržancov, ktorí sa nevedia dočkať, kedy budú maľovať polonahé telá. // garantujem, že sa nanehranú. Nadržanci vedia kde sa uspokojia lepšie a lacnejšie.

Interaktívne hlasovať za hostesky – to kde sme, na výstave dobytka? // aha, takže keď organizátori by vyberali hostesky medzi sebou tak by to bolo v pohode?

Nie, ne”hejtujem” (s tým slovíčkom to už pekne preháňate). Nemám nič proti vašej osobe, proti vašej práci. Len s vami prosto v niektorých veciach nesúhlasím a som maximálne úprimná. // ja to preháňam? Nevidíte tú iróniu hneď v prefixe článku? To slovíčko v poslednej dobe dobíja Slovensko a používa sa na každú kritiku, alebo iný názor. Ale za to ja nemôžem, že ľudia nevedia prijať kritiku atď.

Myslím, že keby ste z bodypaintingu a krásnych hostesiek urobili akési prekvapenie, ohlasy by boli omnoho pozitívnejšie… // opakujem, nie som organizátor konferencie.

Jasné, je to predsa dnes v móde staviť na sex. Tak sa hneď ako ovce musíte pridať… // na sexe to postavili práve ľudia, ktorým sa to nepáčilo. Tí to hneď otočili na sex, sexistcké a neviem čo. Organizátori nejaký sex ani nič podobné nespominánali. Niekto v tom vidí možnosť vybrať si, zapojenie komunity atď a niekto v tom hneď vidí sex. A holt, ja ľutujem ľudí, ktorí všade vidia len ten sex.

Avatar

Jojo Toth

Október 3rd, 2012 at 11:02

Prave kvoli tomu aby sa predislo podobnym zbytocnym “preslapom” ma napriklad Drupalcon Code of conduct: http://groups.drupal.org/node/235308

Avatar

Kritika vs. hejterstvo – kde sú hranice? | monicqa

Október 3rd, 2012 at 11:08

[...] samotnej téme sexizmu som si požičala koment od Vlada pri Mišovom článku: Pointa námietky “sexizmu” je v inom. Ešte stále sú ľudia a je ich dosť, čo túto [...]

Avatar

...

Október 3rd, 2012 at 11:10

Sex je v tejto dobe všade, to sa jednoducho nedá poprieť. Takže si nemyslím, že my, čo proti tomu namietame sme nejakí paranoidi.
Že to na sexe postavili práve ľudia, ktorí namietajú? Blbosť… Prekrúcate to.
Nemusí to byť hneď sex v pravom zmysle slova. Nehovorím, že tam hneď budú orgie. Ako som povedala, ide o samotnú prezentáciu a úlohou prezentácie v tomto prípade bolo doslova zneužiť mužský pohlavný pud. A v mužovi to väčšinou vzbudzuju krásne alebo/a polonahé ženy.

Nie ste síce organizátor konferencie, ale keď vidím, ako sa toho všetkého zastávate, neviem, či sa mám smiať, alebo plakať :) Mojimi vyjadreniami som však nemyslela len vás, ale všetkých, čo s tým niečo majú, a zastávajú sa toho nápadu – a teda aj organizátorov, ktorí si túto diskusiu určite prezerajú.

Kde dali organizátori vyhlásenie, ktoré som ja spomenula? Nehovorím, že to povedali od slova doslova tak, ako som to napísala ja. Stačí si pozrieť mexpo na facebooku… už len to “Vyberte si hostesky do nášho Sexi komanda” … už len to niečim smrdí… Pán Bíreš a spol. na tieto záležitosti doslova LÁKALI…

Avatar

Smith

Október 3rd, 2012 at 11:20

…. čo prekrúcam? kto tu prišiel s názorom, že je to sexistické? Boli to práve tí ľudia. A prečo? Lebo v tom videli sex. Takže jediní, kto tu videl sex v tomto spôsobe sú práve tí ľudia. Je zaujímavé, že sa tu točíme o tom, že cieľom bolo zaútočiť na mužské pudy a pritom hlasovali aj ženy. A aj ženy sa nechápavo pýtali, čo je na tom sexistické. prekrúcate to len na mužov, pričom sa to netýkalo len ich.

A áno, budem sa toho zastávať. A prečo nie? mám s vami súhlasiť, len preto, aby ste boli spokojná? To by bolo fajn? Mať iný názor je v dnešnej dobe asi fakt na Slovensku skôr nevýhoda ako výhoda.

Opäť – čo je na tom SEXI komande zlé? Na ostatných konferenciách nie sú hostesky? Alebo ich teraz treba všetky zrušiť, lebo kde sú hostesky tak to bude sexistické?

Avatar

...

Október 3rd, 2012 at 11:38

takisto ako aj ženy súhlasili s tými nápadmi, takisto aj niektorí muži (sama som z toho bola dosť prekvapená) ich považovali za sexizmus.
Nemusíte so mnou súhlasiť. Ale to neznamená, že nemám právo si o vašom názore myslieť svoje.
Hm… ďalšie decko, ktoré sa ich všetkých zastáva len preto, že je samotné zmanipulované víziou hostesiek a bodypaintingu…
Áno, na ostatných konferenciách sú hostesky ale nie sú prezentované TAKÝMTO spôsobom.
Čo je na tom SEXI komande zlé? Vám to ešte stále nedopína, pán Dragan? Naučte sa láskavo čítať… a rozmýšľať (odporúčam vám sudoku, skvele to podporuje logické myslenie ;) ) Bol to útok na mužské pudy. Zrejme viete s prepáčením veľké prd o takých veciach ako sú napríklad podprahové signály…
Preboha, samozrejme to neznamená, že by ste mali hostesky zrušiť, ale myslím, že nabudúce by to malo byť prezentované inak.
Samozrejme že ľudia, ktorí to zorganizovali si nemyslia, že je to nechutný sexistický marketingový ťah a tvária sa ako neviniatka. Typické :D

Okrem toho, tie reakcie zástancov a organizátorov boli priam neskutočné… stačí že monicqa vyjadrila svoj názor a už ste sa všetci do nej pustili ako malé decká, ktorým niekto berie obľúbenú hračku.

Avatar

Smith

Október 3rd, 2012 at 11:41

Hm… ďalšie decko, ktoré sa ich všetkých zastáva len preto, že je samotné zmanipulované víziou hostesiek a bodypaintingu… // ked som decko tak nereagujte. Keďže ako vidím vám ide generalizovanie tak dalej s vami diskutovat nebudem.

Avatar

...

Október 3rd, 2012 at 11:46

Opäť ste zareagoval len na to, čo vám vyhovuje, aby ste to použil proti mne. Ale… ako myslíte… ja som len vyjadrila svoj názor a basta.

Avatar

Maja

Október 3rd, 2012 at 13:14

z diskusie mi vyplynulo zjednodusene povedane nasledovne: voci obvineniam zo sexizmu sa branite tvrdenim, ze hlasovanie o hosteskach apriori sexisticky nebolo myslene, nikoho nechceli urazit, len chceli jednoducho zaujat a zapojit do hlasovania interaktivne verejnost.
to je vsetko fajn a velmi pekne a nemozem popriet, ze je to urcite novatorsky pristup k veci vzhladom k tomu, ze sexi hostesky su sucastou takmer kazdej, resp. uz snad aj kazdej podobnej akcii a takto si ich ludia aspon mohli vybrat.

vyhradu mam len k vasmu nasledovnemu argumentu, “na sexe to postavili práve ľudia, ktorým sa to nepáčilo. Tí to hneď otočili na sex, sexistcké a neviem čo. Organizátori nejaký sex ani nič podobné nespominánali. Niekto v tom vidí možnosť vybrať si, zapojenie komunity atď a niekto v tom hneď vidí sex. A holt, ja ľutujem ľudí, ktorí všade vidia len ten sex.”

ano, ludia to pochopili sexisticky a vidia v tom len sex. ale…co organizatori cakali? resp. zda sa mi zvlastne, ze organizatori nevzali do uvahy to, akym sposobom moze ich napad mat dopad na ludi a ake reakcie moze vyvolat.

myslim, ze v tomto pripade nie je totizto dolezite to, ako to organizatori mysleli.
ale v prvom rade je predsa dolezite to, ako to ludia, ktorym to je urcene, pochopia. ci nie?

Avatar

Smith

Október 3rd, 2012 at 13:46

Maja – z casti suhlasim. Mohli predpokladat dopredu, že ludia to pochopia inak. Na druhú stranu, ocakaval by niekto ze sa to takto zvrhne? Hostesky su predsa na kazdej konferencii, evente atd a urcite sa ani tam nevyberaju podla nejakych inych kriterii, ako vyzeraju. Keby vybrali meter siroke a meter vysoke hostesky tak by zas ludia nadavali, ze co to vybrali. Je to pohyb na tenkom lade, kde tazko odhadnut reakciu. Mna osobne len prekvapila tato reakcia ludi.

Avatar

Maja

Október 3rd, 2012 at 15:10

ano, to je pravda. problem (alebo “problem?”) hostesiek nie je ani tak problemom organizatorou ako nastavenia spolocnosti, resp. to ma ovela sirsi sociologicky ramec. a kazdemu musi byt jasne, na co tam hostesky su. smutne teda pre mna osobne nie je tak ani samotna anketa, ako hostesky v globalnom vyzname a preto by som ani priamo organizatorov neobvinovala.

koniec koncov skutocny kritici/cky by mohli povedat toto:hlasovanie mali v rukach ludia a ti predsa mohli ukazat ako nad vecou su ako nie su sexisticki a vybrat hostesky nie podla krasy alebo este lepsie, samotnu anketu uplne odignorovat..

myslim, ze takata reakcia na tu anketu by mala ovela vacsi, a najma hlbsi, zmysel, ako niekoho v diskusii obvinovat zo sexizmu.

Avatar

Smith

Október 3rd, 2012 at 15:15

Maja – môžem len a len súhlasiť.

Avatar

vlado

Október 3rd, 2012 at 15:36

@smith a to ze je vsade znamena, ze je to v poriadku? Jasne ze ma stve sposob marketingovej komunikacie postaveny na pudoch. A tak ako tu sa proti nemu aj ohradim. Je mi jasne ze spodne pradlo zobrazene bez tela je tiez absurdita. Ale v pripade mexpo? Tam mi unika kontext pre pudovu komunikaciu. Hladal by som tam nieco ine – profesionalnu kvalitu a aspon stipku etiky, ktora nikoho neurazi. Aj ked odriekla “len” jedna speakerka, tak komunikacia (a zjavne aj nasledne dopovedanie cez reakcie) viacerym prekazala. Predpokladam, ze sa tato vec objavi na nejakej buducorocnej prednaske konkurencnej konfery s podtitulom negativna kampan moze ublizit – pripadova studia mexpo. Okrem nazoru na diskutovanu temu iba z vlastnej skusenosti dodam, nepodcenoval by som budovanie dobreho mena a vplyv “word of mouth”.

Avatar

vlado

Október 3rd, 2012 at 15:40

@maja cize pristupit k tomu mlcanim? :-) tato forma protestu funguje len ak je spojena s niecim inym. Napriklad pohladom na mlciacu skupinu. Mlcat v Internete znamena neexistovat a to plati nie len pre ludi ale aj pre nazory. Ak ich nikto nepovie, tak tu na Internete je to akoby neexistovali.

Avatar

Smith

Október 3rd, 2012 at 15:45

Vlado – a? Komunikoval sa program, komunikovali sa spikri, komunikovalo sa miesto a komunikovali sa aj dovody preco prist – t.j. program mimo prednasok. To akoze mali tieto veci vynechat, lebo proste ostatne konferencie to nerobia a spravit nieco ine znamena byt sexisticki. Mimochodom sexisticki su a budu len ti, co vsade vidia sex (to preco ho tam vidia rozoberat nejdem). Ostatni sme tam videli moznost vybrat si hostesky a nie sex. Ked niekto vsade vidi sex, nech sedi doma a radsej nevychadza z domu. lebo sex, sexisticke moze byt vsade kde sa clovek pozrie.
Ad case study – moze ublizit? V com? Ze jedna spikerka nepride? Este nevies ake budu reakcie po konferencii, pocas nej atd. Takze koniec koncov to moze byt skvela konferencia. Vplyv WOM? No na to sa treba opytat spikrov kolko vstupov sa predalo atd a ako budu ludia reagovat pocas konfery/po nej.

Avatar

Viktor Hanacek

Október 3rd, 2012 at 19:50

Smith (komentar nekde nahore): Konkretni duvod? Proc to sem tahate? To je na dotycnem. Mluvim o uplne jine veci. O tom, jak se k tomu postavili organizatori, kteri se zachovali absolutne detinsky jako pubertaci, nebo dite, kterymu seberete hracku, jak tu nekdo psal. Asi je to moc v klidu nenechava, kdyz si musi delat dobre ponizovanim lidi slevovymi kody :)

Avatar

...

Október 3rd, 2012 at 20:43

Presne, Viktor… správanie niektorých ľudí, čo majú do činenia s týmto eventom, jednoducho nemá úroveň. Stačí keď som videla reakciu pána Bíreša, v ktorej on spomínal že má “hejty” v p… škoda, títo ľudia mi prišli na pohľad ako sympatickí “správňaci”.
Na Mexpo by som rada niekedy v budúcnosti zavítala, no organizátori a sympatizanti by sa mali nabudúce zamyslieť…

Avatar

Pavol Holeš

Október 3rd, 2012 at 21:27

Michal, odporucal by sim ti pozriet si v slovniku alebo aspon na wikipedii definiciu slova “sexizmus”, ktore pouzivas v uplne zlom zmysle. Sexizmus totiz nema vobec nic so sexom.

Citujem z wikipedie:
Sexizmus je pojem, označujúci diskrimináciu na základe príslušnosti k pohlaviu alebo rodu, analogicky porovnateľnú s rasizmom. Pojem sexizmus zastrešuje i niekoľko názorov a spôsobov správania:
- nevedeckú teóriu o nadradenosti jedného pohlavia nad druhým
- esencialistickú teóriu zovšeobecňujúcu správanie, vzhľad a preferencie jednotlivcov na základe predstavy o existencií dvoch legitímnych pohlaví a ich vzorcov správania sa, predpoklad, že každý jedinec pôjde zaradiť do kategórie “muž” alebo “žena”, nevnímajúc osoby nejednoznačného pohlavia alebo ľudí vymykajúcich sa rodových stereotypom
- nenávisť voči ľuďom určitého pohlavia, mizogýnia (nenávisť voči ženám), mizandria (nenávisť voči mužom)

Zdroj: http://sk.wikipedia.org/wiki/Sexizmus

Avatar

Smith

Október 3rd, 2012 at 23:08

Pavol – tebe by som odporúčal prečítať si diskusie a článok. ja ten pojem používam len v tom spojení, v ktorom ho začali používať ľudia. Takže ten odkaz smeruj im, oni ho používajú nesprávne ;)

Avatar

...

Október 4th, 2012 at 6:22

Ten trápny moment, keď sa ti niekto snaží niečo vysvetliť pomocou wikipédie… :D Akoby všetko čo hovorila bolo sväté…

Ešte jedna vec… fotky z akcie by sa dali ľahko použiť na vydieranie. Niečo v štýle “Nechceš aby tvoja manželka videla ako maľuješ na telo cudzej slečne? Musíš urobiť tie a tie kroky a podpísať túto zmluvu…”

Naďalej som pozorovala komunikáciu zo strany organizátorov a zástancov. Všimla som si, že keď mnohí namietali proti správaniu pána Bíreša a proti zľavovým kupónom, pán Hodák na to reagoval v štýle “Veď každý má iné hranice…” alebo “Kto ti povedal že je to zlé, spoločnosť?” Tak na toto by som pánu Hodákovi niečo povedala…
Áno, každý má hranice posunuté inak ale treba dbať aj na to aby sme druhému neublížili a cielene ho neponižovali… lebo to je presne to, čo pán Dragan, pán Hodák a spol. robia. Ďalej k Hodákovmu postoju “Prečo? Lebo to kázala spoločnosť?” Áno, tiež nesúhlasím s niektorými vecami, ktoré do nás naša spoločnosť hustí, no ísť nasilu a fanaticky proti VŠETKÉMU? Cítim za tým komplex a túžbu si niečo dokázať… Teraz ako čo? Poďme hurá všetci do ulíc vraždiť, na protest proti tomu, že spoločnosť káže aby sme to nerobili?

Avatar

rony

Október 5th, 2012 at 15:43

[mem] History man: DETI

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska