September 12, 2010 | In: Nezaradené

Prečo nepôjdem na referendum?

Včera som na Facebook-u aj twitteri položil otázku, či sa ľudia zúčastnia alebo nezúčastnia referenda a hlavne prečo. Som rád, že mi pár ľudí odpovedalo a tak som mohol získať názory ostatných ľudí. Padlo množstvo názorov, či už pôjdu alebo nepôjdu.Názory, ktoré podporovali referendum a zúčastnia sa boli hlavne pre:

  • áno, konečne mám moznost sa vyjadrit a s niečím možno pohnúť.
  • Pôjdem, lebo som sám pred vyše rokom podpísal petíciu za vyhlásenie referenda…
  • áno, pôjdem: 1) som v komisii 2) išiel by som minimálne kvôli zúženiu poslaneckej imunity, no aj pre ostatné sa oplatí!!!
  • a ďalšie

Ale pribudol aj názor, prečo nepôjde : “Nejdem. Za prve momentalne riesim dolezitejsie veci, za druhe, toto referendum je jedna velka populisticka zbytocnost.”

Ale teraz k veci. Názov článku je, prečo nepôjdem na referendum ja. Zhrniem to v pár bodoch.

  1. Zbytočne vyhodené peniaze. Doteraz som sa nikde nedozvedel, či je referendum záväzné a či ho následne parlament musí schváliť. T.j. či následne parlament musí výsledky referenda zakomponovať do zákonov (úsatvy). Takže otázka: zúčastniť sa nejakej “ankety” ak nie je jasné či to bude zakomponované alebo nie? Budem mrhať časom, ak to nakoniec bude zbytočné? To, že Sulík povedal, že ústavný súd a ďalší povedali, že je záväzné je pre mňa výkrik do tmy. Nikde som nevidel vyjadrenie týchto ľudí, len Sulíkové reči. A tie sú niekedy fraška ako hrom.
  2. Mám sa zúčastniť referenda, kde strana, ktorá ho iniciovala na základe podpisov nenominovala svojich ľudí do referendovej komisie? Prečo by som nemohol byť ľahostajný ako SaS? Výhovorka strany SaS v štýle “pozabudli sme” proste neobstojí. Keď nezaplatím dane a poviem, pozabudol som na dátum zaplatenia, odpustí mi penále z omeškania? Taktiež výhovorka Sulíka, že majú ľudí v okrskových komisiách je síce pekné, ale povedzme si, koľko z tých 6000 ľudí tam ide pre “dobrý pocit” a koľko z nich tam ide preto, lebo za to dostanú 40 eur? Skôr si myslím, že SaS si za 40 eur kúpila 6000 okrskárov.
  3. Kde je tá intenzívna referendová kampaň o ktorej vraví SaS? Ja som ju nezaregistroval.
  4. Zatiaľ mi to vychádza tak, že pre SaS bolo referendum, len dobrá kampaň pred voľbami a teraz im to je úplne jedno. Môžeme teraz už kašlať na celé referendum, keď už sme v parlamente. Sú dôležitejšie veci ako napríklad rozdeľovanie flekov kde tade.
  5. Sulík a celá SaS si z toho robí jednu veľkú frašku. Keď už nič iné nepomôže, tak obviní prezidenta, že termín referenda je chybou prezidenta.
  6. Nebudem podporovať politickú kampaň strany SaS, keď pred voľbami tvrdili iné a po voľbách iné. Ako to myslím? Pár mesiacov po voľbách vyšli na povrch zaujímavé kauzy ako napríklad: Chrenova firma získala zákazku za 1,51 milióna eur. Budem podporovať kampaň strany, ktorá nadáva na bývalú vládu, pričom ich minister mal zmluvu, kde bral 100 eur za hodinu? Kde je tá solidarita v názve strany? Toto síce nemá s referendom nič spoločné, ale vzhľadom k tomu, že referendum zabezpečila SaS tam súvislosť vidím. Aký je rozdiel medzi Tomanovou a Mihálom? Akurát to, že ministerka dá sa povedať uzavrela zmluvu sama zo sebou. Ale v konečnom štádiu to stálo menej ako Mihál.

Teraz to vyzerá, že nepôjdem na referendum preto, lebo to spustilo SaS. Áno, je to pravda. Naozaj nemienim podporovať stranu, ktorá využíva referendum len ako politickú kampaň, zo všetkého si robí frašku, zabúda na termíny a postupne vyplávajú rôzne kauzy. Nezaregistroval som žiadnu kampaň, ktorá by podporovala referendum, takže naozaj nepredpokladám, že by sa zúčastnilo dostatok ľudí, aby bolo referendum platné. Naozaj o tom pochybujem, takže nemienim sa zapojiť do frašky, ktorá bude znamenať 7 miliónov eur vyhodených do vzduchu.

Pred voľbami som sa aktívne snažil pomôcť SaS. Aký je výsledok? Od volieb sa mi nikto neozval. SaS je strana ako každá iná, pred voľbami uvítame všetkých, po voľbách keď sa rozdeľujú miestečka, už je lepšie čím menej nás bude. Predsa len, miestečka sú miestečka.

P.S. úprimne si želám, aby referendum bolo neúspešné. prečo? Nech si to SaS potom vyžere. Kto si čo navarí nech si aj zje!

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

20 Responses to Prečo nepôjdem na referendum?

Avatar

Michal Dragan

September 12th, 2010 at 11:40

BLOG: Prečo nepôjdem na referendum? http://tinyurl.com/37oku5l

Avatar

mpca86

September 12th, 2010 at 13:10

Pred vyše rokom som ani nevedel kto a čo SaS sú, dal som svoj podpis na tu petíciu lebo minimálne 3 body v návrhu na referendum sa mi pozdávalo: Zúženie poslaneckej imunity, zníženie počtu poslancov a voľby cez internet. To za akú cenu nakúpia limuzíny (či 40 alebo 90 tisíc eúr) je mi jedno… (ja mám bicykel :D )

Avatar

krausko

September 12th, 2010 at 13:25

k bodu 2) ak sa nemýlim, tak si priznali fakt, že si neustrážili termín na nomináciu člena
k bodu 3) kampaň by mali spustiť od zajtra (13.9.2010)
a neísť na referendum len preto, že ho vypísala strana, ktorá mi nie je sympatická? nie som je prívržencom, no myslím si, že “otázky” v referende stoja za to, aby sme sa k nim vyjadrili (kladne alebo záporne)!

Avatar

Zuzana

September 12th, 2010 at 13:32

Referendum je platné ak sa na ňom zúčastní nadpolovica všetkých voličov. A aj vtedy to nemusia prijať. Pred troma rokmi som petíciu nepodpísala, pretože mi to prišlo ako čistý politický ťah a ako sa ukázalo nebola som ďaleko.

Avatar

cruster

September 12th, 2010 at 14:03

Dufam, ze si si pred napisanim takehoto blogpostu dal tu namahu otvorit ustavu a pozriet sa co sa v nej v suvislosti s referendom pise, aby to nebol len taky “vykrik do tmy”.

Clanok 98, odsek 2:
“(2) Návrhy prijaté v referende vyhlási Národná rada Slovenskej republiky rovnako ako zákon.”

O platnosti pojednava este aj Clanok 99, odsek 1:
“(1) Výsledok referenda môže Národná rada Slovenskej republiky zmeniť alebo zrušiť svojím ústavným zákonom po uplynutí troch rokov od jeho účinnosti.”

Myslim, ze ta formulacia je dost jednoznacna.
Apropos, chcel by som vidiet parlament, ktory by “mal gule” na to, nevyhlasit vysledky referenda ako zakon. To by si netrufol ani Meciar, preto referendum radsej zmaril.

Avatar

Kontinuita názoru

September 12th, 2010 at 17:19

bolo toto fakt potrebné? to s tým Mihálom je vyslovene trapné spomínať v tejto súvislosti a nevidieť rozdiel. to už naozaj nedokážeme rozlíšiť zrno od pliev? čo to spustilo? neprizvanie na stretko blogerov??? zamietnutie členstva???

Avatar

Smith

September 12th, 2010 at 19:28

pre @Kontinuita názoru nie je za tým nič iné, len prístup strany a jej členov

Avatar

peter.kucerka

September 12th, 2010 at 22:18

Bod 1Miso troska malo k bodu jedna od cloveka co robi s internetom
1minuta googlenia http://www.otvorenepravo.sk/m/clanok/54/su-platne-vysledky-referenda-pre-nr-sr-zavazne

Bod 2 poznam vela ludi co do referenda idu z presvedcenia,

Bod 3 – ja som billboardovu, reklamnu kampan zaregistroval staci sa pozerat okolo seba

Bod 4 – podlahol si ficovej propagande, Sulik zacal riesit referendum este v case ked ani nevedel ze nejaku politicku stranu bude zakladat. Na referendum nezbieral podpisy rok, ale viac. Takze nejde iba o predvolebnu kampan SaS

Bod 5 – termin referenda je prezidentova chyba, keby nerobil smeracke obstrukcie tak referendum je v case volieb do NR SR a nemam pocit ze by SaS robila z toho frasku

Bod 6 – Vyjadrim sa k mihalovy, troska som si to hladal, a 100eur na hodinu bola u Mihala bezna taxa, nieje chybny Mihal ze minister nevedel vyjednat s nim nizsiu sumu. Chybny su vtedajsi zastupcovia. a dokonca 100eur nieje v poradenskych sluzbach iba u Mihala bezna suma. a prestuduj si to este raz Mihal tu zmluvu nakoniec po mesiaci zrusil. A je to ine ako ET ktory robi zmluvy sam so sebou. Oni ho najali, on si povedal sumu co je pre neho bezna oni mu to schvaliili.

Preco ten zhon na carodejnice? Mam pocit ze rychlo prevracias kabaty a podliehas dost propagande od fica troska si to skusit aj najst na nete fakty

A co sa tyka strany nehadz vsetkych clenov do jedneho vreca. ja poznam viacerych osobne a su to fakt skvely ludia a do SaS isli v prvom rade z presvedcenia a tam aj su. SaS ministri robia poctivu pracu zajtial vid Galko

Avatar

Smith

September 12th, 2010 at 22:30

Peto ale ja tu nie som preto, aby som si info hladal cez Google. Ked SaS chce aby som isiel, preco to nedaju na FB alebo inde kde sa k tomu dostanem?

Bod 3 – Peto ja som okrem nejakych xxx pozvanok na referendum a jeden bilboard nezaregisroval nic. A to si reklamy vsimam. To ze pomaly kazdy clen SaS vytvoril vlastnu udalost ku referendu ma akurat takl obtazuje. Ked mi pride kazdy den 10 pozvanok na udalost Referendum, tak to len mazem.

Bod 4 – podla toho ako sa s rpava teraz, to berem ako premysleny tah. Podla mna uz vtedy vedel, ze nieco ako strana bude.

Bod 5 – termin referenda je chyba SaS. Prezident musel termin vyhlasit podla zakona.

Bod 6 – Keby bol Mihal taky socialny ako tvrdi, tak by si taku taxu nedal. To je fakt. To ze ET si uzavrela zmluvu takmer sama so sebou, je sice pravda a zlodejina, ale to iste sa da povedat aj o inych zakazkach. Napriklad Chrenova firma, ktora zinkasoval 56 tisic za web stranku. tvrdenie Chrena ze v tom boli aj dokumenty co su tam uvedene, nech si niekde schova. Mala byt osobitna cena za dizajn a programovanie a ina cena za vytvorenie nejakych manualov.

Toto nie je hon na carodejnice. Len som chcel povedat čo mi lezi na srdci. Ja neprevraciam kabaty a urcite nepodlieham Ficovej propagande. Ale ked sa nieco spytam a predstavitelia SaS nedaju odpoved, tak nech sa nehnevaju, ale ja nie som ten co sa bude hrabat v zmluvach atd. Na to su tu oni, aby ukazala fakty atd

Co sa tyka clenov. Davam za pravdu. Nehadzem vsetkych do jedneho vreca, ale okrem Galka som tame este nikoho ineho nezaregistroval

Avatar

Tom@S

September 13th, 2010 at 11:20

V 5. a 6. bude urcite suhlasim s petrom kucerom. Gasparovic je len babka a robil vsetko len aby referendum pred ludmi zhodil, no a to sa mu aj podarilo. Keby je tak socialne citiaci, tak referendum da spolu s jednymi volbami ktorych bolo pozehnane a usetrili by sa miliony. Nechcel.
To ze Mihal si nechal zaplatit 100€ je jeho vina? Ved mu tu zakazku dat nemuseli, kazdy chce co najvacsi zisk, o tom podnikanie je. Ak to citis ako nejaku nesocialnost voci inym je to chyba ministerstva a nie Mihala.
Tiez som ciastocne zo SaS sklamany a neviem ci ich budem volit aj buduce volby, zatial skor nie, hlavne vdaka sasovi Matovicovi, ale zase je to novy vietor. Som skor sklamany z ich pristupu – sukromny let, kupa domu na sro za ucelom predaja kancelarii, Matovic sam o sebe, pristup k referendu, sluby prevratene o 180° od znizenia odvodov po ich zvysenie. Je toho dost, ale pacia sa mi postihy za nepritomnost v parlamente.

Avatar

Smith

September 13th, 2010 at 11:25

@Tom@s aj mne sa celkom paci ze funguju postihy. ale povedzme si na rovinu, Cibulkova nedostane plat ale co z toho ked jej dcera zarobila kolko zarobila? Alebo taky Pociatok alebo Slota, myslis ze im to bude chybat?

Co sa tyka zmluvy z Mihalom. Proste mi nejak nedava suvis medzi socialnym Mihalom a medzi podnikatelom Mihalom. Bola to sice jeho taxa, ale kludne si mohol uctvoat menej. pochybujem, ze by sa ho to nejak dotklo

Avatar

SV_Janjo

September 13th, 2010 at 12:03

Fúúú – z článku cítiť veľký hnev a nesympatiu voči SaS. OK, ani mne nie sú odtiaľ všetci sympatickí a s mnohými názormi sa nestotožňujem. Taktiež si uvedomujem, že niektorí “SaSkári” majú istotne prsty v špinavostiach a je mi to fakt ľúto.

Ale kampaň im už teraz moc nepomôže, čiže si nemysli, že teraz, keď nepôjdeš vyjadriť svoj názor, tak im uškodíš. Uškodíš všetkým, čo doteraz iba krútili hlavami nad poslaneckou imunitou a nemohli s tým nič spraviť – uškodíš aj mne. Ďalej uškodíš štátu, ktorý tie peniaze už vyhodil a jediné, čo sa s tým dá robiť je využiť referendum.

Prosím, ešte prehodnoť svoj názor…

Avatar

Tom@S

September 13th, 2010 at 23:22

A co ma spolocne kolko zaraba mlada Cibulkova alebo podnikatel Pociatek s postihmi? Skratka neboli v parlamente nedostanu vyplatu, pokutu im dat nemozu, vyhodit ich nemozu, viac sa toho asi spravit neda, aspon sa to neprepacilo. Vadi mi skor to, ze keby to spravi normalny clovek, napise mail sefovi ze som s dcerou na turnaji tak ju asi vyhodi z fleku, v politike to nejde.
Mihal a Chren no, skor je to chyba ze dostali tie zakazky za take peniaze ako dostali, ich chyba to nie je, ved ked tebe daju za sluzby viac tiez nepovies, ze nie, je to nesocialne, ved ine zarabaju len 300€. Skor mi prekaza ze vykrikuju na druhych a sami maju maslo na hlave, ale to uz je o charaktere. Nech si Chren hovori co chce, 1,5 mil€ za hento co sa neda nazvat ani webom nie je vela, je to nehorazne vela, hento malo byt spravene max za 500€. ja by som to kludne zobral :)

Avatar

Smith

September 14th, 2010 at 8:15

@Tom@S myslel som to tak, že načo sú im nejaké postihy, ked sa ich to nedotkne. Chapes co myslim? Pri ich prijmoch, je pokuta pre nich zrnko.

A som rad, že sa SME nedalo a popátralo: http://ekonomika.sme.sk/c/5547700/chren-a-svejna-sutazili-u-pociatka-na-istotu.html

Nech si spravý názor každý sám, ale podľa mňa sú taký istý jebovia ako ET mimozemšťan a spol.

Avatar

Ján Januška

September 14th, 2010 at 18:23

Referendum je možnosť ľudu niečo zmeniť. Môžeme len ďakovať za také právo. Otázky sa netýkajú žiadnej politickej strany a ak 400 000 ľudí niečo iniciuje, malo by byť každého “povinnosťou” vyjadriť svoj postoj k položeným otázkam. 400k ľudí nebolo zo SaS, sú to normálni ľudia. Nechápem ako niekto môže označiť referendum za zbytočné.
Väčšina Slovákov je naučená len hundrať, nadávať a závidieť. Nadávajú na drahé referendum, ak bude neúspešné, neskôr budú nadávať na imunitu. Keď sa premrhajú milióny €, tak to nebude len chyba SaS, ale najmä občanov, ktorí neboli hlasovať, pretože sú to práve oni, ktorí urobia referendum neúspešným.

Avatar

Smith

September 14th, 2010 at 18:30

Tak a teraz si to povedzme takto:

1. Kto inicoval referendum? SaS
2. Koľko podľa prieskumu bude účasť? 20% – t.j. neúspešné referendum
3. Kde je tá intenzívna kampaň o ktorej hovorí SaS? Video s Cuperom? To nie je kampaň.
4. Nemohli sa radšej peniaze z referenda na povodne? 7 miliónov eur = 150 nových domov.

Avatar

Martin

September 15th, 2010 at 12:39

Nemohli, pretoze sa tisice ludi podpisali a harky sa odovzdali, takze podla zakona sa referendum musi spravit, to ze to bude stat 7 a nie menej milionov je chyba gaspibabky, pretoze referendum dal na taky datum aky dal. Mohol ho kludne spojit s volbami ktore budu o 1 ci 2 mesiace.

Avatar

Smith

September 15th, 2010 at 12:58

Nemohol. Prezident musel vyhlásiť referendum podľa zákonov, kde je presne jasné do koľkých dní ho musí spraviť a aj dalšie info. SaS to odvzdala v zlom termíne.

Avatar

kofi

September 18th, 2010 at 6:38

nesuhlasim s vyhlasenim referenda a nechcel som sa ho ani zucastnit, ale dnes v den referenda ma prave tento blog utvrdil v tom, ze neist koli takymto 6tim argumentom (tiez ma nic mudrejsie nenapadalo) v tomto clanku je hanba. SAS netusia ako sa robi politika a este dlho to nepochopia, ale vypustili draka, ktoreho mame moznost osedlat a je hamba ak to aspon neskusime.

Avatar

Referendum. Úspech alebo neúspech? « Midra blog

September 19th, 2010 at 10:39

[...] niečomu inému nemajú radi SaS. Ja som na referendum tiež nechcel ísť. Dôvody som zhrnul v článku a až do včera som bol rozhodnutý, že [...]

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska