Marec 3, 2010 | In: Reklama
Medziročný pokles výdavkov do online reklamy za rok 2009
Ako včera vo svojej tlačovej správe informovala slovenská Asociácia internetových medií (AIM) výdavky do online reklamy medziročne poklesli o 5,4%. Celkovo dosiahli príjmy partnerských serverov v roku 2009 sumu 23,3 milióna eur. Jedná sa o prvý pokles od roku 2004, kedy sa začalo z meraním príjmov na partnerských serveroch.
Na poklese sa podpísal najmä posledný kvartál uplynulého roka, v ktorom boli výdavky nižšie až o 20%. Už aj v predchádzajúcich kvartáloch bolo cítiť mierne zhoršenie. Jediný nárast bol zaznamenaný iba v prvom kvartály roka, kedy dosiahli medziročný nárast o 20%. Pod pokles sa pravdepodobne najviac podpísala opatrnosť inzerentov v čase hospodárskej krízy.
Štruktúra príjmov z inzercia sa takmer nezmenila. Najväčšiu časť udržiava bannerová reklama s 52% (12,1 mil. €), na druhom mieste s 22% nasleduje riadková inzercia (5,7 mil. €) a na treťom vyhľadávanie s 16% (3,8 mil. €). V medziročnom porovnaní zaznamenali výrazný nárast rich media (+155%). Narástli tiež lead generation, riadková inzercia a slotting fees, ostatné typy online reklamy zaznamenali pokles.
Nepotvrdili sa tak slová predsedu správnej rady AIM Milana Csaplára, ktorý minulý rok nepredpokladal zhoršenie príjmov z online reklamy. Vtedy totiž vyhlásil: “Na rozdiel od reklamy v iných typoch médií vie internetová reklama poskytnúť presnejšie cielenie, okamžité meranie či stále atraktívnejšiu cenu” .
1 Response to Medziročný pokles výdavkov do online reklamy za rok 2009
Midraholding
Marec 3rd, 2010 at 9:53
Výdavky do online reklamy klesli medziročne o 5,4 % http://tinyurl.com/yjvpe7s