Júl 17, 2011 | In: Podnikanie

Nekopírujte konkurenciu, lebo vždy budete druhý

O konkurencii som tu už raz písal. Vtedy bol článok skôr zameraný na to, aby ste mali radi konkurenciu. Niektoré firmy sa však snažia predbehnúť svoju konkurenciu kopírovaním, ale pri tom zabúdajú, že kopírovaním konkurencie nič nevyriešia.

Takmer každý deň mi príde email, že by niekto chcel vytvoriť kópiu niečo úspešného. Väčšinou nejaké aplikácie na Facebook-u, ktoré sú úspešné. Zadanie je vždy takmer identické : “koľko by stálo vytvorenie tejto aplikácie? Chceli by sme to presne tak isto”. O tom, koľko ľudí už chcelo vytvoriť Facebook alebo Pokec tu asi ani nemusím hovoriť.

Niektoré firmy dokonca nerobia nič iné len sledujú čo spraví konkurencia, ako to robí, aké má výsledky atď. Neuvedomujú si, že kopírovaním budú vždy len na druhom mieste, že im sledovanie uberá čas a energiu, ktorú by mali venovať iným činnostiam. Napríklad tomu, aby boli lepší ako konkurencia, aby vymysleli niečo nové, alebo niečo existujúce zlepšili.

Kým oni kopírujú konkurenciu, tá už vymýšľa niečo nové. A tak tu máme neustály kolotoč. Konkurencia niečo vymyslí, ostatní ich chcú kopírovať, ale medzi časom už konkurencia má zas niečo nové. A takto stále dokola.

Áno, sledujte konkurenciu, ale v zdravom režime a hlavne, nepodriaďujte jej svoj biznis. Robte si to po svojom a nie tak ako konkurencia. Veď vy chcete byť najlepší, alebo že by …

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

2 Responses to Nekopírujte konkurenciu, lebo vždy budete druhý

Avatar

Santas

Júl 17th, 2011 at 11:38

Súhlasím, len problém je skôr v kopírovaní bez chápania. Tj. vidím, že niečo má nejak spravené konkurencia, tak to nejak podobne okopírujem. Obrovský rozdiel je, keď pochopíš prečo robia ostatní niečo nejak a to okopíruješ a pridáš nad to niečo viac.

Avatar

Smith

Júl 17th, 2011 at 11:49

To hej, ale to už by som nenazval kopírovaním. Lebo ak niečo vylepšíš, tak predsa len je to niečo nové.
Kdežto ked niekto pride, chcem novy pokec alebo FB, iba preto, ze to vynasa tak je to velmi zle

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska