Október 15, 2010 | In: Facebook, Marketing

Medialne.sk čo tak naštudovať pravidlá?

O tom, že medialne.sk robi súťaže na Facebook.u som už písal aj v predchádzajúcom poste, ale o tom aké to má dôsledky som sa nezmienil. Keď som však zbadal status na stránke FMK UCM v Trnave , že chcú ísť podobnou cestou nedalo mi to, a rozhodol som sa napísať tento post.  Medialne.sk čítajú okrem študentov, marketérov aj zástupcovia rôznych firiem a väčšina z nich bere informácie z medialne ako pravdivé. Je preto zaujímavé, že medialne píše o Facebook-u, IT, reklame a marketingu a ďalších veciach a nedokáže si naštudovať poriadne pravidlá o tom, čo je dovolené a čo je zakázané na Facebook-u.

Medialne sa rozhodlo, že bude lákať užívateľov, aby sa stali fanúšikmi ich stránky jednoduchou súťažou. Pri každej stvoke nových fanúšikov je vyhlásená súťaž. Viď status. To by bolo ešte v poriadku, ale následne si ich za vzor zobrala už spomenutá FMK UCM v Trnave. keby náhodou status bol zmazaný tu  je plnom znení: “Po vzore Mediálne.sk – stránky, ktorú by mal čítať každý študent FMK, budeme pri pribudnutí každej stovky fanúšikov robiť bleskovú súťaž. Položíme otázku, prvý správne odpovedajúci v komentároch vyhráva nejakú drobnú cenu. Prvá súťaž už o 27 fanúšikov.”

Ako môžete sami vidieť, fakulta odporúča čítať medialne.sk svojim študentom a tak dáva medialne.sk ako vzor. Potom sa nemusíme čudovať, že študenti, ktorí doštudujú školu robia veci na Facebook-u tak ako robia. Ale nie len študenti, ale aj iní čitatelia medialne. Je preto priam zarážajúce, že medialne by malo byť vzorom, a pritom  si nedokáže naštudovať pravidlá a robí súťaže proti pravidlám.

Daný status som hneď okomentoval a prišla mi správa od adminov stránky, že čo je proti pravidlám. Tak som odpovedal, na čo mi prišla odpoveď, že o tomto pravidle nevedeli. Takže, aké plynie ponaučenie? Nerobte marketing ako ostatní, ale radšej si naštudejte pravidlá a robte to podľa nich.

Nemalo by byť práve medialne.sk zdrojom dobrých a pravdivých informácií? Nemalo by informovať, že súťaže sú zakázané? Že na súťaže treba povolenie od facebook-u? Naozaj chceme aby medialne ukazovalo firmám, študentom a čitateľom, ako robiť marketing na Facebook-u proti pravidlám? To, že prinášajú informácie zo zahraničných zdrojov je fajn, ale nebolo by lepšie keby medialne šírilo aj osvetu? Keď už dávajú viacerí medialne ako vzor, nemalo by sa medialne tejto priležitosti chytiť  a nie len písať o tom, o čom píšu aj inde?

To že podobnou cestou ide Nový Čas a ostatné média je fajn. To je bulvár. Ale, že touto cestou sa vybral aj špecializovaná server to je podľa mňa už moc. Je tiež zaujímavé, že samotné medialne nepochopilo, že sila Facebooku nie je v počte fanúšikov ale v niečom inom.

Aktualizácia pondelok 11:00 hod. :
Podľa statusu FMK UCM v Trnave už upustili od súťaže na Facebook-u. Dúfam, že podobným krokom sa vyberú aj iné firmy a aj medialne.sk

Beriete medialne.sk ako vzor?

Loading ... Loading ...
pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

12 Responses to Medialne.sk čo tak naštudovať pravidlá?

Avatar

Michal Dragan

Október 15th, 2010 at 13:10

Nové na blogu. O tom, ako @medialne učí ľudí robiť marketing na Facebook-u. škoda, že si nenaštudovali pravidlá. http://tinyurl.com/medialne

Avatar

Zuzana Urbanova

Október 15th, 2010 at 13:30

RT @michaldragan: O tom, ako @medialne učí ľudí robiť marketing na Facebook-u. škoda, že si nenaštudovali pravidlá. http://bit.ly/cX4j12

Avatar

onlinePR

Október 15th, 2010 at 13:34

Avatar

Tomas Kusi

Október 15th, 2010 at 13:54

Avatar

Pavol Rusnak

Október 15th, 2010 at 14:30

“Tak som odpovedal, na čo mi prišla odpoveď, že o tomto pravidle nevedeli.”

Neslo by tuto vetu trochu rozvinut, bud opisom pravidla, alebo linkom na Facebook Guidelines (alebo ako ich volaju). Bez tohoto sa informacna hodnota clanku blizi nule.

Avatar

Smith

Október 15th, 2010 at 14:36

Pravidlá sú tu

Avatar

Michal Dragan

Október 15th, 2010 at 15:36

Beriete @medialne ako vzor? Zaujímevé, zatiaľ 7 nie a ani jedno áno :) http://bit.ly/cX4j12

Avatar

palo

Október 17th, 2010 at 10:05

takže akákoľvek súťaž na fb musí byť odobrená facebookom?

Avatar

Smith

Október 17th, 2010 at 10:10

áno, presne tak. treba osloviť svojho zástupcu a požiadať o súhlas na súťaž. Ak ju potvrdí tak ju môžete spustiť.

Avatar

Ach jaj. Nokia sa chváli, alebo Arthur Media je zas off topic « Midra blog

Október 19th, 2010 at 15:35

[...] to nevravím o tom, že medialne samotné tiež porušuje pravidlá na Facebook-u. Viď článok o medialne.sk pošli do vybrali.sme.sk Tweet Si IT-čkár, geek, alebo pracuješ v reklame a marketingu? [...]

Avatar

Marek Scholtz

Október 19th, 2010 at 20:59

RT @ZuzanaUrbanova: RT @michaldragan: O tom, ako @medialne učí ľudí robiť marketing na Facebook-u. škoda, že si nenaštudovali pravidlá. http://bit.ly/cX4j12

Avatar

Ako nalákať ovce na FB stránku? « Midra blog

Október 24th, 2010 at 19:25

[...] majú rozpočty v tisícoch eur som už písal v predchádzajúcich článkoch. Napríklad o Nokii, medialne.sk a zas o Nokii. A máme tu ďalšieho zástupcu z radov najvňčších hráčov na trhu.  Ide [...]

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska