September 15, 2010 | In: Facebook, Marketing, Reklama

Že by len sociálne siete?

Ján Vzorek na svojom blogu pridal pár poznámok k sociálnym sieťam, v ktorom reagoval na zaujímavú predstavu reklamy v 21.storočí, ktorú predstavil Jakub Bierznyski (riaditeľ poľskej pobočky Omnicom Media Group). Ten tvrdí, že sa všetci budú musieť sústrediť na sociálne siete a ostatné média pôjdu do úzadia, prípadne im hrozí zánik. A teraz môj názor. Naozaj si neviem predstaviť, že by sa všetky firmy museli sústrediť iba na sociálne siete a ostatné média zaniknú. Skutočne si neviem predstaviť, že by pre firmy, ktoré momentálne inzerujú v TV, rádiach alebo printoch zrazu  na tieto spôsoby zanevreli a začali byť len na sociálnych sieťach.

Áno, sociálne média sú vhodné pre firmy a ich produkty, ale skúste si predstaviť, že by tam zrazu boli všetci. Keby sa všetky firmy rozhodli, že zrazu budú robiť marketing na sociálnych médiach ako facebook, Twitter, atď.. Ľudia na nich by potom nerobili nič iné iba sa pridávali ako fanúšikovia prípadne ako followeri. Bolo by to naozaj efektívne? Naozaj by ľudia akceptovali tento spôsob marketingu? Sledovali by diane na stránke každý deň?

A si to predstavujú marketingoví experti reklamu v 21. stroročí? Citácia z blogu Martina Ehlu: “A jak vypadá ona reklama 21. století na třeba kávu? Marketingoví experti pomocí sociálních sítí vytvoří emocionální vazbu klientů k produktu, čili nebudou jim nabízet přímo kávu, ale vytvoří třeba virtuální kurs vaření dobré kávy, klub fanoušků, kterým se bude dávat certifikát o zručnosti přípravy kávy, vyvolají diskuse o kvalitách různých druhů káv a způsobů přípravy. Kolem produktu prostě vytvoří sociální síť. “

Ale na čo by som sa prihlasoval na podobný virtuálny kurz ak vlastním baristický kurz? Budú mať ľudia záujem o podobný kurz? Naozaj sa zapoja do nejakej sociálnej siete okolo kávy, keď ich jediným cielom si je kúpiť dobrú kávu? Ja osobne nie. Mám svoju obľúbenú značku a podobnou cestou by si ma žiadna značka kávy nezískala.

Tento náčrt reklamy okolo kávy si viem predstaviť pri nejakom webe, ktorý sa venuje káve, kultúre jej pitia, ale nie pre konkrétneho výrobcu. Konkrétny výrobca ma dokáže osloviť cez ochutnávku. Kým by som kávu neochutnal tak by som si ju nekúpil. Ako by cez sociálne siete poskytli ochutnávku to neviem :/

Áno sociálne siete sú vhodné pre väčšinu firiem, ale to neznamená, že ostatné média by mali kvôli nim zaniknúť. Stále tu budú klienti pre ktorých nie sú sociálne siete zrovna prioritou.

Regionálne noviny ako napríklad Oravsko a podobne tu budú mať stále miesto. Stále tu budú lokálne firmy, ktoré nemajú web stránku a ich jedinou cestou sú bilboardy alebo regionálne noviny. Prečo? Je to pre nich stále efektívnejšie ako si dať spraviť web stránku a riešiť internetový marketing.

To isté platí pre regionálne televízie, ktoré su ideálne na propagovanie regionálneho biznisu.

Stále je tu dosť firiem, ktoré si budú svoj brand budovať cez printy, TV, rádia alebo bilboardy. Im nejde o to koľko to stojí, ale o to aby ich bolo stále vidno.

A aký je Váš názor? zaniknú tradičné média, alebo nie?

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

1 Response to Že by len sociálne siete?

Avatar

Michal Dragan

September 16th, 2010 at 6:54

BLOG: Koniec klasických médií! Budú len sociálne siete! http://tinyurl.com/2ugc2kc

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska