Jún 6, 2011 | In: Twitter

Poistite sa na sociálnych médiách

Včera na Twitteri vypukol hotový ošiaľ, kedže z nicku spoločnosti Telefonica O2 SK bol zverejnený nasledovný tweet:

“Kašlite na O2, len klameme a odrbávame Vás. Prejdite do Orange alebo T-Mobile Slovensko, ku kvalite za najlepšiu cenu.”


Samozrejme bola z toho hneď senzácia a všetci písali o tom, že konto bolo hacknuté. Ja som však tvrdil, že pravdepodobne nie, kedže som si myslel, že za kontom je niekto iný a dané konto je falošné. Kedže v noci získať vyjadrenie zo spoločnosti Telefónica O2 Slovensko bolo nemožné, tak sme sa vyjadrenia dočkaali až dnes.


V každom prípade, daný tweet z falošného konta získal doteraz 100 RT, čo je naozaj zaujímavé. Zvýšil sa aj počet followerov. Oficiálne konto je však Telefónica Slovakia. Ktoré však bolo založené až 1.júna a preto si teraz väčšina ľudí myslí, že spoločnosť sa snaží len ututlať vzniknutú situáciu.

Vzhľadom na skúsenosti s podobnými väčšími firmami viem, že niekedy trvá pár mesiacov, kým si vytvoria kontá. Takže o tom, že pôjdu na Twitter sa mohli baviť už na začiatku roka, ale kým sa všetko schválilo prešlo pár mesiacov + sa snažili kontaktovať falošné konto.

Ak sa však pozrieme na to z druhej strany, kde je možné, že za celým kontom stojí špekulant (vyhodený zamestnanec, atď. …) ktorý vytvoril konto a následne ho chcel využiť na svoj prospech nebolo by za tým nič prekvapivé. Ako príklad zo Slovenska môžeme použiť CANDOO, ktoré muselo získať svoje username na Slideshare, alebo Hotel Máj Piešťany, ktorému tiež niekto zabral nick na Twitteri.

Z toho vyplýva len jedno ponaučenie, ktoré vravím aj firmám na školení. Aj keď nie ste teraz na sociálnych médiach, zabezpečte si svoje username na sociálnych sieťach. Z username sa stáva obchod, aký je aj s doménami. Takže základ je poistiť si ich, aj keď tam teraz nie ste, môžete tam byť o pár mesiacov a vtedy sa Vám to zíde.  Nikdy neviete, kto sa to bude snažiť využiť. Ale hlavne, nezabudnite sledovať čo sa deje, aby ste vedeli reagovať. Všetci sledujeme konkurenciu, ale málokto už sleduje, čo sa o ňom rozpráva a šíri. Nezabudnite, môže sa to stať aj Vám.

Žijeme v dobe, kde sa informácie prostredníctvom internetu šíria veľmi rýchlo a ak nestihnete rýchlo zareagovať, budete musieť riešiť vážnejšie následky. Nech je príklad O2 Slovensko odstrašujúcim príkladom, že poistiť sa je vždy lepšie, ako potom hasiť požiar. V každom prípade spravila spoločnosť chybu, že nemonitorovala situáciu a nestihla rýchlo zareagovať. Reagovať po viac ako 6 hodinách na podobnú závažnú situáciu je bohužiaľ neskoro.

Odzneli aj hlasy, že keby konto na Twitteri riešila agentúra, tak by sa nič také nestalo. To je tiež omyl, agentúry nie sú Bohovia, aby dokázali všetko ovplyvniť. A nie je neobvyklé, že práve agentúry, niekedy množstvo vecí pohnojia.

Podľa vyjadrenia pána Paráka zo spoločnosti Telefónica Slovakia, už dávnejšie kontaktovali majiteľa daného účtu avšak neúspešne. Konto si spoločnosť spravuje interne. Zároveň spoločnosti Twitter ohlásili zneužitie obchodného mena a čakajú na vyjadrenie.

Spoločnosť Telefónica Slovakia, by si mala dať hlavne verifikovať svoj účet, aby sa situácia znovu neopakovala. Aktualizácia: Twitter pozastavil veritifikáciu účtov. Ale verím, že ak by sa firma posnažila tak by to šlo “spraviť”.

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

4 Responses to Poistite sa na sociálnych médiách

Avatar

CANDOO

Jún 6th, 2011 at 10:18

okrem slideshare sme vybavovali aj obsadeny username na facebooku a twitteri – jednoducha rada pre tych ktori maju podobny problem – vybavte si ochrannu znamku pre dany nazov – staci slovenska ochranna znamka za cca 160 eur ktoru nam uznal tak facebook ako aj twitter a slideshare ..

Avatar

Netro

Jún 6th, 2011 at 10:51

Určite dobre vieš, že verifikácia Twitter účtov je nie je dosupná pre bežné účty, je to v beta stage, ale stačí si dať Twitter Follow Button alebo ikonku na oficiálny web linkujúci na oficiálny Twitter a je to dosť jasné…

Avatar

Smith

Jún 6th, 2011 at 10:54

Keď sa posnažíš a dobre to zdôvodníš tak by to možné malo byť. Je to síce na dlhé lakte ale dá sa to. Co sa týk follow button – súhlas. Problém pri O2 je, že na webe som nenašiel ani odkaz na FB. Twitter – to už by sme chceli od nich asi veľa :)

Avatar

Peter

Jún 6th, 2011 at 13:00

Nemyslim si, ze odkaz zo stranky pomoze tomu, aby si identifikoval oficialny kanal. Chcel by som vidiet osobu, ktora vidi fan stranku, nasledne si pozrie username, potom prejde na oficialny web a hlada odkaz. A ked ho tam aj najde, pochybujem, ze si klikne, aby sa uistil, ze to vsetko sedi.

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska