November 29, 2011 | In: Reklama
Nezabudnite na reklamné posolstvo
Pri každej reklame by sme mali dbať na to, aby samotná reklama niesla posolstvo a ľudia sa aspoň čiastočne s ním stotožnili. Niekedy reklama síce podľa tvorcov nesie posolstvo, ale ľudia to pochopia inak. Pekným príkladom je teraz video od Parku Měcholupy z Českej Republiky.
V reklame môžeme vidieť scénku, ako exekútor zabavuje majetok mamičky s dvomi deťmi. Keď sa dostanú pred dvere, tak mamička si kľúče vezme späť a exekútorovi dá svoje deti. Mama vojde do bytu, exekútor odchádza s deťmi a zobrazí sa text “Úžasné domy, za ktoré dáte cokoli.”.
Problém je, že ľudia toto posolstvo berú inak. Pekne to napísala Veronika Pizzano : “Inak posolostvo, ktoré som si ja odniesla z reklamy je, že sú tak drahé, že ich nebudem môcť splácať.”
Osobne vidím najväčší problém práve so zapojením detí do reklamy a v matke, ktorá je ochotná vymeniť deti za byt. Pochybujem, že by sa s týmto niekto stotožnil a na základe tejto reklamy objednal byt, práve naopak, väčšinu ľudí (na základe reakcií na FB, Twitteri, YouTube,..) táto reklama poburuje a nevyjadrujú sa o nej zrovna lichotivo.
Klient je pravdepodobne presvedčený o genialite daného video a preto si ho pridal aj na svoj web. Nájdete ho v sekcii video. Toto je už pre mňa naozaj brutálne riešenie, lebo neviem ako ťažko dostane na svoju web stránku návštevníkov, ale verím, že ak si pozrú video tak odídu znechutený a na celý projekt zabudnú a nad nákupom nebudú ani uvažovať.
A čo si myslíte vy o tejto reklame? Myslíte, že ľudia po jej vzhliadnutí začnú uvažovať nad kúpou ich bytu?
10 Responses to Nezabudnite na reklamné posolstvo
Smoliak
November 29th, 2011 at 9:35
BuzzMarketing? :)
Smith
November 29th, 2011 at 9:37
To by šlo, ale aj pri ňom by to malo byť také, aby si záujemcu kompletne neodradil, nie?
Peter Druska
November 29th, 2011 at 9:42
@Smoliak, vôbec nie buzzmarketing! Toto je propagácia obchodu s deťmi. Kedy sa do našej spoločnosti vráti morálka?
Smoliak
November 29th, 2011 at 9:45
@Peter Srandoval som :) Berme to z tej lepšej stránky, ide len o reklamu a nie skutočné obchodovanie s deťmi :) btw. Tá reklama je otrasná :)
Alny
November 29th, 2011 at 11:58
Vysoke splatky ma pri tom nenapadli, ale je pravda, ze som na to uz nepozeral nezainteresovane, kedze som bol vopred upozorneny, ze budem pozerat nevydarenu reklamu. Skor ma napada posolstvo “S nami sa z vas stane bezcitny materialista”. Resp. “S teplom domova nepocitajte”.
ala
November 29th, 2011 at 17:08
A čo si myslíte vy o tejto reklame? Myslíte, že ľudia po jej vzhliadnutí začnú uvažovať nad kúpou ich bytu?
Stručne:
primitívny nápad, primitívna realizácia, primitívna réžia. Nepôsobí to na mňa nejak brutálne,ale úboho.
Druhá otázka:
Neexistuje.
Záver dám, že aj nevydarená reklama je reklama. Pre ľudí tým, ako pôsobí. Reklama ako spot by mala byť viac než umeleckým vyjadrením + fakty a tak, nie? A ešte by mali ňou osloviť túžby zákazníkov, tak neviem. Ak už poznajú potreby, tak hádam spravili nejaký ten prieskum a to mali vzorku ľudí, čo vymenia deti za nehnuteľnosť? Celé zle.
Muro
November 29th, 2011 at 20:52
Celé zlé. Naozaj veľmi zlá reklama, nehovoriac o hudbe, ktorá je dosť neprofesionálna. Celé video pôsobí veľmi lacno. Ale proti tomu by som v zásade nič nemal, keby bola dobrá pointa. V tomto prípade pointa naozaj nestojí za nič a viem si predstaviť, že mnohých pobúri.
Nepôsob to vierohodne a určite by ma skôr odradila od kúpy.
Michal
December 6th, 2011 at 1:50
Reklama za 5 korún…Ak ňou nič nezískal, tak si myslím, že určite ani nestratil a navyše je to trochu buzz marketing. Keď spraví druhú lepšiu, tak na túto každý zabudne.
Sue Nagyová
Január 11th, 2012 at 12:32
Fuuha, no, veľmi čudná reklama. Presne, celé zle. Netusila som, že až takto zle sa môže niečo natočiť a prezentovať. Neskutočné.
A odpoveď na otázku: ja si myslím, že ešte zdravo zmýšľajúci človek sa im vyhne veľkým oblúkom.
Anonym
Január 11th, 2012 at 12:53
Suhlasim s Michalom, v dnesnej dobe ide o to zaujat a ked je negativna reklama cestou… sprava, ze su na predaj domy tam a tam v podvedomi potencionalnych klientov zostane.