November 3, 2011 | In: Marketing, Podnikanie

Ako môžu lokálny predajcovia zarobiť viac a vybudovať si naozaj verných zákazníkov?

Minulý piatok v noci som zlomil vodovodnú batériu (nerozmýšľajte ako :)  ). Vedel som, že v noci ju už nekúpim a tak som sa v sobotu vybral do obchodu s vedomím, že ju určite niekde kúpim. Na moje prekvapenie som ju nekúpil. 

A tak som sa vybral v Dolnom Kubíne na nákup. V jednom obchode mali inventúru a v ďalších dvoch mali zatvorené. Teraz by som sa rád venoval tým dvom zatvoreným. Ide o predajne, ktoré nepatria pod žiadnu väčšiu sieť, ide o menšie lokálne predajne. Majitelia obchodov bývajú kúsok od svojich predajní.

Bohužiaľ na dverách nájdete len informácie, kto je majiteľom a otváracie hodiny. A pritom by stačilo spraviť jednoduchú a rýchlu vec; pridať ku otváracím hodinám aj kontakty (email, telefón…). V prípade, že by som v sobotu našiel na dverách kontakt, tak by som hneď zavolal majiteľovi, či by nemohol prísť na predajňu a tú batériu mi predať. Ak by mi povedal, že je mimo mesta tak by som to pochopil.

Keďže som mal vtedy dosť výrazný problém, lebo bez batérie sa v domácnosti nedá poriadne fungovať tak by som mu určite za ochotu nechal ešte dobrý tringelt. Obchodník by získal behom 5 minút celkom dobrú zákazku. Vezmime si, že batéria stojí cca 50 eur a on má z nej zisk 10-20% = 5-10 eur a ja by som mu nechal v pohode ďalších 5 eur ako bonus.

Čo je však na tom najlepšie pre obchodníka je, že by získal verného zákazníka. Keby som niečo potreboval čo sa týka týchto „potrieb“ tak by som už nikdy nešiel do inej predajne, ale k nemu. A v prípade, že by mal zatvorené zavolal by som mu. A určite by som to povedal svojim známym, ako mi pomohol tým, že prišiel do predajne. Navyše obaja bývajú kúsok od predajní, takže cesta by im veľa nezabrala.

Samozrejme môžeme namietať, že si majitelia zaslúžia oddych aspoň cez víkend.  Ale každý vieme, že podnikanie nie je taká práca, že o 16:00 sa vypneme a už podnikatelia nie sme. Väčšina podnikateľov (takmer všetci) sú podnikatelia 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Tak prečo nedať zákazníkov takýto bonus? Nestáva sa často, že by človek potreboval batériu  práve napríklad v nedeľu. Ale keď už sa to stane tak by človek vedel kde má ísť. K tomu, ktorý je ochotný prísť do predajne po zavolaní a batériu vám predať.

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

11 Responses to Ako môžu lokálny predajcovia zarobiť viac a vybudovať si naozaj verných zákazníkov?

Avatar

Jozef Drahovský

November 3rd, 2011 at 11:02

No ja mám zasa opačný príklad. Včera som si objednal tovar cez internet v menšej predajni (pravdepodobne malej lokálnej ako popisuješ aj ty). Je to v Trenčíne, kde viem, že sa budem nachádzať budúcu sobotu, a keďže sa jedná o rozmernejší tovat, navrhol som osobný odber v predajni. Napísal som do poznámky, že by som si tovar rád vyzdvihol budúcu sobotu. Majiteľ mi sám zavolal a oznámil, že v sobotu má zatvorené, ale by mohol pri mojom skutočnom záujme vziať tovar k sebe domov, kde by som si ho v sobotu vyzdvihol. To sa mi páči :) .

Avatar

Oto Kona

November 3rd, 2011 at 11:05

Velmi pekne si to vystihol. Mamina ma potraviny v malej dedine, kde v sobotu na obed a pracovne dni po 16.00 “skapal” pes. Nainstalovali sme zvoncek a mimo regulernych hodin sa da niekedy zarobit este viac ako normalne. A zakaznici si to veru vazia.
Osobny rozmer malych predajni ich moze zachranit pred ultramarketmi.

Avatar

Fero Volar

November 3rd, 2011 at 12:07

Presne – osobny rozmer je momentalne to ich najvacsie plus.

Avatar

Miso

November 3rd, 2011 at 16:13

Spoliehať na ochotu kubínskych obchodníkov? Heh si hádam robíš srandu :D
To musí byť tvoj kamoš alebo aspoň známosť… V DK ešte väčšina zaspala dobu…

Avatar

Anonym

November 3rd, 2011 at 20:48

Vázeny pan,
Na dverach predajne mame napísané súkromné telefónne číslo, na vedúceho predajne, taktiež sú tam uvedené otváracie hodiny a www. stránka kde to telefónne číslo je uvedené taktiež. A tovar na základe takéhoto telefonátu chodíme vydávať pravidelne a bez provízie.
Ekoboss, s. r. o.

Avatar

Smith

November 3rd, 2011 at 20:56

@anonym vidíte a u vás som vôbec nebol. Lebo doteraz som ani netušil, že máte v DK predajnu. keby som to vedel tak zajdem k vám.

Avatar

ala

November 4th, 2011 at 8:34

Inak od veci, dobrý návod pre inštalatérsku sféru, keď sa našla diera v trhu. Vytvoriť systém, dať dohromady ľudí a dodávateľov s obchodmi, podeliť obvody, vytvoriť stránku na inštalatérsku pohotovosť a v sobotu ráno máš batériu doma, poprípade s dopravným (v ZA je 7E). Múdra som ako rádio. Včera som dala do googla Inštalatérov v DK a vyhodilo mi práve tento ekoboss so všetkými údajmi, a prvé čo ma napadlo, tam si určite bol :).
Inak, čo sa týka remesiel-služieb-materiálu-dodávok zbieram samé bonusy. Tak neviem, či vyzerám tak dobre, alebo tak… To by bolo nadlho. Idealne je, keď mne ako neznalej osobe, poradia bez nároku na honorár za materiál, alebo za čas, úplne dokonalé je, keď mi dokážu zavolať spätne a ponúknuť náhradné riešenie. Parádna robota. A extáza je, keď mi ten človek dokáže doporučiť konkurenciu, s ktorou sa ešte aj dohodnem a bez toho, že by podrážal vlastný biznis.

Avatar

Smith

November 4th, 2011 at 8:39

@ala uprimne google ma v tej chvíli vôbec nenapadol. Asi som skazený z väčších miest kde ked som niečo potreboval tak bolo niečo otvorené. A teraz som prišiel do DK a čakalo ma prekvapenie ;)
Inak ten nápad s pohotovosťou je fajn ;)

Avatar

Martin Mažár

November 10th, 2011 at 20:13

Je to naozaj škoda, že mnoho obchodov nemá otvorené napr. v sobotu alebo v nedeľu(aj keď samozrejme majú právo na oddych). Prečo o tom hovorím, lebo pokiaľ nemajú otvorené a človek potrebuje ich služby, môže ísť ku konkurencii a koniec koncov môže zistiť, že konkurencia poskytuje lepšie služby, alebo má lepšie ceny. A kludne sa môže stať, že dovtedy verný zákazník, bude verný už niekomu inému.

Avatar

Michal

November 20th, 2011 at 19:50

Tento prípad sa ešte dá pochopiť. Horšie je to pri iných prípadoch a ochote niektorých firiem. Na Slovensku mám pri niektorých firmách pocit, že ich mottom je, že stačí existovať a že nie zákazník, ale firma je pán…Ale čím viac ľudí bude podnikať a čím viac pôjdu tieto firmy dole, potom sa asi začnú zamýšľať nad svojim prístupom.

Avatar

Martin Mažár

November 22nd, 2011 at 22:15

Keď hovoríme o neochote, tak v tomto smere som v posledných dňoch niečo zažil. Idem rozbiehať internetový obchod. Oslovil som všetkých výrobcov, či je možné od nich odoberať tovar, a ak nie, tak nech mi dajú kontakt na ich distributérov. Na moje prekvapenie sa mi ozvalo, len 50% výrobcov. Tým, čo mi neodpísali asi nezáleží, či sa bude alebo nebude predávať ich tovar :)

P.S. Inak Michal máš zaujímavý web.

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Reklama

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska