Apríl 17, 2010 | In: Marketing, Nezaradené

Testujeme :D

Nadpis možno vyznie úsmevne a určite sa pýtate čo budeme testovať, alebo čo už testujeme. V každom prípade, toto bude skôr náš dlhodobý test a sami sme zvedavý na výsledky. A čo to ideme vlastne testovať?

Zahájili sme spoluprácu so spoločnosťou QPG s.r.o., ktorá prevádzkuje supersmile.sk a tak okrem toho, že sa budeme starať aj o klienta, sme si vytvorili tri mini weby s produktami supersmile. Eshopy majú spoločné len design, produkty a to, že každý bol zaregistrovaný do rovnakého počtu katalógov. Tu sa ich spoločné znaky končia.

Odteraz budem každý eshop propagovať osobitne a každý za použitia iných reklamných spôsobov.

Prvý eshop bude propagovaný len pomocou SEO.  Tu sa nebudem zbytočne rozpisovať, dúfam že každý vie čo to znamená.

Druhý z eshopov bude propagovaný pomocou sociálnych sietí, a taktiež pomocou viral videa na YouTube.  Dúfam, že hlavne viral video zaručí minimálne zvýšenú návštevnosť eshopu a v ideálnom prípade aj potrebné objednávky.

V prípade tretieho eshopu využijeme na propagáciu PR články, články na blogoch, bannerovú reklamu, AdWords, Etarget, odkazy a všetko okrem SEO a sociálnych sietí.

Bude určite zaujímavé  sledvať ako sa bude jednotlivým eshopom dariť a aké budú dlhodobé výsledky. Dúfam, že každý z eshopov bude ziskový a hlavne si nájde svoju cieľovú skupinu užívateľov.

Linky na jednotlivé minieshopy pripudnú čoskoro. Musím ešte rozhodnúť, ktorý eshop budem akým spôsobom propagovať.  Dúfam, že to bude už čoskoro.

Ako vidíte šance Vy? Ktorý spôsob propagácie bude najúspešnejší?

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

16 Responses to Testujeme :D

Avatar

Midraholding

Apríl 17th, 2010 at 18:08

A môžeme spustiť test. http://midra.sk/nezaradene/testujeme-d 3 rovnake eshopy, 3 rôzne spôsoby propagácie. Ktorý výjde z testu najlepšie?

Avatar

Kusi

Apríl 17th, 2010 at 21:27

Priamy predaj podla mojich skusenosti podpori PPC. Pomocou SEO je to na dlhsie obdobie. No a facebook, video a pod, to je na branding a pod. Teda uvidim video, kuknem web a dam ho do tych tisicov zaloziek. Potom si spomeniem ze som daco potreboval a po par mesiacoch sa na eshop vratim, lebo aj ked je trocha drahsi od konkurencie, ma pekny design a promo video, tak ma urcite neojebu a beru to vazne

Avatar

Smith

Apríl 18th, 2010 at 13:39

Kvôli tomu ma budú skôr zaujímať dlhodobé výsledky. Pretože po prvom mesiaci bude jednoznačne najúspešnejšie PPC. Celkom ma ale bude zaujímať ako dopadne viral a sociálne siete. A z dlhodobého hľadiska bude zaujímavé sledovať výsledky SEO. No uvidíme ako to dopadne.

Avatar

Peter

Apríl 18th, 2010 at 14:35

PR články, články na blogoch a bannerová reklama patrí do SEO, pretože sa nimi získavajú spätné odkazy, takže jednoznačne vyhrá varianta č.3. A celkovo je zbytočné toto porovnávať, pretože každý si vyberie kombináciu všetkých 3 naraz než len jednej. Teda všetkých 2 naraz, lebo 1. a 3. varianta je to isté, len v 3. sú PPC. Taktiež by ma potom zaujímalo čo sa vynorí autorovi pod SEO v prvej variante ?

Avatar

Smith

Apríl 18th, 2010 at 14:42

PR články by som zrovna len pod SEO nazaradil. Predsa len, ja nejdem dávať PR články na 300 PR webov zadarmo. pr článkami som myslel články cielené na konkrétnu cieľovú skupinu. takže maximálne 2 články do mesiaca tým sa nejak extra veľký počet spätných linkov nezíska.
A práveže, nie každý si vyberie kombináciu všetkých 3 vzhľadom na rozpočet. Preto som si dal za úlohu zistiť čo je najefektívnejšie.

Avatar

peter_kucerka

Apríl 18th, 2010 at 20:09

aj ja som zvedavy na vysledky ale Suhlasim s Petrom. Chces inac povedat ze ostatne weby nebudu SEO optimalizovane?
Co chapes pod SEO?

Na to viralne video som zvedavy, a aj na tu komunikaciu cez socialne siete. Dost velmi.

Potom hadz dalsie clanky :)

Avatar

Smith

Apríl 18th, 2010 at 20:20

do SEO som zahnrul URL, title, meta značky, nadpisy (a podobne) a spätné odkazy. Určite by som do SEO nerátal klasické PR články cez SITA a TASR a podobne. Nakoľko tam nejaké extra množstvo spätných odkazov nie je.
Pri “SEO eshope” nebudem nič iné robiť len zameriavať sa na optimalizáciu pre google, asi pravdepodobne využijem hlavne longtail frázy. Pri ďaľších dvoch eshopoch sa s týmto hrať vôbec nebudem, bolo by to zbytočné.

A na video som zvedavý aj ja, lebo momentálne ešte nie je žiadny nápad :D

Avatar

peter_kucerka

Apríl 18th, 2010 at 22:56

Preto som sa pytal, kedze dnes uz prakticky neoptimalizujes pre Google ale pre ľudí. A čo je dobré pre ľudí je dobré pre google. však čo ti budem vravieť :)

A ak ostatne weby nebudu optimalizovane pre ludi budu z nich utekat. Aspon podla mna. Kazdopadne som zvedavy a drzim palce

Avatar

Smith

Apríl 18th, 2010 at 23:01

Tomu rozumiem. Ale zas pre ľudí nejaké pekné URL, alebo title a podobne nie je dôležité, ale pre google sú pekné URL, title, description, odkazy a podobne celkom dôležité.

Ak mám pravdu povedať, tak aj ja som zvedavý ako to dopadne. hlavne kvôli tomu, že niektorí tvrdia že stačí SEO, ostatní že stačia bannery, ďalší sú zástancami PPC…A ja chcem zistiť čo z toho je najefektívnejšie a hlavne v akom časovom rozsahu.

Avatar

peter_kucerka

Apríl 19th, 2010 at 5:29

Najefektívnejsie z casoveho rozsahu mi pride riesenie ako hovoril peter.
Spojit všetky tri tieto časti dokopy.

PPC, PR and other stuff ti pomoze na zaciatok, sociálne siete tam to máš ťažšie. Pretože pri zle zvolenej komunikácii sa ti povedomie o značke môže zhoršiť a nie zlepšiť.Ak budeš správne komunikovať, vhodne prepájať a dopĺňať na iné sociálne média (vid ten viral) tak to moze byt dobre zo strednodobeho hladiska, a z dlhodobého hladiska SEO, ked uz je nejake to povedomie a ty radis ludom co potrebuju.

Tieto zlozky marketingu imho funguju vynikajuco vsetky tri pokope, ale kazda zvlast to je otazne

Avatar

Smith

Apríl 19th, 2010 at 8:45

Ja viem. Ale tento test som spustil iba preto, že nie všetci klienti majú rozpočet, aby pokryli všetky časti marketingu. Niektorí chcú iba PPC, iní iba SEO…A ja by som rád vedel, čo je najefektívnejšie keď už si majú vybrať iba jednu časť marketingu.

Avatar

peter_kucerka

Apríl 19th, 2010 at 10:41

Chapem a som zvedavy na vysledky. Dufam ze o nich budes blogovat potom !:)

Avatar

Peter

Apríl 19th, 2010 at 13:09

Na 100% som si istý, že vyhrá 3. možnosť. Samozrejme bude aj najdrahšia kôli PPC.

Avatar

Smith

Apríl 19th, 2010 at 13:12

no nič. Ako vidím tak v ďalšom článku pripravím nejaké kurzy a budete si môcť staviť :D

Avatar

Ján Januška

Apríl 19th, 2010 at 21:40

A prečo netestovať jeden jediný obchod a sledovať, ktorá časť privedie koľko zákazníkov a za aké financie.
A ako sa tu už písalo, ten bod 3 si dosť protirečí, keďže PR články a blogposty sú úzko späté zo SEO a jeden PR článok na tematicky príbuznom webe môže mať oveľa lepší efekt ako uverejnenie v 300ke “článko katalógov”.

Avatar

Libor

Máj 14th, 2010 at 6:20

Tak ake su prve vysledky Michal?
Som velmo zvedavy na to ktoremu eshopu sa dari najviac.

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska