Máj 27, 2011 | In: Twitter

Ako na Twitter?

V predchádzajúcom článku určenom pre stážistov som písal nech idú na Twitter. Takže poďme na Twitter :) Twitter je mikroblogovacia služba, ktorá získava čoraz väčšiu popularitu aj medzi Čechmi a Slovákmi. Výhodou Twitteru je, že každý príspevok je obmedzený na 140 znakov.

Tým odpadajú príspevky, ktoré sú väčšinou dlhé a bez myšlienky. Ak teda chcete zverejniť nejaký príspevok musíte sa zamyslieť ako sformulovať to najdôležitejšie práve do tých 140 znakov. Nepochybnou výhodou je, že stále sú na Twitteri skôr majitelia firiem, ľudia z reklamy, marketingu, IT a iní ľudia z biznisu. Bežných užívateľov tam nájdete málo a práve preto získava Twitter na popularite.

Nie je tam žiadny balast ako napríklad na Facebook-u kde máte plno aplikácií, ktorými Vás zahlcujú Vaši priatelia. (Aj keď niekedy aj na Twitteri sa niekedy zabudneme a spravíme si z toho chat. Ale z nás si príklad neberte)

Takže ako ísť na Twitter a aké sú jeho výhody? V prvom rade si ujasnite či na Twitter vôbec patríte. Ak tam chcete dávať to isté ako na Facebook, prípadne iné siete, ani tam nechoďte. To isté platí, pokiaľ ho chcete využívať len ako RSS kanál Vašich noviniek. Na Twitteri, tak ako na iných sociálnych médiách, je dôležitá hlavne komunikácia.

Ale už k samotnej registrácii. Tá je naozaj jednoduchá, kde v prvom kroku vyplníte svoje meno, ktoré sa bude zobrazovať pri každom Vašom príspevku. Druhou položkou ja Vaše prihlasovacie meno, ktoré sa zároveň uplatňuje na skrátený prístup, v mojom prípade je to twitter.com/michaldragan a potom už len zvolíte heslo a email. Meno a prihlasovacie meno, môžete použiť dajme tomu pri firemnom účte – zoberme si napríklad Mashable kde ich prihlasovacie meno je Mashable ale meno Pete Cashmore, ktorý komunikuje za Mashable na Twitteri.

Po registrácii je nevyhnutným krokom doplnenie Vášho profilu. Treba si uvedomiť, že na to, aby Vás niekto začal followovať (sledovať) musí niečo o Vás vedieť. Preto je priamo nutnosťou, aby ste si vyplnili položku BIO. Pridajte si fotku (logo), vyplňte URL a hlavne samotné bio, ktoré užívateľom napovie kto ste, čo robíte atď. Ale pozor, máte na to len 160 znakov. Samotný profil, respektíve jeho pozadie si môžete upraviť.

Môžete využiť prednastavené motívy Twitteru, alebo si vytvoriť svoje vlastné pozadie, ktoré Vás bude charakterizovať. Neprinesie Vám to takmer žiaden prínos, ale minimálne budete originálny. Nasleduje ďalší krok a to nastavenie notifikácií. Môžete si zvoliť či chcete, aby Vám Twitter zasielal email v prípade, že máte nového Followera, niekto Vás označí v príspevku (dá Vám mention), niekto Vám napíše DM (direct message) a newsletter to tom čo je nové na Twitteri. Ja mám nastavené zasielanie noviniek a info o DM.

Twitter môžete používať aj prostredníctvom SMS. Bohužiaľ pre Česko a Slovensko je zatiaľ táto služba nedostupná. A ešte ku klasickým nastaveniam účtu. Môžete si nastaviť, že Vaše tweety budú uzamknuté – t.j. že ich budú vidieť len ľudia, ktorých schválite. Svoje tweety však nechajte jednoznačne verejné, predsa chcete, aby ľudia vedeli, o čom tweetujete. Účet máme teda vytvorený a nastavený. Nasleduje tá najťažšia časť a to samotná komunikácia. Twitter funguje na princípe Follow.

Vo Vašom zozname sa nachádzajú ľudia:
Following – účty (ľudia, firmy ,…) ktoré sledujete Vy
Followers – účty (ľudia, firmy, …) ktoré sledujú vás

Keď s Twitterom začínate, nebudete mať nikoho. Ale ako získať nových nasledovníkov? Po prvé začnite publikovať tweety, ale nepíšte len o sebe, o firme alebo vašich úspechoch ale skôr píšte veci, ktoré môžu Vašich prípadných followerov zaujímať, ako napríklad novinky z Vašej oblasti, aktuálnej eventy (akcie) a až potom raz za čas píšte o sebe. Následne pridajte do svojich emailov, newsletterov, web stránky (proste všade kde je to možné) link na Váš twitter účet. Dajte ľuďom vedieť, že ste na Twitteri a môžu Vás začať sledovať. 

Zároveň môžete Vy začať sledovať ostatných. Poznáte ľudí, ktorí sú na Twitteri a zaujímajú Vás? Dajte im follow. Ak nemajú vypnuté oznámenia tak im príde email, že ste ich začali sledovať a ak ich zaujmete tak Vám dajú follow. Sledujte ľudí z vašej komunity a začnite komunikovať. To je najľahšia a najúčinnejšia cesta ako začať fungovať na Twitteri. Ak budete pridávať zaujímavé príspevky, ostatní Vás začnú retweetovať (RT) čím môžete získať nových nasledovníkov. Preto píšte radšej menej a zaujímavo, ako veľa, ale bez kvalitného obsahu. 

V prípade, že niekto publikuje tweet a Vás zaujme máte 3 možnosti:
1.) napíšete autorovi tweetu  DM s Vašou správou. DM sú neverejné  a zobrazujú sa len odosielateľovi a príjemcovi. Na to, aby ste mohli poslať DM vás musí príjemca sledovať.

2.) Odpoviete mu. A to buď tak, že pod jeho tweetom kliknete na reply, alebo v časti kde pridávate tweety dáte @username. Odporúčam používať reply, pretože sa potom príspevky chronologicky ukladajú a používateľ si môže prezrieť históriu na čo ste mu odpovedali. Toto platí hlavne pri dlhších konverzáciách. Zároveň sú tieto odpovede verejné. Takže odpovedajte opäť len zaujímavým tweetmi, aby sa nestalo to, že si urobíte z Twitteru Váš chat. Naozaj nikoho nebude zaujímať, ak si budete písať, čo ste mali na obed, kam sa chystáte cez víkend atď.

3.) RT – retweet. Použitím RT zdieľate príspevok na svojom profile. Ak si myslíte, že by príspevok mohol byť zaujímavý aj pre Vašich followerov  tak použite RT. Buď hneď pod príspevkom kliknite na RT, alebo skopírujte text príspevku a pridajte vlastný tweet v tvare: RT @username text príspevku

V prípade, že rezonuje aktuálna téma, ako napríklad MS v hokeji alebo nepokoje v Egypte pri príspevkoch, ktoré súvisia s danou témou sa používa hastags (# tema). Ako napríklad: Facebook spustili Place #facebook #places. Výhodou používania hastagov je následne zgrupovanie príspevkov. Takže si môžete online pozrieť čo na danú tému píšu aj iní.

Výhodou Twitteru je aj aktuálnosť. Už neraz sa stalo, že sa príspevky objavili skôr na Twitteri ako v samotných médiách, dokonca niektoré príspevky z Twitteru boli citované v klasických médiách. Počas nepokojov v Egypte nemali používatelia prístup k internetu, tak Twitter pripravil službu, kde ste mohli zavolať a to čo ste povedali sa Vám pridalo ako tweet. Práve počas podobných udalostí sa ukazuje sila sociálnych médií, ktoré dokážu byť rýchle a aktuálne.

Samozrejme aj na Twitteri sa nájdu informácie, ktoré sú nepotvrdené. Práve preto, by ste si mali starostlivo vyberať komu dáte follow, aby sa k Vám dostávali naozaj zaujímavé informácie a hlavne overené.

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

11 Responses to Ako na Twitter?

Avatar

Pavol Magic

Máj 27th, 2011 at 12:13

Podľa mňa nie je pravda, že pozadie neprinesie takmer nič. Môžeš si tam dať kontaktné info, alebo inú informáciu, ktorú chceš, aby sa ľudia dozvedeli. Dá sa to využiť celkom pekne.

Avatar

Smith

Máj 27th, 2011 at 12:16

Ale máš to jednorázové. Koľko razy už potom vidíš pozadie používateľa?

Avatar

81403

Máj 27th, 2011 at 12:40

Doplním dôležitú vec a jeden z hlavných rozdielov oproti facebooku. Follower nie je to isté čo “priateľ”. Nemusíte si pridávať každého koho poznáte, pridávate si hlavne ľudí, ktorých tweety vás zaujímajú. To isté platí aj opačne – treba zaujať.

Druhá vec, podľa mňa je Twitter výbornou náhradou za RSS. A povedal by som, že ľudia, ktorí s Twitterom akurát začínajú, ho inak ani nemôžu používať. Komunikácia začne prebiehať potom už sama, keď sa nazbierajú followeri.

Inak pekný úvod :)

Avatar

Smith

Máj 27th, 2011 at 12:43

Súhlas. A hlavne, nemusíte dávať follow tomu, kto dal follow Vám.

RSS – presne tak. Super náhrada.

Avatar

Marek

Jún 2nd, 2011 at 11:20

Ďakujem za výborný článok, naša firma sa chystá založiť Twitter účet, doposiaľ na to nebol nikdy čas ale jednoducho tomu neutečieme, preto som rád, že som sa dozvedel dôležité informácie. Tento blog si dávam do záložiek.

Avatar

Richard

Jún 9th, 2011 at 11:43

Nikde sa neviem dopatrat ci firemny twitter ucet sa naviazat na existujuceho pouzivatela ako je to na FB, alebo musim spravit novu registraciu.

Avatar

Smith

Jún 9th, 2011 at 11:44

Richard ak sa nemýlim tak je potrebná nová registrácia.

Avatar

12 dôvodov, prečo by ste mali byť na Twitteri | Ivana Sendecká | Blogy | eTREND - expert na ekonomiku a financie

Jún 15th, 2011 at 18:10

[...] svojich „dvanásť áno pre Twitter“, odporúčam vám prečítať si článok „Ako na Twitter“ od môjho dobrého kamaráta (ktorého som prvýkrát „stretla“ práve na Twitteri) [...]

Avatar

10 detailov, ktoré vylepšia váš Twitter svet | monicqa

Január 5th, 2012 at 12:00

[...] ho nedávno ako jeden z nástrojov marketingu seba samého a na mnohých weboch nájdete podrobný návod, ako začať a orientovať sa v ňom. Napriek tomu – hoci používateľov Twitteru stále pribúda – mnohí ostanú pasívni [...]

Avatar

Ako si nájsť prácu? | Midra blog

Január 9th, 2012 at 13:39

[...] článkom “Dajte si záležať na životopise” a ukončiť to môžete článkom “Ako na Twitter“. Ale keď už som otvoril administráciu blogu neodpustím si možnosť napísať slečne [...]

Avatar

MiMa

Máj 20th, 2013 at 19:21

Prosím poraďte mi ako mám na twitteri založiť skupinu

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska