Február 21, 2011 | In: Marketing

SAS FORUM PRAHA 2011

Vďaka Marketing Journal som mal príležitosť sa zúčastniť akcie pod názvom SAS forum Praha 2011. Ako už z návu vypovedá išlo k fórum, ktoré zogranizovala spoločnsoť SAS Česká Republika.   Keďže išlo o vydarenú akciu nesmie chýbať report :) 

Fórum sa uskutočnilo v Hoteli Boscolo v Prahe, kúsok od hlavnej stanice. Už výber priestorov naznačoval, že pôjde o zaujímavé fórum.

Po zahájení samotného fóra sme si mohli prezrieť prezentáciu Iana Manocha (generálny riaditeľ SAS Veľká Británia a Írsko). Priznávam sa, že z tejto prezentácie som veľa nemal, nakoľko trošku nefungovalo wifi – k tomu sa však dostanem neskôr.

Následne prišla na rad panelová diskusia medzi Zdeněk Tůma (bývalý guvernér ČNB), Tomáš Sedláček (hlavný makroekonomický stratég ČSOB), Jakub Strnad (generálny riaditeľ poisťovne Allianz), Jiří Škorvaga (námestník  Českej Sporiteľne), Ondřej Tomas (generálny riaditeľ  GfK), David Ondráčka (riaditeľ Transparency International). Už podľa zoznamu zúčastnených sa dalo čakať, že to bude naozaj zaujímavá diskusia, čo sa nakoniec aj potvrdilo. Mňa osobne najviac zaujal práve p. Ondráčka, ktorý mal zaujímavú prezentáciu.

Koniec panelovej diskusie sa viedol v otázke, či zakazovať zamestnancom sociálne siete, alebo nie a hlavne prečo.

Nasledoval obed, a to buď priamo v reštaurácii, alebo dole vo vestibule. O obede iba stručne – bol vynikajúci.

Poludňajší blok moderoval David Seibert (úprimne, netuším kto to je). Ako prvý vystúpil Dávid Koiš (Head of CRM z DIRECT Poisťovne), ktorý rozprával o tom, kedy vstúpila Direct Poisťovňa na český trh, aké majú výsledky, v čom sú dobrý a aké majú ciele.

Nasledovali Michal Mano a  Michal Čičo (senior  špecialisti Customer Intelligence v T-Mobile) s prezentáciou s podnázvom “bez dát to vie len Chuck Norris”. Mnohí sme očakávali čo nám títo páni povedia. Nakoniec sme sa dozvedeli o tom, že T-Mobile pri selektovaní svojich kampaní využíva 1500 segmentov. Schválne, skúste si len tak u Vás vo firme spočítať do koľkých segmentov, by ste dokázali zatriediť svojich klientov. Ja len dúfam, že veci z Česka chytí aj ten náš slovenský T-Com. S pánmi som si pokecal aj po prezentácii, takže som získal celkom zaujímavý prehľad ako to u nich funguje.

Tým, že som sa zakecal s pánmi z T-Mobile som nestihol prednášku Evy Slobodovej z UNION Poisťovne. Škoda :(

Nasledoval Michal Seifert (Head of CRM z Českej Sporiteľne). Ten pre zmenu ukázal, kde sa momentálne nachádzajú a kde by sa radi nabudúci rok dostali. Taktiež vyslovil zaujímavé číslo, koľko direkt marketingových akcií urobia ročne. Nebudem prezrádzať dopredu, počkajte si na online prezentácie. Každopádne ide o zaujímavé číslo.

A ku koncu sa predstavil Radek Hrachovec (tvorca Baťa klubu a klubu Renome, Freelancer), ktorý rozprával ako je to momentálne v retaile. Zároveň dal ako príklad Amazon, ale aj 1-800-Flowers.com. Ide o 2 firmy, ktoré narábajú perfektne s údajmi, ktoré získajú o klientoch. Odporučia Vám vhodné produkty, v newslettri Vám príde ponuka, ktorú potrebujete atď. S Radkom som mal príležitosť si pokecať aj na SAS párty, kde povedal zaujímavé myšlienky na zamyslenie.

Poludňajší blok ukončila Lucia Staňková (Customer Intelligence Business Consultant, SAS ČR), ktorá porozprávala o produktoch spoločnosti SAS. Išlo o softwér na sledovanie správania užívateľa na web stránke (podobné ako Google Analytics) a Social Media Analytics na sledovanie informácií, ako sa o Vás rozpráva na sociálnych sieťach.

Nasledoval prevoz (ktorý bol zabezpečený) do Cowboys reštaurácie. Párty začala na letnej terase priamo pod Pražským hradom, kde sme si museli vyšlapať 69 schodov a bola tam zima :) Keď už som si myslel, že tam ostávame celý večer tak sme zistili, že sa vracieme dolu do reštaurácie, kde už začala tá pravá párty. A myslím, že o párty rozprávať netreba, bola tam zábava :)

Aj napriek tomu, že išlo o akciu SAS a bolo jasné, že to bude hlavne o ich produktoch, tak narozdiel od slovenských konferencií bolo počuť o SAS dosť málo. Aj keď prezentácie mali práve klienti SAS, tak rečníci priniesli množstvo zaujímavých údajov. Všetko to bolo hlavne o dátach, ktoré dokážete od klienta získať a ako ich môžete využiť.

Ale aby som len nechválil. Pre mňa nevýhodou bola neprítomnosť wifi v jednotlivých sálach. Mne sa tam nepodarilo prihlásiť a tak, ak som sa chcel prihlásiť musel som ísť do vestibulu. A druhou nevýhodou bolo, že poludňajší blok bol rozdelený na 4 tématické sekcie. SAS mohla využiť Twitter a pomocou hastagu dávať vedieť čo sa deje vo vedľajších sálach.

Aj napriek malým negatívam musím toto fórum zhodniť pozitívne a dúfať, že sa niečoho podobného dočkáme aj na Slovensku.

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska