November 12, 2011 | In: Zaujímavé projekty

Simple Tag – jednoduchý nástroj na tagovanie URL adries

Väčšina marketérov taguje URL adresy, aby dokázali rýchlejšie a lepšie identifikovať  marketingové aktivity, ktoré sa naozaj vyplácajú. Tagovať URL by mal každý, kto si chce uľahčiť prácu a mať naozaj prehľad o aktivitách, ktoré mu prinášajú požadované akcie (registrácia, nákup, atď… ).

Pravdepodobne väčšina z nás využíva URL Builder od Google. Pre niekoho to problém nie je, ale stále sa tu nájde skupinu užívateľov, pre ktorých je jeho používanie náročné. Rozmýšľajú aké položky v ňom vyplniť, alebo čo do nich vložiť. Vo väčšine prípadov sa preto na tagovanie vykašlú.

Peter Fabor, ktorý s partiou pracujú na Forestaster práve pre týchto užívateľov pripravili naozaj jednoduchý nástroj na tagovanie URL adries. Nájdete ho na adrese www.foretaster.com/simpletag/ a jeho používanie je naozaj veľmi jednoduché.

 

Stačí keď v prvom kroku vložíte URL adresu, následne vyberiete médium kde tento odkaz vložíte. A týmto je vaša práca na konci :) Samozrejme nechýba ešte aj možnosť pridať názov kampane. V zozname médií sú média, ktoré najčastejšie používame. Písal som aj Petrovi či by tam nešlo pridať možnosť pridať vlastné médium, ako mi však Peter ozrejmil strácalo by to potom na jednoduchosti. Ak vám tam však bude chýbať nejaké médium stačí napísať chalanom na hello(at)foretaster.com

Aby sme si to názorne ukázali tak si spravíme názornú ukážku na tomto článku, ktorý budem zdieľať na Facebook-u.

1.) URL článku je “http://midra.sk/zaujimave-projekty/simple-tag“. Túto URL vložím do kolónky jedna.
2.) Pri výbere média si zvolím Facebook a vyberiem si aj možnosť označiť kampaň – tú som nazval “nazorny-priklad”.
3.) Následne mi Simple Tag vygeneruje otagovanú URL adresu, ktorá je v tvare: http://midra.sk/zaujimave-projekty/simple-tag?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=nazorny-priklad

 

Celý tento proces vám zaberie maximálne pol minúty. Teraz vám už naozaj nič nebráni v tom, aby ste si svoje URL, ktoré zdieľate ďalej mohli otagovať. A čo vy? Tagujuete URL, alebo nie? Ak nie, bude pre vás Simple Tag dobrý nástroj, aby ste s tagovaním začali?

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

8 Responses to Simple Tag – jednoduchý nástroj na tagovanie URL adries

Avatar

Peter

November 12th, 2011 at 17:29

Tak pekne si to napísal, že to pomaly vyzerá ako PR článok :-) Diky!

Avatar

olaf

November 13th, 2011 at 0:53

mohol by si vysvetliť čo znamená pojem “tagovať url” ??? diky moc

Avatar

Smith

November 13th, 2011 at 9:42

@Peter som rád :) ak budete mať opäť nejakú novinku tak daj vedieť ;)
@olaf ide o takú skomoleninu z angličtiny tag = štítok. takže otagovať by sa voľne mohlo preložiť ako oštítkovanie (označkovanie) URL adresu. Ide o to, že do URL vložíš rôzne parametre, aby si ich vedel “označkovať”

Avatar

olaf

November 13th, 2011 at 9:47

ahaa diky chápem, a má to nejaký SEO význam? Nie je SEO vhodnejšie používať url čo si vložil do kolonky 1. ?

Avatar

Smith

November 13th, 2011 at 9:53

@olaf tu nejde o SEO vyznam, ale aby si v Google Analytics (pripadne inom nástroji) dokázal lahšie a efektívnejsie analyzovat ako a odkial sa k tebe dostali navstevnici. napriklad ak mas google adwords prepojeny s google analytics tak adwords taguje URL automaticky. Ale ak napriklad mas nejaku kampan, napriklad cez email tak je dobre vediet, ze ten clovek prisiel z emailu a konkretne napriklad z oktobrovej kampane atd.

Avatar

Peter

November 14th, 2011 at 23:29

@olaf – chceš napríklad poslať svojim klientom email s vianočnou ponukou na tvojom webe:

1. otvoríš Simple Tag a vložíš URL adresu s vianočnou ponukou

2. klikneš na button email

3. získaš otagovanú adresu vo forme: http://www.tvojweb.sk/vianocnaponuka?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=2011_11_14

ktorú vložíš do toho emailu

4. následne vieš napr. v Google Analytics zistiť a vyhodnotiť, že koľko ľudí si na ten link kliklo, prípadne aj nakúpilo

Avatar

Martin Mažár

November 20th, 2011 at 0:14

Ďakujem za článok. Pre mňa veľmi dobrý a prínosný. Mal by som jednu otázku, dala by sa url adresa otegovať tak, aby nebola tak komplikovaná?

Prečo sa pýtam? Je že chcem vizitku umiestniť adresu web stránky a chcel by som otestovať, koľkých ľudí vizitka vybudí, aby si môj web naklikli.

Avatar

Martin Botťánek

November 21st, 2011 at 17:02

@Martin

vyskúšaj napríklad https://bitly.com/

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska