Júl 24, 2011 | In: Podnikanie

S klientmi buďte milenci

Názov článku síce evokuje niečo čo by nemal, ale v konečnom zmysle je to pravda. Nedávno sme na Twitteri rozoberali zbytočné meetingy, ktoré zvolávajú klienti, kde sa nič nedozviete, akurát to, že sa stretnete na ďalšom meetingu.

Klient ktorý zvoláva stretnutia len preto, aby vyriešil veľké nič si neváži svoj čas, ale hlavne, neváži si ani váš čas. A teda vami “opovrhuje”. Som názoru, že tvrdenie, že klient je náš pán je už dávno off. Vzťah medzi klientom a dodávateľom by mal o rovnocennom vzťahu a nie o tom, že klient je nadradený a je niečo viac. Tak ako si klient vyberá dodávateľa, tak si môžete vyberať klientov aj vy!

Aký je to ten milenecký vzťah? Vzťah ako v bežnom živote, kde o partnerovi viete, čo potrebuje, aké má predstavy, čo chce dosiahnuť, čo má rád a čo nie – viete o ňom takmer všetko. A nemal by to vedieť len dodávateľ o klientovi, ale aj klient o dodávateľovi. Lebo len vtedy si maximálne porozumejú a spolupráca bude prosperovať.

Jeden príklad. Bol som u klienta na jednom raute, kde mi klient začal vysvetľovať, že prečo si nezaložím rodinu atď. Na čo som mu odpovedal, že na to je času dosť a môže byť rád, lebo mám teraz viac času a robím mu aj veci za ktoré mi neplatí. Vyjadril som svoj názor o tom, že ak si s klientom nerozumiem tak spoluprácu ukončím, lebo spolupráca stojí za hovno a zbytočne mi to berie energiu, ktorú by som inak mohol efektívne využiť. Klient nechcel veriť a tak som hneď na mieste ukončil spoluprácu. Klient sa cca o 2 týždne ozval a prehodnotil svoje postoje a začal brať vzťah inak. A mal šťastie ;)

Je potrebné, aby si aj klient  vážil to, že môže s vami ako dodávateľom pracovať. Klient  si vás predsa neplatí za to, aby ste robili čo on chce. Platí si vás preto, lebo on niečo nevie a chce aby ste mu s tým pomohli. Ak sa však potom hrá na najmúdrejšieho tak s ním nemusíte spolupracovať. Lebo už vo vzťahu nemáte žiadnu rolu. Veď predsa vy ste  mali byť najmúdrejší a nie váš klient.

Poviete si, že týmto prístupom prídete o klientov? Omyl! Stále sa nájdu klienti, ktorý si tento prístup budú pochvaľovať a to sú tí praví klienti pre vás. Tí, ktorí si vážia toho kto pre nich pracuje. Ostatných vám netreba, zbytočne budete čerpať svoju energiu. Verte, že s klientmi, ktorí berú vzťah trošku inak sa vám bude oveľa lepšie pracovať, ako s tými, ktorí si myslia, že ste len dodávateľ a nič viac.

A potom máte ideálny vzťah kde s klientom navzájom o sebe viete, viete kto má aké potreby atď. Nebojte sa robiť biznis inak, nebuďte ako ostatní. Na základe prístupu získavate klientov, takže aký prístup zvolíte takých budete mať klientov. Nebojte sa klientovi ukázať ako si predstavujete spoluprácu, ukážte mu čo mu viete do vzťahu ponúknuť vy. Ak to pochopí tak ste vyhrali. Ak nie, tak hľadajte ďalej.

Biznis aj keď by mal byť o zisku, nie je vždy len o peniazoch. Je to o vzťahoch a verte, že ak zarobíte mesačne o pár eur menej, ale budete mať dobrého klienta tak budete spokojnejší, ako mať tie eurá na účte a budete sa  s klientom trápiť.

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska