Jún 29, 2011 | In: Podnikanie
Noví alebo existujúci klienti?
Nech je motivácia podnikateľov podnikať akákoľvek, vždy medzi ne patrí aj dosahovanie zisku. Každá firma chce, a aby prežila musí dosahovať zisk. Neustále si dávame nové ciele, získame nových xx klientov, zvýšime obrat a samozrejme aj zisk o xx%.
Dnes sa mi opäť potvrdilo, že množstvo firiem namiesto starostlivosti o existujúcich klientov vynakladá množstvo energie na získavanie nových klientov. Lebo noví klienti prinášajú do firmy ďalšie peniaze. Je to správne?
Podľa mňa nie. Pokiaľ nie je postarané na 100% o existujúcich klientov nikdy nehľadajte nových. Prečo? Vaši existujúci klienti sú Vaša chodiaca reklama, sú to vaše referencie. Nikdy neviete, či sa nový klient pri rozhodovaní neobráti na Vašich súčasných klientov, aby mu poskytli referencie. Ak ich zanedbávate, tak je samozrejmé, že o tom novému klientovi povedia. Preto radšej venujte čas existujúcim tak, aby boli minimálne na 100% spokojní. Až potom hľadajte nových klientov.
Nový klient veľmi rád počká na Vaše vyjadrenie, cenové ponuky a vlastne aj všetko iné. Musí však vedieť, že následne sa mu budete venovať tak, ako existujúcim klientom – na 100%. Ak to pochopí, tak budete spokojný aj Vy aj klient. Ak to nepochopí, tak si nezaslúži byť Vašim klientom.
A hlavne si uvedomte, či vôbec potrebujete nových klientov. Ak nestíhate uspokojiť existujúcich, ako chcete uspokojiť nových? Máte vôbec kapacity na to, aby ste ich dokázali uspokojiť?