Október 5, 2010 | In: Facebook

Najväčší ignorujú pravidlá!

O tom, že na Facebook-u sú zakázané súťaže priamo na stránkach bolo toho napísaného už dosť. Preto ma vždy zarazí, že firmy alebo agentúry, ktoré by to mali ovládať na to ako si pozabúdajú. Keď to spravia menšia firma nečudujem sa, nakoľko o tom nemusí vedieť. Ale keď to robia veľké firmy, ktoré by to mali ovládať tak tomu už naozaj nerozumiem. Príkladom je napríklad aj web medialne.sk, ktoré píše o reklame, marketingu, IT veciach atď. Čiže určite by mali o týchto pravidlách vedieť. A aj napriek tomu, si bez problémov robia súťaže priamo na stránke na Facebook-u.

Ďalším príkladom je aj slovenská Nokia, ktorej som venoval celý článok, lebo to čo oni predvádzajú je nepochopiteľné. Zaujímalo by ma, čo v tej ich agentúre robia, keď si nevedia naštudovať pravidlá.

Podľa informácií, ktoré som získal na žilinskom BarCampe som sa dozvedel, že aj jedna TOP slovenská agentúra funguje podobným spôsobom. Raz do mesiaca vyhodnocujú, koho stránka má najviac fanúšikov. Vytvárajú rôzne stránky, len preto aby si dokázali kto je lepší.

Je naozaj len na klientoch a agentúrach, ktorým spôsobom sa rozhodnú ísť. Či pôjdu poctivo a nebudú nič riskovať, alebo pôjdu proti pravidlám a riskujú zrušenie stránky a následne aj profily adminom. Najhoršie je, že keď je potom stránka zrušená tak všetci nadávajú na Facebook, ale to že oni porušili pravidlá o tom sa radšej nezmienia. To by im hrozilo fiasko, tak súp radšej ticho.

Naozaj ma zaráža prístup niektorých agentúr, ktorým ide len o čo najväčší počet fanúšikov. Ideme teraz merať výsledky kampaní len podľa fanúšikov? Nie sú doležitejšie kritéria ako počet fanúšikov?

Rozhodnutie, ktoré si vyberiete nechám na Vás. Ale vedze, že na každého raz dojde. A ak Vám stránku nezrušia hneď môže k tomu dojsť neskôr. A to už zabolí, ak tam nalákate xxx fanúšikov.

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

8 Responses to Najväčší ignorujú pravidlá!

Avatar

Zuzana Urbanova

Október 5th, 2010 at 7:56

RT @michaldragan: BLOG: O tom, že aj veľký hráči ignorujú pravidlá na Facebook-u :// http://tinyurl.com/2w9aznj

Avatar

Michal Dragan

Október 5th, 2010 at 8:47

BLOG: O tom, že aj veľký hráči ignorujú pravidlá na Facebook-u :// http://tinyurl.com/2w9aznj

Avatar

Zuzana Urbanova

Október 5th, 2010 at 8:55

michal,

dobre, ze na to upozornujes. ked sme zakladali nasu FB page, tiez som netusila o tom, ze su taketo striktne pravidla na sutaze, resp. v tej dobe boli pravidla ine ako v sucasnosti.

chcem sa spytat, v mene mensich a zacinajucich firiem – je OK, ak na FB pastnem link so sutazou, ktora je umiestnena na webe, alebo na blogu? lebo toto mi nie je stale jasne..

dakujem;)

Avatar

peter.kucerka

Október 5th, 2010 at 9:00

Zuzka licencna politika je taka ze sutaze nesmu byt na strankach facebooku, ked sa deju mimo FB tak je vsetko ok, teda ak mas mikrosite napr kde prebieha sutaz a propagujes sutaz na facebooku je to v poradku

Avatar

Smith

Október 5th, 2010 at 9:00

je potrebné sledovať neustále pravidlá, nakoľko tie sa meni ako sa FB zachce :/
Ale vo všeobecnosti:
- súťaže iba pre osoby staršie ako 18 rokov
- treba zabudnúť na súťaže propagujúce alkohol, cigarety, hazard a podobne
- súťaž musí byť schválená od FB. (tipujem, že na Slovensku nikto nežiadal o schválenie)
- súťaže nesmia prebiehať na stránke. pokiaľ ide o aplikáciu, ktorá je schválená, je možné ju umiestniť na stránku

Čo sa týka časti, či súťaž môže byť mimo FB. Áno pokial ju máš mimo FB a na FB iba o nej informuješ nič sa nedeje a nič Ti nehrozí.

A ďalšie. Asi o tom napíšem celý článok

Avatar

Sesulak

Október 5th, 2010 at 9:34

A uz aj niektoru oficialnu stranku kvoli tomu na Slovensku zrusili? Lebo pri kvalite supportu na FB pochybujem, ze to niekto kontroluje

Avatar

Smith

Október 5th, 2010 at 9:35

Ale áno. pás tránok už padlo za obeť.

Avatar

Medialne.sk čo tak naštudovať pravidlá? « Midra blog

Október 15th, 2010 at 13:05

[...] tom, že medialne.sk robi súťaže na Facebook.u som už písal aj v predchádzajúcom poste, ale o tom aké to má dôsledky som sa nezmienil. Keď som však zbadal status na stránke FMK UCM [...]

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska