Október 3, 2012 | In: Rozhovory

Judita Víghová: Nerobte aplikácie systémom „teraz je to trend tak poďme rýchlo niečo zbúchať“

Judita pôsobila niekoľko rokov v EURO RSCG 4D Prague, neskôr stála po svojom návrate na Slovensko pri zrode agentúry Zaraguza, ktorá pod jej projektovým vedením zožala rýchlo prvé úspechy. Svoju profesnú kariéru obohatila vyše ročným pôsobením v Sector.sk – najväčšom slovenskom hernom portáli. V súčasnosti Managing Director v online agentúre MUW;Digital, ktorá vznikla ako špecializovaná divízia MUW Saatchi & Saatchi pre online marketing v roku 2008 a vyvinul sa do samostatnej agentúry s vlastným portfóliom klientov. 

Pred niekoľkými dňami MUW;Digital v Bruseli získala bronzovú Effie 2012 za kampaň „Less bank, more life“ ako prvá slovenská reklamná agentúra. Má toto ocenenie väčšiu hodnotu ako ostatné ceny, alebo, každá cena je rovnako hodnotná? (inak, veľké gratulácie posielam)

Úprimne? Každa cena poteší a posúva nás ďalej – ako v tvorbe tak v motivácii a presvedčení, že naša práca má výsledky a zmysel.
Každopádne získať ocenenie ako EURO EFFIE, čo je cena za efektivitu medzinárodnej kampane je čisté peklo – ono to síce tak znie ale naozaj sme prvou agentúrou ktorá nosí tento „badge“ a teraz poviem niečo také slovenské – je v nej nechané kus srdéčka a o to viac nás teší, že kampaň naozaj fungovala a čísla sú toho dôkazom a to je neuveriteľná pocta európskej poroty.

Do marca, kým si sa neujala vedenia MUW;Digital si pôsobila v najväčšom slovenskom hernom portáli Sector.sk Aké sú podľa teba najväčšie rozdiely v práci pre klienta a v práci v agentúre?

Sektor je sen! Ale je dobré, že tým len ostane – vieš si predstaviť, že si obklopený tými najnovšími geretmi, gadgetmi, konzolami a vychytávkami sveta? peklo :) Off record – navyše máš len samých skaterských kolegov hehe Mne však svet reklám a projektov veľmi chýbal… Vzruch, stres, príprava prezentácií, na ktorých sa môžeš vyblázniť a pocit z nadšeného pohľadu klienta – to pre mňa znamená nové a nové výzvy a výhry/prehry ktoré ťa naučia veľa… A odpoveď na tvoju otázku? Agentúra a klient sú partneri – a v prípade, že tomu tak je, tak vlastne žiadny :) Synergia funguje. A ak tvoja otázka smerovala tam, že prečo som  zvolila opäť agentúrny svet odpoveď je jednoduchá – mám príliš nasolený zadok :)

Na konferencii Mexpo budeš mať prednášku o mobilnom marketingu. Aká je momentálna situácia na Slovensku? Využívajú firmy už tento spôsob marketingu, alebo sú to zatiaľ len skôr pokusy?

Pokúšajú a dokonca niektorí z nich to robia aj veľmi dobre. Všetko však samozrejme závisí na financiách, technologickej vyspelosti a odvahe klienta. Penetrácia smartphones rastie geometrickým radom ale ešte stále to nie je ono. Hlavne je rozdiel aj v tom, koľko ľudí reálne používa svoj smarthphone aj na niečo iné ako len na telefonovanie a veľa klientov si to aj uvedomuje.  A tým pádom sú opatrní. My sa ich snažíme presvedčiť, že pokiaľ investujú do aplikácie, ktorá má aj pridanú hodnotu a nie je len aby bola pre kampaň tak to má zmysel ako pre budúcu stratégiu mobile komunikácie tak teraz v pozicioningu voči konkurencii.

Nebude chyba aj dátach? Ak nepočítam Orange, ktorý zverejnil výsledky predaja smartphonov tak je náročné získať dáta ohľadom počtu používateľov, ktorí majú smartphone, aký OS využívajú a iné.

Hm… Dáta predaja a penetrácie smarthphones sú jedna vec. Čo je však dôležitejšie je poznať svoju cieľovú skupinu a svojho zákazníka. Pre mňa je skôr než to, koľko je smartphone v obehu dôležitá info, koľko ľudí ho reálne používa aj na niečo iné ako na telefonovanie.

Dostávame sa k otázke responzívneho webdizajnu a mobilným aplikáciám. Akou cestou sa vybrať? Responzívny webdizajn alebo mobilná a desktop verzia web stránky?

Mobilná verzia stránky by mala byť  automatickou súčasťou poskytnutého riešenia pre klienta. Responzívny webdesign je upgrade a level up – vývoj a veľmi pozitívny samozrejme.

Neostane mobilný marketing akurát v rôznych SMS súťažiach, kde firmy získajú kontakt na účastníka?

Ja ešte stále vnímam marketing prostredníctvom SMS ako veľmi funkčný nástroj  komunikácie a získavania dát od zákazníkov prípadne potenciálnych klientov. Nezatracovala by som ho. A nie nemyslím si, že ostane – chce to len čas, hlavne pre tak malý trh ako je ten náš.

V zahraničí sú využívané QR kódy. Na Slovensku sú však využívané veľmi málo a aj to ich niekedy firmy použijú nesprávne. Zmení sa táto situácia na našom trhu?

To že ich firmy používajú nesprávne nie je úplne tak ich chyba. Na to sme tu my aby sme im povedali kde a ako ich použiť. Ja viem, že niekedy si klient postaví hlavu, ale treba mať správne argumenty a snažiť sa ho presvedčiť.
Za môj názor na QR kódy by ma mnohí ukameňovali aj u nás v agentúre ale ja im dávam šancu. Možno nenastal úplne ich čas ale to príde. A byť prvým na trhu kto začne používať tento veľmi okrajový a doplnkový nástroj mobilného marketingu tiež neznie neskôr zle však áno… Treba sa na to pozerať  úplne inak … Podľa mňa pri každej novej technológii je potrebné sa spýtať miesto „čo mi to prinesie?“ skôr „ ako to čo najefektívnejšie využiť a či vôbec“.

Čo by si odporučila firmám, ktoré uvažujú nad mobilným marketingom? O čom to je, a čo určite nerobiť?

Nerobiť appky systémom „teraz je to trend tak poďme rýchlo niečo zbúchať“. Ak sú takéto myšlienky, treba dôverovať špecialistom a nechať si poradiť.

Podľa teba zatiaľ najlepšie využitie mobilného marketingu vo svete a na Slovensku?

Denno denne sa updatne viac ako 40 000 aplikacii na svete a ja mam vybrať jednu? A na Slovensku fandím Thapirovi :)

Judita Víghová vystúpi aj na konferencii Mexpo 2012 so svojou prednáškou o mobilnom marketingu.

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska