Júl 26, 2011 | In: Marketing, Reklama

Retarget.sk od reklamnej spoločnosti Etarget

Reklamná sieť Etarget dnes spustila novú službu inteligentnej reklamy Retarget. Tá sprevádza ľudí, ktorí navštívia web inzerenta, po viac ako 1000 slovenských stránkach. Produkty alebo služby inzerenta návštevníkovi pripomína až do momentu, kedy je rozhodnutý kúpiť ich alebo dozvedieť sa o nich viac.

Najdôležitejšie je asi najskôr vysvetliť čo je to ten remarketing. Ide  o oslovenie ľudí, ktorí už boli nejak oslovení vašou marketingovou komunikáciou. V prípade internetu je to oveľa jednoduchšie a efektívnejšie ako v prípade iných médií (TV, printy, bilboardy a iné).

Ako príklad si môžeme zvoliť projekt bartrujeme.sk kde je teraz testovacia verzia zadarmo a web má slušnú návštevnosť. V prípade, že by sme zvolili remarketing, tak by sme dokázali následne po prechode na platenú verziu zobrazovať reklamné bannery užívateľom, ktorí už bartrujeme.sk navštívili. Išlo by tak o presne cielenú reklamu na skupinu užívateľov, ktorých sme už predtým oslovili a navštívili náš web, a teda, už o nás vedia.

Efektivita remarketingu sa skrýva v nasledujúcich výhodách:

  • oslovujete ľudí, ktorí už na vašej web stránke boli
  • je cenovo dostupná ako klasické PPC systémy (etarget, adwords,..)
  • znižuje bounce rate nakoľko užívateľ po kliknutí na reklamu vie kde presne ide a o čom je daný web(eshop), kedže u vás už minimálne raz bol. Tým pádom po kliknutí na reklamu surfuje po stránke ďalej a neodíde hneď.
  • zvyšuje počet požadovaných akcií. Mnohokrát sa stane, že užívateľ sa k vám dostane, ale momentálne napríklad nemá peniaze, aby si tovar – službu objednal. Pomocou remarketingu sa mu však pripomeniete a užívateľ už potom môže nakúpiť.

To, že väčšina užívateľov pri prvej návšteve neuskutoční požadovanú akciu (nákup, registrácia,…) potvrdzuje aj Martin Kováč zo spoločnosti Etarget : „Firmy mesačne investujú do reklamy nemalé prostriedky, aby zvýšili návštevnosť svojich stránok. Podľa prieskumov až 98 percent návštevníkov ale pri prvej návšteve nenakúpi. Preto je potrebné pracovať s nimi ďalej a motivovať ich k ďalšej návšteve,“

Etarget zároveň so spustením služby Retarget.sk pripravil aj nové balíčky Mikro a Mini, ktoré sú určené menej skúseným inzerentom. Za 9, resp. 19 eur bez DPH mesačne získate Retarget kampaň vrátane vytvorenia reklamného odkazu a potrebného kreditu.

Existujúci klienti Etargetu a skúsení inzerenti môžu využiť PPC (pay-per-click, z angl. platba za kliknutie) spoplatnenie vrátane rozšírených nastavení. Kampaň s využitím retargetingu si môžu vytvoriť vo svojom konte (www.etarget.sk).

Viac informácií o službe Retarget nájdete na stránke www.retarget.sk.

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

5 Responses to Retarget.sk od reklamnej spoločnosti Etarget

Avatar

Igor

Júl 26th, 2011 at 13:29

Ak zameru (r)etargetu rozumiem spravne, tak cielom je aby navstevnik chodil na nase stranky stale cez reklamu? T.j. za jedneho navstevnika zaplatim x-krat?

Sluzba je pravdepodobne uplne zbytocna pre dobre/vyborne brandovatelne domeny (ako je nasa) a nechcem si predstavit aku paseku narobi s ROI pre ostatnych…

Kvalita etargetovych klikov bola aj v minulosti velmi nizka (preto sme ich uplne vypustili), mali by sa zamerat na ine veci (napr. naozajstny boj proti klick-fraudu).

Avatar

Smith

Júl 26th, 2011 at 13:35

Igor skor je to o tom, ze ak napriklad pridem na silver.ag ale neuskutocnim akciu (nakup …atd) tak nasledne sa mi v sieti Etarget budu zobrazovat cielene reklamy od teba. Takze pre tych uzivatelov, ktorych budes cielit cez retarget mozes nastavit ine reklamy ako pre ostatnych. tym myslim cielenejsie. Kde mozes ziskat lepsie CTR a tym padom aj nizsiu cenu za klik

Avatar

Igor

Júl 26th, 2011 at 18:46

Tak som to predsa pochopil spravne. Je to na dlhsiu debatu, ale stojim si za ut supra nazorom. Cas ukaze…

Avatar

Pavol Magic

Júl 27th, 2011 at 8:54

Igor, vďaka za feedback. S click-fraudom naozaj bojujeme. Ak máte nejaké konkrétne podnety, prosím, pošlite mi ich na email (pavol.magic@etarget.eu). Ihneď ich prešetríme. Okrem manuálneho riešenia máme nastaveného aj robota, ktorý nám pomáha odhaľovať potenciálne click-fraudy.

K Retargetu – v princípe je to tak, ako píše Michal. Ak máte na stránke konverzný pomer povedzme aj 2 %, stále to znamená, že 98 % ľudí odíde bez nákupu. Retarget je služba, ktorá Vám ich pomôže znovu osloviť a priviesť na stránku. U takýchto návštevníkov je pravdepodobnosť, že nakúpia, omnoho vyššia. V zahraničí som videl niekoľko príkladov, ktoré CR zvýšili rádovo o stovky percent – práve vďaka retargetingu.

Na http://www.retarget.sk máme samozrejme tiež nasadenú kampaň s retargetingom. Aktuálne je CTR 0,35, čo je podľa mňa slušné. Po skončení kampane zrejme zverejníme na našom blogu aj kompletnú prípadovú štúdiu.

Avatar

Igor

Júl 27th, 2011 at 20:21

Pavol: Par rokov dozadu sme o tomto probleme komunikovali s nejakym panom na etargetovom blogu, mali sme sa aj stretnut (jeho navrh), nakoniec sa to nekonalo (neozval sa). Problem sa nevyriesil, preto sme s kampanami prestali a uz sa tym nezaoberame a nebudeme zaoberat.

K CTR: CTR pre inzerentov vobec nie je podstatne, podstatne je CPA, ktore bolo v etargete mimoriadne vysoke (kvoli fraud kliku a nekvalitnym publisherom) – preto tam neinzerujeme a nebudeme inzerovat – jednoducho sa to neoplati. Retarget CPA nasobne zvysuje, takze ziaden prinos bohuzial nevidim…

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska