November 14, 2010 | In: Marketing
Ďalší StartupCamp 18. decembra. Nováčikovia pivo grátis.
Ako fanúšikovi stránky StartupCampSK na Facebook-u mi prišla aktualizácia s pár novinkami, ktoré sa chystajú na najbližšom StratupCampe.
Najskôr k novinkám. Martin Botťánek a Peter Fabor budú mať prednášku o webovej analytike. Čiže je určená naozaj každému, kto tvorí web alebo eshop, prípadne už nejaký vytvorený má a potrebuje ho analyzovať. Povedzme si na rovinu, zúčastniť sa podobnej prednášky a navyše zadarmo je určite dobrá „kúpa“ hlavne keď si vezmeme, že na podobné prednášky sa dostanete len ak zaplatíte firme, ktorá ich organizuje.
Druhou novinkou bude panelová diskusia medzi investormi a startupmi s ktorými spolupracujú. Je to zas vhodné pre všetkých, ktorý plánujú startup a budú potrebovať financie. Na Slovensku tých investorov zas toľko nie je, takže máte príležitosť stretnúť ich osobne a presvedčiť ich, aby investovali u Vás. A pre tých čo majú voľné zdroje zas príležitosť nájsť vhodnú investíciu na zhodnotenie.
A poslednou novinkou je pivo zadarmo pre nových účastníkov. Túto novinku som hneď tweetol na Twitter a rozprúdila sa celkom zaujímaví diskusia okolo toho. Padali otázky aké pivo to bude, ako to zabezpečiť, alebo prečo niekto nepríde.
Z môjho uhľa pohľadu je naozaj jedno o aké pivo pôjde, dôležitejšia myšlienka je, že je tu motivácia. Možno to nie je to pravé orechové, ale stále lepšie ako nič. Čo sa týka monitorovania kto je nový a kto nie, myslím, že tu je to jednoduché. Väčšina z tých, ktorý tam už boli sa poznajú, takže ak príde niekto nový tak budú vedieť kto to je.
A čo sa týka toho že niekto nepríde, lebo nikoho nepozná. Myslím, že toto je najväčší problém podobných konferencií. Problém zvaný strach. Preto som sa zatiaľ ani ja nezúčastnil predchádzajúcich stretnutí. Poznám tam pár ľudí ale nie väčšinu, neviem kto všetko tam chodí atď. Preto som sa zatiaľ nezúčastnil. Možno Vám to príde detinské, ale je to tak. Kopu ľudí ovplyvňuje strach z niečoho nového. Preto je najťažšie dostať ľudí z internetu na konferenciu. Lebo už osoba nevystupuje pod svojim nickom ale je prítomná reálne.
To je možno dôvod, prečo tam neprídu mladý alebo menej známy ľudia ani keď sa im dá pivo. Lebo väčšina z nich si povie: „kto som ja a kto sú tí, ktorí tam chodia?. Sú to už internetové celebrity a čo by som ja medzi nimi robil.” Viem, že sa mi tu ľahko mudruje na blogu, ale naozaj sa treba skôr zamerať na to, aby sa prípadným záujemcom, ktorí by prišli vysvetlilo, že vítaný je naozaj ktokoľvek bez rozdielu veku alebo skúseností. A je jedno či tam bude sedieť niekto kto má za sebou 10 startupov, alebo niekto kto len začína.
Treba im vysvetliť, že inak ako cez podobné „nekonferencie „ nezískajú potrebné kontakty na ľudí z brandže, možné nápady, myšlienky ale hlavne skúsenosti. Prečítať si pár blogov im nedá toľko ako jedno reálne stretnutie s investorom.
P.S. Určite som môj tweet na Twitteri nemyslel ironicky. Skôr som chcel pochváliť iniciatívu, aj keď to možno vyznelo inak.
P.S.S Nebojte sa a choďte na StartupCamp. Možno sa konečne odhodlám aj ja.
P.S.S.S. Tak kurva neseďte doma!
4 Responses to Ďalší StartupCamp 18. decembra. Nováčikovia pivo grátis.
Michal Dragan
November 14th, 2010 at 23:58
Možno niekomu môj tweet o pive pre nováčikov na @startupcampSK prišiel ironický. Tu je vysvetlenie. http://tinyurl.com/26plbtf
StartupCampSK
November 15th, 2010 at 0:02
blog o novinkach StartupCampu v BA a velmi dobre to ten @michaldragan napisal! http://tinyurl.com/26plbtf
Tibor Soviš
November 15th, 2010 at 1:00
RT @StartupCampSK: blog o novinkach StartupCampu v BA a velmi dobre to ten @michaldragan napisal! http://tinyurl.com/26plbtf
Michal Hantl
November 15th, 2010 at 6:44
RT @StartupCampSK: blog o novinkach StartupCampu v BA a velmi dobre to ten @michaldragan napisal! http://tinyurl.com/26plbtf