Marec 3, 2010 | In: Reklama

Medziročný pokles výdavkov do online reklamy za rok 2009

Ako včera vo svojej tlačovej správe informovala slovenská Asociácia internetových medií (AIM) výdavky do online reklamy medziročne poklesli o 5,4%. Celkovo dosiahli príjmy partnerských serverov v roku 2009 sumu 23,3 milióna eur. Jedná sa o prvý pokles od roku 2004, kedy sa začalo z meraním príjmov na partnerských serveroch.

Na poklese sa podpísal najmä posledný kvartál uplynulého roka, v ktorom boli výdavky nižšie až o 20%. Už aj v predchádzajúcich kvartáloch bolo cítiť mierne zhoršenie. Jediný nárast bol zaznamenaný iba v prvom kvartály roka, kedy dosiahli medziročný nárast o 20%. Pod pokles sa pravdepodobne najviac podpísala opatrnosť inzerentov v čase hospodárskej krízy.

Štruktúra príjmov z inzercia sa takmer nezmenila. Najväčšiu časť udržiava  bannerová reklama s 52% (12,1 mil. €), na druhom mieste s 22% nasleduje riadková inzercia (5,7 mil. €) a na treťom vyhľadávanie s 16% (3,8 mil. €). V medziročnom porovnaní zaznamenali výrazný nárast rich media (+155%). Narástli tiež lead generation, riadková inzercia a slotting fees, ostatné typy online reklamy zaznamenali pokles.

Nepotvrdili sa tak slová predsedu správnej rady AIM Milana Csaplára, ktorý minulý rok nepredpokladal zhoršenie príjmov z online reklamy.  Vtedy totiž vyhlásil: “Na rozdiel od reklamy v iných typoch médií vie internetová reklama poskytnúť presnejšie cielenie, okamžité meranie či stále atraktívnejšiu cenu” .

Zdroj:  tlačová správa Asociácie internetových médií

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

1 Response to Medziročný pokles výdavkov do online reklamy za rok 2009

Avatar

Midraholding

Marec 3rd, 2010 at 9:53

Výdavky do online reklamy klesli medziročne o 5,4 % http://tinyurl.com/yjvpe7s

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska