September 6, 2011 | In: Zaujímavé projekty

Coffeein.sk – eshop milovníka kávy

Ahoj Michal a čitatelia midra.sk,
rád by som sa opýtal na Váš názor na môj nový shop coffeein.sk. Možno ste už o ňom počuli, keďže som ho dával “hodnotiť” aj na iné portály. Ak nie, alebo ste sa k nemu ešte nevyjadrili, tak to môžete urobiť. 

Do tohoto projektu som sa pustil, pretože som začal spoznávať krásy kávy. Samozrejme som nakazil najbližšie okolie a tak som robil “dílera” pre rodinu a kamarátov. Začalo ma to natoľko baviť, že som sa rozhodol otvoriť si e-shop. Keďže s vedením e-shopu nemám žiadne skúsenosti tak je pre mňa mnoho vecí neznáma. Učím sa len ako to chodí a snažím sa zdokonalovať sa v marketingu, komunikácii a pod. Sú to také pomalé začiatky.

Aby sa debata uberala správnym smerom, tak svoj post rozdelím na body, aby sa k nim dalo vyjadrovať a debatiť o nich.

1. Čo som zatiaľ spravil v marketing
- google adwrods
- facebook
- mailing
mailing mi zatiaľ priniesol najviac zákazníkov. Pred mailingom bola len 1 objednávka. Po ňom 6. Zatiaľ sa mi absolútne nevypláca google adwords, ktorý mi ale spravuje externá firma a problém môže byť tam.

2. Čo hodlám urobiť v marketingu

-google bannery
-reklama v rádiu 65 spotov na 2 týždne
-rôzne PR články
-spustiť affiliate program
-popracovať na SEO
čo by ste tam ešte pridali, poprípade nerobili ?

3. e-shop samotný
-  Celý marketing je zbytočný ak nefunguje perfektne e-shop a momentálne tak tomu je. Server padá a nie vždy sa dá načítať stránka. Samozrejme na odstránení tohoto problému pracujem.
-  Druhá vec je použiteľnosť shopu. Pár vecí sa už chystám zmeniť, ako zväčšenie obchodných podmienok pri objednávke. Možnosť kliknúť na OP pri objednávke, ktoré sa otvoria v novom okne. Vymeniť panel “ponuka” za panel “akcie, top atd.”
-  Je podľa Vás tento e-shop user friendly ? Ak nie, tak prečo ? Čo by ste zmenili, pridali, alebo odobrali ?

Ďakujem za Vaše názory a rady.

Peter Szabó

 

pošli na vybrali.sme.sk Páčil sa ti článok? Tak ho pošli, alebo mu pridaj hlas na vybrali.sme.sk

9 Responses to Coffeein.sk – eshop milovníka kávy

Avatar

JeMBg

September 6th, 2011 at 9:57

1. vec pokial nebudes mat vychytany e-shop (cu uz ide o UX, alebo to “padanie”, alebo SEO) tak marketing ani neries, lebo stratis potencialneho zakaznika co uz k tebe na stranku dosiel, resp. prides o konverziu.
2. marketing: na radio sa uplne vyprdni, to budu vyhodene peniaze (a celkom dost). Na to aby si vedel co a ako si musis hlavne uvedomit kto maju byt tvoji zakaznici a rozdelit si ich do zakaznickych skupin (musis zistit co ich zaujima co hladaju, co citaju na nete atd.). Na zaklade toho potom vol strategiu ake nastroje pouzit. Vo vseobecnosti pouzi:
SEO
Blogging
Socialne siete
e-mailing
PPC
a k tomuto vsetkemu potrebujes analytiku, aby sisi vedel merat konverzie. To co ludi na tvoju stranku moze priviest je kvalitny obsah a komunikacia.

Avatar

Datel

September 6th, 2011 at 10:00

Coffeein sa uz riesil na blogu podnikame v USA, tak neviem preco to aj tu rozmazavat. Myslim si, ze tam si mal celkom trefne odpovede na tvoj problem. A ako tak pozeram zatial ziadna zmena v pred… Vianoce sa uz blizko treba to riesit. Zopar mojich postrehov

Obrovsky header
Menu s produktami skoro na spodu stranky
Skakajuca stranka (anchora)
Male a podla mma skarede fotky produktov
Zaval informacnych zaloziek (neviem na co skor kliknut)
Velmi podobny design martinusu

Avatar

Peter

September 6th, 2011 at 10:08

Datel písal som, že už ste o ňom mohli počuť, ale nie každý číta podnikanivusa. A zmena ešte nieje práve kôli tomu, že si robím poznámky, zbieram návrhy a zmením to na raz všetko a nie každý týždeň niečo iné. Do vianoc bude určite všetko tip top :-)

Avatar

Matus

September 6th, 2011 at 10:21

Trosku som sklamany, ze ste za tu dobu od kedy to bolo zverejnene na podnikanivusa neurobili moc prace. Myslienka je fajn, ale tym ze to zverejnili s chybami a zverejnujete dalej viac stratite ako ziskate. Urcite vyrieste chyby, poskryvajte produkty za 0 €, sprehladnite dizajn a urcite u vas nakupim aj ja. Drzim vam palce.

Avatar

Lucka

September 6th, 2011 at 10:22

No ja si myslim, ze to radio nie je az taky zly napad, pretoze existuje velka skupina ludi, ktora internet takmer nepouziva a nemozes ju nijak online oslovit. V tom pripade samozrejme nastava otazka nakolko je tato skupina zaujimava pre eshop, ale to je uz na inych, aby rozhodli. Este mozno jedna vec, stavim sa, ze ked sa povie nazov v radiu, tak asi 80% ludi nepochopi, ako sa to ma pisat.

Co sa tyka samotneho eshopu, design sa mi nepaci. Ma niektore pekne prvky, ale ine veci su uplne zle. Napriklad ked pridem na stranku a na celu dlzku obrazovky je len header, tak je to pre mna zle znamenie. Stranke to nic nedava, navyse to ani len nejak farebne nesedi do designu. Ked idem od vrchu cast s registraciou a pod. je uplne zla, nicim sa nehodi, farba je vyrazna a odvadza pozornost, ale na tie napisy si clovek skoro ain nevsimne, lebo maju rovnako farbu ako panel pod nimi, takto sa nerobia vyrazne prvky… Logo je podla man onicom, nevyrazne, viac pozornosti puta to “motto”. Navyse sa k sebe nehodia fonty, ked uz nic ine, dala by som motto o trochu nizsie a trochu menej tucne. Obrazok pod tym prilis velky, listocky na boku su WTF ?!?! o.O je fajn tam mat neico farebne, ale toto je dost zle. Menu pod tym by som este ako tak prezila, ale opat font =/ a potom… to pozadie na stranach… des a hroza. Zvysok toho dizajnu sa mi nepaci kvoli kope malych drobnosti, ktore mi ale dokopy nedavaju dobry dojem. Posobi to na mna dost chaoticky a ak by v tam nebolo nieco, kvoli comu sa oplati vracat, tak by som sa zrejme kvoli designu obratila na iny eshop.

Potom napriklad, co sa tyka sekcie “Pribehy nasich kav” dufam, ze to nie je nejaka finalna podoba o.O Dlhy text, bez obrazkov, s malymi medzerami medzi odsekmi a medzi jednotlivymi “pribehmi”. “Uvod, o nas, pribehy nasich kav” pod tym mi trochu nedavaju zmysel, kedze v menu je to ako samostatna kategoria. Tiez rozne velkosti a farby pisma na zaciatku nie su velmi dobre a nazvy znaciek by mohli byt aj odkazmi na kategoriu tej znacky kavy, aby sa k tomu clovek lahko dostal, ked si poie, ze ten pribeh je skvely, tak musi byt aj kava.

Preco je sekcia “Preco nakupovat u nas” cela seda tiez neviem, vdaka tomu sa to len horsie cita.

A este taka drobnost, povazujem za lenivost ked niekto nie je schopny mat obrazky v eshope v rovnakej velkosti (pomer stran a ked je produkt malicky v strede a nic nie je vidno) a tiez ked su tam same male obrazky (tu je aspon moznost nahladu akoze vacsieho, ale nic moc)

asi som dost narocna, ze :D

Avatar

Lucka

September 6th, 2011 at 10:24

A este jedna vec, paticka je pokazena alebo tam ma byt ten tmavohnedy, bezprizorny pasik ? o.O

Avatar

Peter

September 6th, 2011 at 10:35

Matúš: ako som písal vyššie, robím si poznámky a mením všetko naraz.
Lucka: no veru si náročná :-) K tomu rádiu, mám aj doménu svetovakava.sk podľa ktorej budem merať konverzie + sa aj lepšie vyslovuje a lepšie pamätá. K tej grafike sa veľmi vyjadrovať nebudem, lebo niekomu sa páčiť môže a niekomu nie… Ale samozrejme podkategórie ako príbehy našich káv s ostatné pomením a spravím to krajšie. ďakujem

Avatar

Jonáš

September 6th, 2011 at 11:12

Já vidim dvě věci:
1.) bloguj o kávě
2.) udělej si vlastní popisky (nezkoumal jsem, jestli už vlastní nemáš) a hlavně delší.
3.) jestli necílíš SEO na longtail, udělej to. Linkbulding miř přímo na produktové stránky nebo kategorie, ne jen na index (jestli už to neděláš).
4.) napiš někde viditelně, co stojí poštovné, nemůžu to za 15 vteřin najít a víc někteří zákazníci hledat nechtějí a odchází.Hledal jsem v “Prečo nakupovať u nás”, tam jsou kecy o rychlém doručení, ale ne link na ceny. Jasně,že jsem hned potom šel do patičky a tam vše našel, jenže mainstream guest tam hledat nemusí…

Chválím přehlednost a grafiku. Moc pěkné

Radiokampaně nedělej, to je zbytečný, ty se hodí tak akorát na branding velké značky a to ještě ne vždy.

Avatar

ala

November 4th, 2011 at 20:30

Zdravím, nedalo mi sa nevyjadriť. Nie som IT špecialista, ber ma ako koncového klienta. Som osobnosť veľmi praktická s minimom zbytočného času (to sa nechválim, len dávam do pozornosti kritéria na potenciálneho zákazníka).
Stránka je príjemná, reprezentuje to, čo predávaš. Na mňa pôsobí esteticky, vľúdne, čisto. Globálne je jasná a prehľadná. Ja ju vyrobiť neviem, kritike odborných detailov sa vyhnem, ale keď už tak:
-tie obrázky pre zväčšenie sú malé. Sú nečitateľné. Prezentácia v texte je postačujúca, ale mňa zaujímajú všetky informácie. Informácie z obalu – nečitateľné!
poďme ďalej:
-nesedia ti gramáže. 150g produkt prezentuješ ako 100 g. To je hrubá chyba. Môžem to brať ako bonus tých 50 g, ale vzhľadom na to, že tie údaje niekto zadával, je to chybné naplnenie databázy. Oprav si to.
Idem z inej strany, tej praktickej:
Pýtaš sa či je e-shop user friendly. Ale to my nemôžeme vedieť, kde je to tvoj segment. Ty si to tu neuviedol, kto je tvoja cieľová skupina. Pre koho má byť stránka friendly. Kto je tvoj koncový zákazník?
-človek s vysokým nákupným potenciálom, chceš osloviť ženy, mužov, firmy? Rozmýšľam v skratke, nechcem tu spamovať,ale chcem to napísať poriadne. Každá skupina má iné nákupné chovanie. Sorry, ale ak sa orientuješ na “každého”, to sú vyhodené peniaze. To je jedna vec. Druhá je, že predávaš koncový produkt. Nepredávaš informácie, prioritne predávaš potravinu. O ktorej čítať je síce zaujímavé, ale informácia nie je až tak podstatný podnet ku kúpe. V rámci toho nerozbiehaj reklamu v rádiu len tak do éteru bez prezentácie kávy. V danom čase! To už musíš vedieť, koho oslovíš. Ak to má byť účinné, spusti to naraz. A nemyslím tým hostesky v Tescu. ďalej píšeš o rádiu, nevedno, či sa zameriavaš na celé Slovensko, alebo to bude regionálne rádio. Dajme tomu, že je žilinské, daj sa do povedomia. Cielene si vyhľadaj, pošli informáciu, kávu na ochutnávku, PR všetky tie omáčky. Uveď sa. Dobre porozmýšľaj, kto by mal zdroje, aby ťa vyhľadal pre spoluprácu. Pošli kávu aj do toho rádia. Odmysli si značky a všetky tie veci kolo nej a pritiahni si zákazníkov k sebe sám. Musíš ľudí na seba naučiť.
Mám málo času, končím, je toho veľa.
Ešte rada na záver, v textoch sú chyby. Neviem, či to je fontom, čiarky, bodky. The end

Comment Form

O mne

Marketér, lektor, bloger, mudrlant a zanietenec do Facebooku. Články na tomto blogu vyjadrujú moje osobné postoje. Kontakt: michal(at)chbs.sk

Zaujímavé odkazy

Využívate bartrový obchod? Zaregistrujte sa na Bartrujeme a pridajte sa ku firmám, ktoré majú záujem o bartrový obchod.

Najnovšie komentáre

skuska