Včera som na Facebook-u objavil odkaz na novú “virálnu” kampaň eshopu kubotoys.sk Majitelia sa asi rozhodli inšpirovať článkom od Miša Pastiera, ktorý opisoval vydarené atrakcie, ktoré dokázali zvýšiť návštevnosť eshopu. Odporúčam prečítať, získate návod ako rýchlo, jednoducho a lacno zvýšiť návštevnosť eshopu alebo web stránky. Základom je vytvorenie atrakcie z toho čo máte.
A teraz ukážka samotného “virálu” v podaní kubotoys.sk, ktorý nespravil atrakciu zo svojich produktov ale pridal tam vibrátor. Je nutné podotknúť, že eshop na svojej home page udáva nasledovné: “Internetové hračkárstvo KuboToys.sk Vám ponúka hračky pre každú príležitosť.” Automaticky by ste teda čakali hračky, ale keď kliknete na kategóriu pre najmenších a potom rozbalíte podkategóriu do kúpeľne čaká Vás prekvapenie. Nájdete tam vibrátor. Navyše s titulkou “kamaráti do kúpeľa”.
Ako vidno podľa “páči sa mi to” sa stránka naozaj šíri. Otázkou je, čo ľudia k tomu píšu. Či to na Facebook-u odporúčajú alebo k tomu pridajú nelichotivý komentár. Táto kampaň je podľa mňa nezvládnutá, už len tým, že na web chodia naozaj aj menšie deti, ktoré tomu asi celkom nepochopia, alebo potom rodičia, ktorí sa zhrozia touto ponukou.
Takže ak chcete robiť virálnu kampaň skôr sa zamerajte na existujúce produkty, ktoré upravíte. Nepridávajte nový produkt. Hlavne nie nechutným spôsobom ako daný eshop, ktorí deťom ponúka kamaráta do kúpeľa.
Aký je Váš názor na túto virálnu kampaň? Myslíte, že bude mať pre eshop priaznivé výsledky, alebo skôr to dopadne zlým PR?
22 Responses to Nie je virál ako “virál”
Michal Dragan
November 15th, 2010 at 9:58
Virál ako hoavädo. Eshop, ktorý predáva hračky pridal do ponuky vibrátor s titulkou "Kamaráti do kúpeľa" http://tinyurl.com/26u3fxl
mpca
November 15th, 2010 at 10:22
Ale cena je dobrá :D Ktovie koľko ich predali ;)
Roman
November 15th, 2010 at 10:40
Tým, že o tom píšeš robíš presne to o čo v takejto reklame ide. Cieľ splnený. Účel svetí prostriedky.
Peter Kučerka
November 15th, 2010 at 10:40
RT @michaldragan: FAIL. Eshop, ktorý predáva hračky pridal do ponuky vibrátor s titulkou "Kamaráti do kúpeľa" http://tinyurl.com/26u3fxl
Ján Bočínec
November 15th, 2010 at 11:15
RT @michaldragan: FAIL. Eshop, ktorý predáva hračky pridal do ponuky vibrátor s titulkou "Kamaráti do kúpeľa" http://tinyurl.com/26u3fxl
hrki
November 15th, 2010 at 11:41
Roman : áno cieľ to splní. problém je že oni zle určili cieľ. tým by mal byť predaj tovaru a nie zdvihnutie návštevnosti (jej stúpanie v tomto prípade nieje záruka viac predaných produktov).
Smith
November 15th, 2010 at 11:42
Súhlas s hrki. Problém je podľa mňa hlavne v etickom hľadisku. predsa len, na ten web môžu prísť aj deti, takže to nie je zrovna kôšer. Mne išlo hlavne o poukázanie na to, že ľudia klikajú na “páči sa mi to” bez rozmýšlania a takto šíria túto stránku ďalej.
Roman
November 15th, 2010 at 12:05
Hrki, dobrý postreh, súhlasím. Každopádne spraviť viral ktorý ešte aj predá, to nie je také jednoduché. Myslím, že jeho hlavný cieľ je zvýšiť povedomie o značke, resp službe.
Smith
November 15th, 2010 at 12:08
Roman, ale v tomto prípade je otázne v akom podaní zvýši povedomie o značke tento virál. Či v dobrom alebo v zlom
Roman
November 15th, 2010 at 13:15
V zlom či dobrom, cieľ splnený. Zjavne im ten vibrátor problém nerobí..
Jakub_mt
November 15th, 2010 at 18:06
Čo je virál, som rozhodne vedel aj bez článku od Miša Pastiera.
Tento virál má za úlohu v predvianočnom období zvýšiť povedomie o obchode a tiež zvýšiť počet backlinkov, čo sa mu aj podarilo a stále darí :).
Vďaka za názor.
Smith
November 15th, 2010 at 19:25
Jakub ja súhlasím že zvyšuješ návštevnosť, otázne je akým spôsobom a či sa Ti skôr nepodarí niektorých ľudí odradiť.
Jakub_mt
November 16th, 2010 at 14:59
Možno niektorých odradím, ale iba tých, ktorých som týmto virálom aj získal. Pretože pred ním bola návštevnosť v rádoch jednotiek denne. Takže niet čo stratiť ani ako píšeš odradiť.
byb
November 17th, 2010 at 0:13
male deti bezne nakupuju hracky cez internet a pozeraju doma pravidelne porno takze vedia presne ako vyzera vibrator a urcite z toho budu mat traumu do konca zivota…
ja by osm tieto internety zakazala, su z toho len same afery!
Michal Dragan
November 17th, 2010 at 17:01
@VeronikaPizano Myslíš toto? http://midra.sk/reklama/nie-je-viral-ako-viral Je tam aj koment od majiteľa eshopu
hrki
November 17th, 2010 at 23:00
Jakub_mt : zaujimavy pristup “niektorých odradím, ale iba tých, ktorých som týmto virálom aj získal”. Dnes by som si ja rozhodne nic podobne nedovolil. Slovensky trh je velmi maly na to aby si clovek mohol dovolit spravit zle meno a navyse viralom, ktory ked raz spustis uz ho nezastavis.
“zvýšiť povedomie o obchode a tiež zvýšiť počet backlinkov” – ok je mi to jasne, toto bolo cielom. Lenze cielom eshopu ako takeho by malo byt pokial viem generovanie zisku. Z mojho pohladu je to zle urceny ciel kampane, resp. na jeho zaklade nevhodne navrhnuta samotna “kampan”. Ano backlinky ziskavas (ale kolko z tych webov ma s hrackami cosi spolocne?) a tiez navstevnost (ale kolko ludi z tych co najdu prave spominany produkt aj nieco realne nakupia?).
Dovolim si tvrdit, ze sa dalo vymysliet nieco sice mozno menej “viralne” ale s pozitivnejsim ucinkom na skutocny ciel, ktorym by malo byt zarabanie.
Samozrejme vsak netvrdim ze mam 100% pravdu (tu ma vzdy kazdy svoju) a rad budem sledovat do buducna ako sa ti dari/nedari :) – urcite to bude este zaujimave.
btw: cisto zo zvedavosti – mas ten vibrator naozaj aj realne skladom ? :)
Smith
November 17th, 2010 at 23:10
Asi nie. Ako písala Veronika na Twitteri
Michal Dragan
November 19th, 2010 at 18:01
V tomto článku http://tinyurl.com/26u3fxl som písal o zlom virále. Omyl, je to skvelý viral. Dnes bude o danom eshope reportáž na Markíze.
peto
November 19th, 2010 at 18:32
heh dobre ze na spestrenie kupania :DDDDD
me
November 20th, 2010 at 3:06
Hah
Virál s vibrátorem! - Blogwar.cz
November 23rd, 2010 at 20:56
[...] http://midra.sk/reklama/nie-je-viral-ako-viral [...]
Michal Dragan
December 9th, 2010 at 11:41
Pamätáte sa na virál s vibrátorom? http://tinyurl.com/26u3fxl Tak už to prešetruje aj rada pre reklamu. Kubotoys je z toho smutný :)